افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

زلنسکی خواهان پیروزی دموکرات ها در انتخابات است

  • کد خبر : 373949
زلنسکی خواهان پیروزی دموکرات ها در انتخابات است

آفتاب نیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را «بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ» توصیف کرد و گفت که می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات بعدی پیروز شوند. به گزارش رویترز، اظهارات ترامپ با سیاست برخی از متحدانش که معتقد بودند اوکراین از بازگشت او به کاخ […]

آفتاب نیوز:

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را «بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ» توصیف کرد و گفت که می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات بعدی پیروز شوند.

به گزارش رویترز، اظهارات ترامپ با سیاست برخی از متحدانش که معتقد بودند اوکراین از بازگشت او به کاخ سفید استقبال خواهد کرد، در تضاد بود.

به گفته آنها، ترامپ تنها فردی است که می تواند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین مذاکره کند.

ترامپ روز دوشنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی در غرب پنسیلوانیا گفت: «فکر می‌کنم زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است». هر بار که به کشور ما می آید با 60 میلیارد دلار برمی گردد. زلنسکی می خواهد آنها (دموکرات ها) در انتخابات پیروز شوند، اما من این کار را به شکل دیگری انجام خواهم داد. من برای صلح خواهم جنگید.

به گزارش رویترز، کمپین زلنسکی و کامالا هریس، نامزد دموکرات در انتخابات 2024 بلافاصله به ادعای ترامپ پاسخ ندادند و ترامپ از ارائه جزئیات درباره طرح صلح خود خودداری کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر، پوتین و زلنسکی را به صلح دعوت خواهد کرد.

زلنسکی که برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، روز دوشنبه گفت که اقدام قاطع آمریکا می تواند به پایان جنگ کمک کند.

ترامپ هفته گذشته گفت که احتمالاً در جریان سفر خود به ایالات متحده با زلنسکی دیدار خواهد کرد. اما به گفته مقامات نزدیک به وی، هنوز هیچ برنامه ای برای این دیدار انجام نشده است.

دیروز، زلنسکی به همراه جاش شاپیرو، فرماندار دموکرات ایالت و متحد هریس، از یک کارخانه تولید سلاح در پنسیلوانیا بازدید کرد. با توجه به اینکه در یکی از ایالت های به اصطلاح میدان جنگ آمریکا برگزار شد، این دیدار خشم نزدیکان ترامپ را برانگیخت.

واشنگتن و متحدانش از زمان شروع جنگ در این کشور در فوریه 2022 (اسفند 1400) یک برنامه کمک چند میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین ایجاد کرده اند. در عین حال بارها مسکو را به بهانه جنگ تحریم کرده اند.

ترامپ بارها کمک های آمریکا به اوکراین را «هدر دادن پول» توصیف کرده و مدعی شده است که می خواهد به پیروزی اوکراین کمک کند.

ترامپ و زلنسکی در ژوئیه گذشته تلفنی صحبت کردند، اما دو طرف از زمان ریاست جمهوری ترامپ (2017-2021) مستقیماً با یکدیگر ملاقات نکرده اند.

زلنسکی قبلا گفته بود که نمی‌تواند پیش‌بینی کند که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر چه اقداماتی انجام خواهد داد، اما ابراز امیدواری کرد که جمهوری‌خواهان به حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.