افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

جلوگیری از هدر رفت 630 هزار مترمکعب آب در یزد با نشتی

  • کد خبر : 374049
جلوگیری از هدر رفت 630 هزار مترمکعب آب در یزد با نشتی

به گزارش برار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، احمد باقری پور به تشریح عملکرد شش ماهه اول سال 1403 دفتر کاهش آب بدون درآمد پرداخت و گفت: برای جلوگیری از ضایعات و کمک به تامین مورد نیاز. آب شش هزار و 200 عملیات نشت یابی در 412 کیلومتر از […]

به گزارش برار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، احمد باقری پور به تشریح عملکرد شش ماهه اول سال 1403 دفتر کاهش آب بدون درآمد پرداخت و گفت: برای جلوگیری از ضایعات و کمک به تامین مورد نیاز. آب شش هزار و 200 عملیات نشت یابی در 412 کیلومتر از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب استان انجام و از هدر رفت 630 هزار مترمکعب آب جلوگیری شد.

وی مشکل نشتی در سیستم های توزیع و انتقال آب شهری را از اهمیت اقتصادی و اجتماعی برشمرد و افزود: در کشور ما به دلیل شرایط خاص از جمله; محدودیت منابع آب سطحی و زیرزمینی و همچنین کاهش بارندگی، فرسودگی سیستم توزیع آب شهری، عدم قطعیت در اجرای صحیح پروژه ها در برخی موارد، شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجموعه ای از موارد دیگر. عواملی که اهمیت نشت یابی و کنترل تخلیه را رنگارنگ تر می کند.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آبفای استان یزد بر استفاده از فناوری های نوین در راستای نشت یابی در خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب تاکید کرد و ادامه داد: یکی از این روش ها کنترل و مدیریت فشار شبکه در سطوح مختلف است. در ساعات شبانه روز که تعداد نشتی ها را کاهش می دهد.

باقری پور به 5456 مورد عملیات نشت یابی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 211 کیلومتر عملیات نشت یابی در خطوط انتقال، 196 کیلومتر عملیات نشت یابی نشتی در شبکه توزیع و صرفه جویی بیش از یک مورد. میلیون 260 هزار مترمکعب آب از دیگر اقدامات واحد کاهش آب بدون درآمد در سال گذشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.