افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

چرا اسرائیل در جنگ سوم لبنان پیروز نمی شود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 374201
چرا اسرائیل در جنگ سوم لبنان پیروز نمی شود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پس از یک هفته تشدید تنش در جبهه شمالی، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با «چراغ سبز» آمریکا پاسخ داد. استقامت به دنبال «مرز آبی» و تخریب زیرساخت های حزب الله، لبنان یکی از گسترده ترین عملیات ها را علیه جنوب لبنان در 11 ماه گذشته آغاز کرد که «پیکان شمال» […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پس از یک هفته تشدید تنش در جبهه شمالی، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با «چراغ سبز» آمریکا پاسخ داد. استقامت به دنبال «مرز آبی» و تخریب زیرساخت های حزب الله، لبنان یکی از گسترده ترین عملیات ها را علیه جنوب لبنان در 11 ماه گذشته آغاز کرد که «پیکان شمال» نام داشت. در موج اول تجاوزات اسرائیل، نزدیک به 500 نفر شهید و 1645 شهروند لبنانی مجروح شدند. برخی منابع از وجود حداقل 35 کودک در میان شهدا خبر می دهند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که در روزهای اخیر دست کم 1100 نقطه وابسته به آن استقامت اشاره کرده است که از 26 تا 23 شهریور، نشست فرماندهان و رهبران استقامت لبنان و همچنین ابراهیم عقیل و جمعی از فرماندهان یگان رضوان به شهادت رسیدند.

حمله حزب الله به اهداف استراتژیک هیفا

حزب الله لبنان در پاسخ به تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی، بانکی از اهداف مشروع را در سرزمین های اشغالی هدف قرار داد. استقامت لبنان برای صدها موشک؛ مخصوصا موشک هافادی 1″ و “فادی 2″ مناطق استراتژیک مانند رامت دیوید، مجتمع نظامی رافائل، فرودگاه نظامی مگیدوپایگاه نظامی آموسکارخانه مهمات زیکرون، هیفا شغل، نام مستعار و حتی مرکز فلسطین اشغالی یعنی فرودگاه بن گورن خطاب به

اگرچه آمار دقیق به طور خاص تعداد کشته ها و مجروحان رژیم صهیونیستی وجود ندارد. اما “ستاره سرخ داوود” بدون اشاره به جزئیات بیشتر قتل و زخمی شدن چند صهیونیست را تایید کرد. برخی منابع آگاه گزارش دادند که اگر دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی متوقف نشود، استقامت لبنان اسلامی با تکیه بر موشک های جدید خود، مراکز استراتژیک اسرائیل و شهرک های پرجمعیت را به بانک هدف خود اضافه خواهد کرد.

حزب الله و امکان بازپس گیری قدرت

پس از جنگ 33 روزه در لبنان، کمتر تحلیلگر فکر می کرد که حزب الله به گونه ای احیا شود که بتواند فتنه تروریسم سلفی- تکفیری در سوریه را در سال های آینده نابود کند. یک برده و به عنوان یک بازیگر فعال امنیت شمال سرزمین های اشغالی را به چالش بکشد. استقامت لبنان مهد جنگ های داخلی و سال ها اشغال توسط آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی در «عروس خاورمیانه» است.

روزی صهیونیست ها فکر می کردند با ترور شهیدان عباس موسوی و عماد مغنیه می توانند حزب الله را فلج کنند و این گروه را از مدار خارج کنند. استقامت واقعیت را آشکار کند شما می دانید اما این نشان می دهد که صهیونیست ها هر بار رهبر و فرماندهان ارشد هستند استقامت آنها لبنان، حزب الله “ققنوس” را هدف قرار دادند جنگاز خاکستر جنگ برخاست و جان صهیونیست ها را شدیدتر از گذشته تهدید کرد. آوارگی ده ها هزار صهیونیست در سال گذشته سندی قانع کننده است به طور خاص تقویت قدرت رزمی حزب الله در سال های اخیر.

فرهنگ «شهادت» ضامن پیروزی است استقامت

مهمترین مولفه حزب الله در لبنان را می توان به ویژگی های این گروه در «انعطاف پذیری»، «تحرک»، «بازیابی سریع نیروهای رزمی و پرسنل فرماندهی» و در نهایت “تمرکز بر جنگ نامتقارن” کنار گذاشته شود استقامت از واحدهای دولتی و سیاسی معمول، این امکان را به حزب الله می دهد که به سرعت خسارات وارده را جبران کند و توجه برنامه های تهاجمی- دفاعی جدید را مطابق با آخرین شرایط حاکم بر میدان جنگ تعریف کنید.

برتری دشمن صهیونیستی در عرصه های اطلاعاتی یا هوایی باعث شده خسارات وارده به جبهه لبنان افزایش یابد. اما واقعیت این است که رژیم ضعف های زیادی دارد. به عنوان مثال مهم است نیاز دارد دشمن صهیونیستی خود را از طریق بنادر غربی فلسطین اشغالی تامین می کند. با موشک باران ممتد بندر هیفا و ترک این نقطه استراتژیک مدار خدمات، سطح تاب آوری افکار عمومی رژیم صهیونیستی و اعتبار بین المللی اسرائیل کاهش چشمگیری خواهد داشت. یکی دیگر از نقاط آسیب پذیر رژیم، میادین گازی آن در دریای مدیترانه است که ممکن است بخشی از اهداف تعریف شده توسط این رژیم باشد. استقامت لبنان باشد

ضربه ای جبران ناپذیر به رژیم صهیونیستی

یکی از مهمترین دستاوردهای حزب الله در جنگ اخیر ضربه زدن به قدرت «بازدارندگی» رژیم صهیونیستی بود. پیش از این کوچکترین اقدام نظامی علیه دشمن اشغالگر باعث آغاز جنگی همه جانبه در لبنان می شد. اما این بار ورود روشنفکران حزب الله باعث شد تا نزدیک به یک سال زندگی عادی بیش از 200 هزار شهرک نشین صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی مختل شود و بسیاری از کسب و کارها عملا تعطیل یا سودآور شوند. به عنوان مثال بانك مركزي اسرائيل هزينه اقتصادي شمال فلسطين اشغالي را 156 ميليون دلار در هفته اعلام كرد. علاوه بر این کابینه امنیتی رژیم مجبور شد از ترس حملات بلند شد. استقامت بسیاری از مخازن سوخت و کارخانه ها را در این منطقه تعطیل کرده و امکانات پزشکی را در حالت آماده باش طولانی مدت قرار داده است.

چرا اسرائیل در جنگ سوم لبنان پیروز نمی شود؟

تجاوز وحشیانه صهیونیست ها به جنوب لبنان

شروع جنگ سوم با لبنان، علاوه بر ناامنی بیشتر انجام دهید در سراسر فلسطین اشغالی، میزان نوسان آوردن اقتصاد رژیم صهیونیستی را به چالش خواهد کشید. موسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل (INSS) وابسته به دانشگاه تل آویو ماه گذشته سناریوهای پیش روی اقتصاد رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ با لبنان را ارزیابی کرد. نویسنده این مقاله معتقد بود که اگر تنش های روزانه حزب الله و رژیم صهیونیستی به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود، احتمال محدود شدن دامنه و زمان آن بسیار زیاد است.

ارزیابی شاخص های اقتصادی کشور اسرائیل در صورت تحقق این سناریو به عواملی مانند مقاومت داخلی و دفع حملات بستگی دارد. استقامت en در بدترین سناریوی ممکن تشدید تنش در جبهه شمالی، تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سال 2024 کاهش خواهد یافت. در بهترین حالت، اگر تل آویو بتواند در یک جنگ محدود، بیشتر حملات را انجام دهد. استقامت در صورت اخراج لبنان، تنها 2 درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل در همین مدت کاهش می یابد. کسری بودجه به 15 درصد افزایش می یابد و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بین 80 تا 85 درصد خواهد بود. ارقام بالا نشان دهنده هزینه سنگین جنگ با لبنان برای اقتصاد اسرائیل و ریسک پذیری بالای نتانیاهو برای رساندن سرزمین های اشغالی به آستانه بحران مالی است.

سود گفتاری

استقامت اسلام گرایان لبنانی از همان ساعات اولیه جنگ هجومی الاقصی تصمیم گرفتند بر اساس استراتژی «وحدت اردوگاه ها» و با در نظر گرفتن منافع ملی لبنان وارد درگیری با رژیم اشغالگر قدس شوند. تقریبا از یک سال پیش تا الان استقامت لبنان بیش از 8000 موشک به شمال سرزمین های اشغالی در عمق 20 کیلومتری شلیک کرده بود. نخست وزیر اسرائیل برای حفظ موقعیت خود و در عین حال بازگرداندن اعتبار از دست رفته در شمال فلسطین اشغالی تصمیم به حمله گسترده علیه حزب الله لبنان و این گروه گرفته است. استقامت از نوار مرزی اخراج شد.

این در حالی است که «سید استقامتتنها شرط توقف تنش در جبهه شمالی اعلام آتش بس و پایان جنگ در غزه است. حال باید منتظر ماند و دید که کدام یک از طرف های متخاصم می توانند خواسته های خود را به طرف مقابل دیکته کنند و نتیجه جنگ را در «جنگ اراده ها» تغییر دهند. 33 روز تجربه جنگ. 2006 نشان داده شده است که سطح تاب آوری استقامت لبنان فراتر از تصور است و نتانیاهو نمی تواند این کار را با ابزار نظامی انجام دهد استقامت لبنان را در هم بشکند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.