افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

اخطارهای خرید در سامانه صورت تراکنش بدون تایید شخص ثالث اسناد مثبته نیستند.

  • کد خبر : 373987
اخطارهای خرید در سامانه صورت تراکنش بدون تایید شخص ثالث اسناد مثبته نیستند.

به گزارش بازار، مهدی امیردار سخنگوی و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران گفت: با صدور و ابلاغ بخشنامه شماره 200/1403/11 مورخ 06/07/1403 سازمان امور مالیاتی کشور، در صورت معامله فصلی. سیستم، اخطار فروش از طرف فروشنده ثبت شده است، این اطلاعیه تنها زمانی به عنوان مدرک خرید برای طرف دوم (یعنی شخصی که نامش […]

به گزارش بازار، مهدی امیردار سخنگوی و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران گفت: با صدور و ابلاغ بخشنامه شماره 200/1403/11 مورخ 06/07/1403 سازمان امور مالیاتی کشور، در صورت معامله فصلی. سیستم، اخطار فروش از طرف فروشنده ثبت شده است، این اطلاعیه تنها زمانی به عنوان مدرک خرید برای طرف دوم (یعنی شخصی که نامش به عنوان خریدار ثبت شده است) تلقی می شود که آن اخطار توسط خریدار تأیید شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، مهدی امید، سخنگوی و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: پیش از این در بسیاری از موارد بدون اینکه مودی کالا یا خدماتی را خریداری کند، از کد خود در سطح ملی سوء استفاده می کرد. آگهی خرید 169 در سامانه برای آنها صادر شد. در این صورت اثبات خلاف آن اخطاریه چه در مرحله بازرسی و چه در مراجع حل اختلاف مالیاتی برای آن شخص بسیار مشکل و گاه غیرممکن بود.

امید ادامه داد: ادامه این روند که منجر به اخذ مالیات و جرایم ناعادلانه و افزایش نارضایتی مودیان شد، در نهایت باعث شد سازمان امور مالیاتی در خصوص آگهی های خرید ثبت شده به نام اشخاص حقیقی تغییر رویکرد دهد. با لازم الاجرا شدن بخشنامه شماره 11، چنانچه اطلاعیه شخصی به عنوان خریدار در سامانه معاملات فصلی ثبت شود، خود این ابلاغیه سند مثبته محسوب نمی شود، مگر اینکه قسمت دوم یعنی شخصی که به نام او باشد. اعلان صادر شد، تأیید می کند که اعلان کند است.

سخنگوی و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: بنابراین اگر اطلاعیه ای برای شخصی در این سامانه ثبت شود و خریدار یا مدی یا شخصی که آگهی به نام او ثبت شده است، توجه نکنید که اعلام کرده و وجود خرید و حمل کالا به نام خود را تکذیب کنید (در صورت عدم ارائه سند یا مدرک مستندی از سوی سازمان امور مالیاتی که صحت معامله یا صحت اطلاعیه را ثابت کند)، این اطلاعیه قابل استناد نیست. و ادارات مالیاتی نمی توانند برای تأیید معامله به آن اعتماد کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.