افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

عجیب ترین سرقت سازمان یافته در کتابخانه تهران

  • کد خبر : 374198
عجیب ترین سرقت سازمان یافته در کتابخانه تهران

به گزارش رکنا، دزدی از مکان های عرضه کتاب که می تواند کتابفروشی یا حتی غرفه های نمایشگاه کتاب موضوع نگران کننده ای است که مدت هاست کسانی را که با این محصول کاملا فرهنگی مرتبط هستند نگران کرده است. بسیاری از کتابفروشان و مدیران غرفه های نمایشگاه کتاب همیشه از رفتار انگشت شماری که […]

به گزارش رکنا، دزدی از مکان های عرضه کتاب که می تواند کتابفروشی یا حتی غرفه های نمایشگاه کتاب موضوع نگران کننده ای است که مدت هاست کسانی را که با این محصول کاملا فرهنگی مرتبط هستند نگران کرده است. بسیاری از کتابفروشان و مدیران غرفه های نمایشگاه کتاب همیشه از رفتار انگشت شماری که حرمت کتابخوانان را خدشه دار می کنند گله مند هستند. مردم کتاب را از پیشخوان کتابفروشی می گیرند یا بدون اجازه می ایستند و می روند. این در حالی است که اغلب کتابفروشان تاکید می کنند که اگر فردی بخواهد کتاب را بخواند و شرایط اقتصادی لازم برای خرید آن را نداشته باشد، حاضر است آن را به او هدیه دهد. اوضاع زمانی پیچیده می‌شود که سرقت از کتابفروشی برنامه‌ریزی شده باشد و مردم نه برای کتاب، بلکه با هدف سرقت اقلام دیگر وارد کتابفروشی شوند.

کتابفروشی همیشه یک شغل کم درآمد بوده است، وقتی از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند دلیل این کار را می پرسند عشق و علاقه به فرهنگ و ادب جواب نهایی همه کتابفروشان است. شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که کمتر کتابفروشی می تواند از فروش کتاب دوام بیاورد، بنابراین کتابفروشی ها کالاهای دیگری مانند صنایع دستی، لوازم التحریر، اسباب بازی و … را عرضه می کنند. همچنین باید در نظر داشت که کتابفروشانی که محصولاتی غیر از کتاب می فروشند از پرداخت مالیات معاف نیستند. در چنین شرایطی سارقان با دیدن اقلامی که کتاب نبود چشم طمع خود را به سمت فروشگاهی که به سختی سرپا است چرخانده اند.

مدیر انتشارات تیمورزاده درباره سرقت هفته گذشته در کتابفروشی تیمورزاده واقع در خیابان 16 آذر، توضیح داد: تجربه سرقت کتاب در روز روشن را در کتابفروشی ها، نمایشگاه های کتاب و باغ های کتاب داشتیم. می دانیم که شرایط اقتصادی آن را تحمیل می کند. وضعیت کتاب ها هم زیاد شده، بعضی ها این کارها را انجام می دهند (نه فقط برای مطالعه خودشان). با این حال، ما هرگز این فرصت را نداشته ایم که برنامه ریزی کنیم و خطر سرقت شبانه از یک مکان محافظت شده توسط زنگ هشدار و دوربین را بپذیریم.

فرهاد تیمورزاده با تاکید بر اینکه حتی یک جلد کتاب از این کتابفروشی سرقت نشده است، ادامه داد: همکاران کتابفروشی تخمین زدند که بین 60 تا 70 میلیون تومان کیف، کوله پشتی و لوازم اداری به سرقت رفته است. از طرفی حدود 30 میلیون تومان به دلیل سرقت و سرقت به مغازه خسارت وارد کردند. به عنوان مثال محافظ آکاردئون را شکستند، هارد و دستگاه DVR را شکستند (دستگاه DVR تصاویر آنالوگ دوربین مداربسته را دریافت و ذخیره می کند) و حافظه آن را داخل توالت فرنگی ریختند که عملاً نیاز به تعویض دارد.

به گفته این کتابفروش، سارقان روی میز مغازه شکلات می خوردند، سیگار می کشیدند و کیسه ها را با کش بند در چند بسته بسته بندی می کردند اما نتوانستند همه بسته ها را ببرند و تعدادی نیز در کتابفروشی رها شده بودند.

وی افزود: گفته می شود منطقه 16 آذر با نارسایی های امنیتی مواجه است. چهار ماه پیش ساختمان ما را شکستند.

تاکید من بر آتش های پنهان است.

تیمورزاده با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش لوازم التحریر و کوله پشتی صرف کمک به تحصیل کودکان در مناطق محروم شد، ادامه داد: به طور معمول سود حاصل از فروش کیف و کوله پشتی برای رفع نیاز کودکان کافی نبود آن مناطق اما چون خانواده ها این اقدامات را برنامه ریزی کرده اند، از بودجه کتابفروشی پرداخت می شود.

تیمورزاده با اشاره به اینکه کتابفروشی در محدوده کلانتری اسدی منش قرار دارد، ادامه داد: وقتی به این کلانتری مراجعه می کنیم کاستی های مجموعه خود را اعلام می کند، مثلا می گوید چاپگر ندارد. یا اینکه در این مجموعه باید هارد دیسک برای کامپیوتر تهیه شود. در ضمن وظیفه شما تامین امنیت منطقه است. ابتدا باید امنیت را در شهر برقرار کنید و سپس به بقیه مسائل رسیدگی کنید. بعد از سرقت از کتابفروشی، تیم آگاهی 4 ساعت طول کشید تا به کتابفروشی رسیدند زیرا سرقت های زیادی در منطقه رخ داده بود و نمی توانستند همه موضوعات را پوشش دهند.

مدیر انتشارات تیمورزاده با تاکید بر اینکه همیشه سعی می کند به سمت اصلاح حرکت کند، افزود: زمانی که انبار انتشارات تیمورزاده سوخت، تاکید من بر آتش های پنهان بود، یعنی کتاب هایی که توسط پی دی آنها می سازند اف و می گذارند. فضای مجازی و این امر فروش ناشر را تغییر می دهد.

وی ادامه داد: آسیب ضعف نیروی انتظامی در برقراری امنیت زمانی تشدید می شود که با ضعف قوه قضائیه مواجه شویم. یادم هست 16 آبان 1397 بود، انبار تحریریه آتش گرفت و همه چیز خاکستر شد ما در مهر 1403 هستیم و یک ماه دیگر 5 سال از آتش گرفتن انبار تحریریه می گذرد. چهار کارشناس برای این پرونده معرفی شدند. آنها یک امتحان تک نفره، یکی با پانل سه نفره و دو پنل پنج نفره برگزار کردند.

دستگاه DVR تصاویر آنالوگ را از دوربین مداربسته دریافت و ذخیره می کند.

تیمورزاده با اعلام اینکه پس از چهار سال، بخشی که به پرونده آتش سوزی انبار رسیدگی می کرد تغییر یافت، گفت: دادسرای بخش قرچک پس از چهار گزارش کارشناسی که هر یک چند ماه به طول انجامید، رای رد صلاحیت صادر و اعلام کرد که این پرونده در حیطه رسیدگی است. آن دامنه با اینکه انبار ما 2 کیلومتر از زندان قرچک فاصله داره ربطی نداره. در تقسیمات کشوری آن منطقه از زیرمجموعه قرچک خارج و وارد زیرمجموعه پاکدشت شد و امروز حتی پس از گذشت 5 سال پرونده در بازپرسی پاکدشت بررسی می شود.

خیلی وقت ها لایحه ای ارائه می کنیم و درخواست می کنیم که رأی گیری شود

به گفته این سردبیر عنوان آسیب دیده و سردبیر دانشگاه های کشور، دستگاه قضایی باید رسیدگی فوری می کرد، اما نزدیک به 5 سال از آتش سوزی ما می گذرد. همه پرونده ها را می دانستند و قاضی می توانست بر اساس معیارهای خودش و با کمک کارشناسان حکم صادر کند. بارها لایحه ای ارائه کردیم و خواستیم رای بیاورند اما به نتیجه نرسیدیم.

تیمورزاده با تاکید بر اینکه پس از گذشت 5 سال هنوز دادگاه درباره پرونده آتش سوزی تصمیمی صادر نکرده است، ادامه داد: به همین دلیل نمی توان ضرر آن روزها را که 20 میلیارد تومبه بود با ارزش این روزها محاسبه کرد. حداقل می توان گفت که مقدار آن در 5 ضرب شده است.

این کتابفروش افزود: ما همیشه سعی کرده ایم با وجود شرایط سخت اقتصادی ثابت قدم باشیم. البته فعالیت ما کم شده است، اما به راه خود ادامه می دهیم، تلاش من اصلاح کشور است. انتشارات تیمورزاده حدود 6000 عنوان کتاب در همه زمینه ها منتشر کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.