افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

طرح «40 هزار حافظ، 40 هزار شهید» تجلی فرهنگ شهادت در سیره قرآنی است.

  • کد خبر : 374252
طرح «40 هزار حافظ، 40 هزار شهید» تجلی فرهنگ شهادت در سیره قرآنی است.

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین هبت اله هاشمی امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی طرح «40 هزار حافظ 40 هزار شهید» که در سالن اجتماعات شهید حیدریان این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر. هفته وحدت و دفاع با اشاره به این طرح کرد: […]

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین هبت اله هاشمی امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی طرح «40 هزار حافظ 40 هزار شهید» که در سالن اجتماعات شهید حیدریان این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر. هفته وحدت و دفاع با اشاره به این طرح کرد: راهنمای این همه ایثار و ایثار قرآن است و هدف از اجرای این طرح نمایش فرهنگ شهادت در سیره قرآنی است. .

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح مذکور به نمایندگی از ایثارگران گفت: در این راستا اداره کل بنیاد شهید استان آمادگی همکاری و مشارکت در تمامی برنامه های مرتبط با این طرح را دارد چرا که ماندگار است. به عنوان یادگار معنوی اسلام والمسلمین هاشمی با بیان اینکه برگزاری جلسات قرآنی و حفظ این کتاب آسمانی در دستور کار بنیاد شهید استان است، افزود: در این راستا شورای قرآنی را در اداره کل تشکیل دادیم. و می توانیم در اجرای این طرح همکاری، برنامه ریزی و در آن مانور دهیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به فعالیت حسینیه ها و موسسات قرآنی توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در استان گفت: مطابق با اجرای طرح می توان توانایی این محافل را فراهم کرد. استفاده می شود و می توان آنها را به این سمت سوق داد.

وی در پایان به هم افزایی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای برنامه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: قطعا با مشارکت این عزیزان کارهای بزرگتر و موثرتری انجام خواهد شد. دو سازمان.”

تربیت 40000 حافظ قرآن؛ بنیانگذار تحول فرهنگی.

در ادامه این نشست اعظم روانشاد ضمن تشریح این طرح گفت: طرح 40 هزار حافظ و 40 هزار شهید با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل فرهنگ است. و ارشاد اسلامی استان ها، استانداری های کل کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان دارالقرآن الکریم انجام می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد فضای انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به انسان سازی قرآن از طریق آموزش و پرورش 40 هزار حافظ اجرا می شود. جزء پنج گانه قرآن کریم گفت: تاکنون 909 نفر از 29 موسسه در استان لرستان در این طرح ثبت نام کرده اند و بر اساس ارزیابی های وزیران یکی از استان های پیشرو در کشور هستیم.

وی اجرای این طرح را زمینه ساز تحول فرهنگی در قرآن دانست و افزود: پیوند نسل جوان با شهدا از نقاط قوت این طرح و در کنار اجرای طرح ها و برنامه های مختلف فرهنگی است. این طرح که در سطح استانی هنری است، می تواند حس مثبتی را در مردم ایجاد کند.» .

روانشاد با اشاره به اینکه قرآن آموزانی که تمایل به حفظ قرآن دارند می توانند با مراجعه به سامانه حمد به نشانی qia.ir و انتخاب مؤسسه قرآنی استان لرستان در این طرح ثبت نام کنند، افزود: نکته مهمی که در خصوص این طرح کردی باید به آن توجه شود. بهره معنوی قرآن آموزان شهدای گرانقدر است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در اولین ثبت نام، سامانه به صورت سیستمی یک شهید را به عنوان دوست ویژه قرآن آموز، اطلاعات شهدا شامل نام، وصیت نامه، عکس، محل شهادت، محل تولد و … ارائه می کند. ، از بنیاد شهید دریافت شد و در قرآن دانش آموز در این طرح توانمند شده و ثروت اجتماعی و فرهنگی کسب می شود.

تخصیص کمک های مالی به دانش آموزان و موسسات قرآنی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ارزشیابی قرآن آموز در پایان حفظ هر جزء انجام می شود تا در صورت کسب نمره قبولی برای قرآن آموز کمک مالی اعطا شود. و کمک مالی برای مؤسسه در نظر گرفته می شود که 60 درصد آن به قرآن آموز و 40 درصد به مؤسسه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برای تقویت نقاط مثبت این طرح می توان برنامه های موازی نیز در نظر گرفت چرا که قرآن کریم به عنوان منبع حکمت الهی می تواند نقش مهمی در ارتقای ارزش ها و اصول انسانی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.