افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اتفاقی عجیب در تاریخ شکایت سپاهان

  • کد خبر : 374161
اتفاقی عجیب در تاریخ شکایت سپاهان

اگرچه گفته می شد فدراسیون فوتبال به دلیل قانون محدودیت بودجه از سوی دادگاه CAS جریمه شده است، اما این موضوع به قانون مذکور مربوط نمی شود و فدراسیون به دلیل عدم پاسخگویی به این نامه جریمه شد. باشگاه سپاهان پس از شکایت به دادگاه داوری ورزش (CAS)، فدراسیون فوتبال کشورمان را به دلیل جریمه […]

اگرچه گفته می شد فدراسیون فوتبال به دلیل قانون محدودیت بودجه از سوی دادگاه CAS جریمه شده است، اما این موضوع به قانون مذکور مربوط نمی شود و فدراسیون به دلیل عدم پاسخگویی به این نامه جریمه شد.

باشگاه سپاهان پس از شکایت به دادگاه داوری ورزش (CAS)، فدراسیون فوتبال کشورمان را به دلیل جریمه ای که سال گذشته برای نماینده اصفهان در نظر گرفته بود به دلیل زیر پا گذاشتن سقف قرارداد محکوم کرد.

فدراسیون فوتبال سال گذشته علاوه بر کسر 4 امتیاز از سپاهان، این باشگاه را 40 میلیارد تومان جریمه کرد. در پی این موضوع، سپاهان به دادگاه داوری ورزش شکایت کرد و در نهایت به پرداخت 36 میلیارد تومان جریمه (با احتساب هزینه های قانونی) از فدراسیون محکوم شد.

پس از این اتفاق تصور می شد CAS فدراسیون را به دلیل قانون محدودیت بودجه جریمه کرده است در حالی که پیگیری های خبرنگار تسنیم نشان می دهد این موضوع دلایل دیگری دارد.

دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون ایران مهلت داده بود تا ۲۵ روز دفاع کند، اما در کمال تعجب فدراسیون به این نامه پاسخ نداد و دفاعی نیز ارسال نکرد. این نامه به دپارتمان بین الملل فدراسیون ارسال شده و مشخص نیست چرا بی پاسخ مانده است. بعداً جلسه آنلاینی برای بررسی این موضوع تشکیل شد و فدراسیون می خواست دفاع کند اما به آنها اعلام شد که فرصت دفاع ندارند و اگر بر این اساس بود باید در مهلت مقرر انجام می شد.

در این نشست آنلاین نمایندگان فدراسیون از دادگاه CAS و وکلای سپاهان می خواهند که چند روز فرصت دهند تا دفاعیات خود را ارائه کنند اما وکلای خارجی سپاهان می گویند فردا پاسخ خواهند داد. اما ساعاتی پس از این جلسه وکلای سپاهان رسما مخالفت خود را با درخواست فدراسیون اعلام کردند و دادگاه حکمیت ورزش نیز به محکومیت فدراسیون رای داد.

در واقع این تصمیم به دلیل رعایت نکردن مهلت پاسخگویی توسط فدراسیون بوده و نه اصل قانون سقف بودجه و ربطی به دستورالعمل تهیه شده در ایران نداشته است. اکنون مشخص نیست که چرا فدراسیون فوتبال پاسخ نامه را قبل از موعد مقرر تحویل نداده است./تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.