افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

خروج 9 میلیون نفر از جمعیت کیشور از محرومیت های 85 تا 1400

  • کد خبر : 373998
خروج 9 میلیون نفر از جمعیت کیشور از محرومیت های 85 تا 1400

اطلاع رسانی کند آیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، تو از من مراقبت می کنی وی درباره روند محرومیت زدایی در کشور گفت: بررسی شاخص های محرومیت زدایی در چهار دهه اخیر نشان می دهد که محرومیت در هر یک از شاخص های مورد نظر از جمله دسترسی به […]

اطلاع رسانی کند آیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، تو از من مراقبت می کنی وی درباره روند محرومیت زدایی در کشور گفت: بررسی شاخص های محرومیت زدایی در چهار دهه اخیر نشان می دهد که محرومیت در هر یک از شاخص های مورد نظر از جمله دسترسی به آب لوله کشی، شبکه برق، گاز لوله کشی، امکانات ضروری برای زندگی مانند آشپزخانه و حمام، مسکن امن و حتی در سال های اخیر اینترنت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این روند در دو دهه اخیر محرومیت زدایی شدیدتر بوده است، افزود: بر اساس تحقیقات کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، میزان محرومیت در کل کشور از 18.2 درصد در سال 1384 به 3.1 درصد کاهش یافته است. در سال 1400 وارد شد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این بررسی ها میزان محرومیت در مناطق شهری از 10 درصد در سال 1394 به کمتر از 2 درصد در سال 1393 و در مناطق روستایی از 33 درصد به 7 درصد کاهش یافته است. در فاصله سال های 1385 تا 1400 معادل 9.3 میلیون نفر از جمعیت کشور از فقر خارج شدند.

نگهداری با بیان اینکه کاهش محرومیت در تمام استان های کشور نیز در این مدت محسوس است، تصریح کرد: در مناطق روستایی بیشترین کاهش میزان محرومیت متعلق به سه استان کهکیلویه و بویراحمد در خراسان شمالی است. . و کرمانشاه که در این دوره 15 ساله به ترتیب 54 و 53 خانوار هستند و 43 درصد از خانوارها از محرومیت شدید خارج شده اند.

وی افزود: کمترین کاهش نرخ محرومیت در روستاها مربوط به سه استان بوشهر، البرز و مازندران است که به ترتیب 3، 7 و 13 درصد از خانوارهای این مناطق از وضعیت محرومیت شدید خارج شده اند.

نگهداری تاکید کرد: در مناطق شهری بیشترین کاهش میزان محرومیت متعلق به سه استان خراسان شمالی، کرمانشاه و ایلام است که به ترتیب 22، 20 و 17 درصد از خانوارهای این مناطق دیگر در وضعیت محرومیت شدید قرار ندارند. .

وی گفت: کمترین میزان کاهش محرومیت در مناطق شهری مربوط به سه استان تهران، چهارمحال، بختیاری و بوشهر است که در این مدت 2، 3.5 و 4 درصد از خانوارهای این مناطق از محرومیت شدید خارج شده اند. زمان.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.