افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

سهم 1.2 درصدی انرژی های تجدیدپذیر در تامین برق بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران برق به 120 همات رسید.

  • کد خبر : 374262
سهم 1.2 درصدی انرژی های تجدیدپذیر در تامین برق بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران برق به 120 همات رسید.

گروه بازار آب و انرژی: محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع افزود: عدم تعادل جدی انرژی، ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را جدی‌تر کرده است. وی با بیان اینکه 60 درصد ظرفیت اسمی صنایع کشور به دلیل عدم تعادل آب، برق و گاز […]

گروه بازار آب و انرژی: محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع افزود: عدم تعادل جدی انرژی، ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را جدی‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد ظرفیت اسمی صنایع کشور به دلیل عدم تعادل آب، برق و گاز هدر رفته است، ادامه داد: این امر کاهش تولید و افزایش تورم را به دنبال دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق کشور را ۱.۲ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کشوری مانند آمریکا ۲۵ درصد برق تولیدی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کرده است. 2023.

نجفی عرب خاطرنشان کرد: آمریکا در نظر دارد تا سال 2024 سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق خود را به 30 درصد برساند.

وی افزود: چین در سال 2023 سهم 15 درصدی انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق خواهد داشت و در نظر دارد این سهم را در سال جاری به 35 درصد برساند. علاوه بر این، سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق ژاپن 15 درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: عربستان در نظر دارد تا سال 2030 سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق خود را به 60 درصد برساند در حالی که اروپایی ها در سال 2024 سهم 31 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر را خواهند داشت.

نجفی عرب افزود: انرژی های تجدیدپذیر با وجود عدم تعادل جدی انرژی در کشور سهم کمی در تولید برق دارند و این در حالی است که ظرفیت های منحصر به فردی در انواع انرژی های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه نیز قصد دارند سهم انرژی های تجدیدپذیر را به 50 درصد برسانند اما ایران همچنان عقب است.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق به 120 همات می رسد که باید هر چه زودتر فکری برای آن شود، گفت: با وجود همه مشکلات اگر تعاملات با هرکسی اعتماد جامعه را به خود جلب کند و همچنین انگیزه فعالان را برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر انجام داد.

وی با اشاره به کمبود حدود 1000 مگاوات برق در شهرک های صنعتی تهران اظهار داشت: با توسعه انرژی های تجدیدپذیر می توان این میزان را کاهش داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.