افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

هدایتی: حضور مهرداد محمدی در دربی 104 از نظر قانونی امکان پذیر نیست – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 374191
هدایتی: حضور مهرداد محمدی در دربی 104 از نظر قانونی امکان پذیر نیست – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

نماینده حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: طبق مواد 107 و 112 آیین نامه انضباطی فوتبال ایران امکان رفع محرومیت مهرداد محمدی به دلیل همراهی تیمش در دربی وجود ندارد. هومان هدایتی پس از انتشار خبر محرومیت بازیکن استقلال در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس گفت: این خبر تعجب برانگیز است زیرا اکنون در زمانی هستیم که […]

نماینده حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: طبق مواد 107 و 112 آیین نامه انضباطی فوتبال ایران امکان رفع محرومیت مهرداد محمدی به دلیل همراهی تیمش در دربی وجود ندارد.

هومان هدایتی پس از انتشار خبر محرومیت بازیکن استقلال در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس گفت: این خبر تعجب برانگیز است زیرا اکنون در زمانی هستیم که همه قوانین را می دانند. در واقع برای احراز صحت این ارتباط، بلافاصله رسیدگی کردیم و به باشگاه اطلاع داده شد که این حکم تعلیق از سوی کمیته محترم تجدیدنظر صادر شده است، در حالی که این موضوع در بند یک ماده 107 آیین نامه انضباطی فوتبال ایران آمده است. ; قوه قضائیه صادرکننده رای می تواند با رعایت سایر شرایط اجرای برخی از احکام زیر را متوقف کند. بر این اساس قوه قضائیه صادرکننده رأی کمیته محترم انضباطی است و به نظر می رسد کمیته محترم تجدیدنظر اختیاری برای تعلیق نداشته است.

وی ادامه داد: البته منتظر نظر رسمی و صریح سازمان محترم لیگ فدراسیون فوتبال و مراجع قضایی آن در خصوص ادعای باشگاه استقلال مبنی بر اینکه این بازیکن برای بازی در دربی مشکلی ندارد، هستیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: قطعاً اگر مطالب ادعایی باشگاه استقلال صحت داشته باشد. باشگاه پرسپولیس ضمن نامه نگاری در بالاترین سطح به مراجع ذیربط مبنی بر رسیدگی به رویدادهای فوتبال و به طور خاص در این خصوص، از ارسال موضوع به دادگاه های انتظامی و قضایی فوتبال ملی و بین المللی از جمله دادگاه عالی ورزش دریغ نخواهد کرد. .

هومان هدایتی افزود: منتظر اعلام سریع، رسمی و صریح فدراسیون فوتبال و مراجع محترم قضایی هستیم. مدت زیادی از ماجرای افزایش ناگهانی بودجه نقل و انتقالاتی نمی گذرد که شاهد این ماجرای جدید هستیم.

هدایتی تصریح کرد: درخواست تعلیق مجازات بر اساس ماده 107 آیین نامه انضباطی فوتبال است و بند 4 همین ماده به صراحت آن را تشخیص داده است. تعلیق مجازات تنها پس از اجرای نیمی از مجازات مقرر امکان پذیر است.» با این توصیف، حتی به پذیرش درخواست تعلیق قبل از سپری شدن نیمی از مدت تعلیق و امکان بررسی آن محدود می شود و اگر در این مرحله بیش از نیمی از مدت تعلیق معلق شده باشد، محدودتر است. بر اساس این ماده حتی قوه قضائیه نیز صلاحیت تعلیق بقیه ممنوعیت را قبل از تحقق نصف آن ندارد.

به این ترتیب بازیکن فوق باید حداقل سه جلسه محرومیت قطعی را پشت سر بگذارد. مهرداد محمدی در جریان بازی استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی در لیست بازیکنان قراردادی با هیچ باشگاهی نبود و قرارداد خود را با آن باشگاه فسخ کرده بود و این دیدارها در محاسبه مدت محرومیت او لحاظ نشده است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: از سوی دیگر این موضوع در بند 11 ماده 112 آیین نامه انضباطی فوتبال ایران مقرر شده است. اگر تعلیق بر اساس تعداد مسابقات تعیین شود، فقط مسابقاتی که واقعاً برگزار شده است محاسبه می شود.» بر این اساس دیدار استقلال – مس رفسنجان که از هفته چهارم به تعویق افتاده است جزو جلسات محرومیت محسوب نمی شود.

هومان هدایتی در پایان تاکید کرد: اطمینان داریم که سازمان لیگ در محاسبه محرومیت های مذکور، دربی را آخرین جلسه تعلیق خود در نظر بگیرد و مطمئنم سازمان لیگ به قانون احترام می گذارد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)