افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
7

برداشتن پوست پس از جراحی کاهش وزن: آنچه باید بدانید

  • کد خبر : 3739
برداشتن پوست پس از جراحی کاهش وزن: آنچه باید بدانید

نوشته شده توسط اشلی ولش 6 دسامبر 2022 – روزالینا فینیلی از دیرفیلد بیچ، فلوریدا، پس از عمل جراحی کاهش وزن در نوامبر 2019، 216 پوند از دست داد. در حالی که او می خواست موفقیت خود را جشن بگیرد، این روش باعث شد که او پوست اضافی روی بازوها، پشت، سینه، شکم، و بالای […]


6 دسامبر 2022 – روزالینا فینیلی از دیرفیلد بیچ، فلوریدا، پس از عمل جراحی کاهش وزن در نوامبر 2019، 216 پوند از دست داد. در حالی که او می خواست موفقیت خود را جشن بگیرد، این روش باعث شد که او پوست اضافی روی بازوها، پشت، سینه، شکم، و بالای ران

فینلی می‌گوید که دائماً از پوست آویزان روی کمر، شکم و زانوهایش فشار احساس می‌کرد.

او می‌گوید: «از دردی که از سنگینی روی اعصابم می‌کشید تا اینکه در آینه به خودم نگاه کردم، می‌خواستم کاهش وزن را جشن بگیرم، اما آنچه را که می‌دیدم دوست نداشتم، یک مبارزه روزانه بود.

فینلی می‌گوید نزدیک به 2 سالی که او با پوست اضافی زندگی کرد، از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی دردناک بود. او سرانجام از طریق یک سری جراحی های پلاستیکی که به آن “تشکیل خطوط بدن” گفته می شود، تسکین یافت که پوست اضافی را از بدن جدا می کند.

بر اساس گزارش انجمن آمریکایی، در سال 2020، تقریبا 200000 آمریکایی جراحی چاقی انجام دادند. جراحی متابولیک و چاقی. در حالی که این روش می تواند به افراد مبتلا به چاقی کمک کند تا مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهند و منجر به بهبود سلامت و کیفیت زندگی شوند، یک عارضه جانبی ناخوشایند پوست شل و بیش از حد است که زمانی وزن از دست رفته را حفظ می کرد. و پوست اضافی می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود.

چرا پوست شل بعد از جراحی چاقی رخ می دهد؟

در حالی که پوست انعطاف پذیر است، از دست دادن سریع وزن زیاد به اندام زمان نمی دهد تا منقبض و منقبض شود، تا حدی به این دلیل که هر چه پوست بیشتر کشیده شود، خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود.

توضیح می‌دهد: «وقتی فردی به‌طور قابل‌توجهی اضافه وزن دارد، لایه ضخیمی از چربی دارد که تمام پوست را کشیده می‌شود.» رابرت گیلمن، دکتر، دانشیار بالینی جراحی پلاستیک در پزشکی میشیگان در آن آربور. زمانی که افراد وزن زیادی از دست می دهند، ضخامت بافت کاهش می یابد، اما پوست ظرفیت محدودی برای انطباق با آن دارد، بنابراین باعث ایجاد پوست اضافی می شود.

پس از اینکه برندا لنگفورد، 46 ساله، در سال 2018 تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفت، پوست اضافی که از شکم او آویزان بود تا نیمه راه تا زانوهای او رسید.

او اهل کوئینزلند استرالیا است، کشوری که در آن تعداد افرادی که جراحی کاهش وزن انجام می دهند در سال های اخیر بیش از دو برابر شده است. او می گوید که تأثیر پوست اضافی بر سلامت روان او “عمیق” بود. او همچنین بثورات دردناکی داشت که در آن چین‌های پوستش به یکدیگر مالیده می‌شد، یک عارضه شایع که می‌تواند منجر به عفونت‌های پوستی شود.

لنگفورد می‌گوید: «نمی‌توانستم درست ورزش کنم یا راه بروم، به سختی می‌توانستم لباس‌هایم را بپوشم، زیرا هیچ‌یک از این لباس‌ها برای ناهنجاری‌های آناتومیکی که تجربه می‌کردم ساخته نشده‌اند، و توانایی کار کردن را سخت می‌دانستم».

کانتورینگ بدن شامل چه چیزی می شود

در طی مراحل کانتورینگ بدن، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و جراح پوست و چربی اضافی را برش می دهد. پوست باقی مانده به هم بخیه می شود.

می‌گوید: «این جراحی‌ها را می‌توان از سر تا پا انجام داد پیتر روبین، دکتر، کرسی جراحی پلاستیک در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ.

جراحان بر روی نواحی از بدن تمرکز می کنند که بیماران بیشتر آنها را آزاردهنده می دانند. روبین می گوید یکی از رایج ترین روش های کانتورینگ پانیکولکتومی است که به آن ابدومینوپلاستی یا تامی تاک نیز می گویند.

سایر روش ها شامل لیفت بازو، تغییر شکل سینه زنانه، کوچک کردن سینه مردان، لیفت ران و باسن و تغییر شکل، لیفت صورت و گردن، و لیپوساکشن.

افراد باید قبل از دریافت معیارهای بالینی خاصی را رعایت کنند کانتورینگ بدناز جمله حفظ وزن هدف حداقل به مدت 6 ماه.

روبین می گوید: “شما نمی خواهید کسی را به اتاق عمل ببرید که به طور فعال وزن کم می کند.”

به طور کلی، یک جراح پلاستیک تنها 12 تا 18 ماه پس از جراحی چاقی این روش ها را انجام می دهد.

روبین می گوید که هزینه می تواند بین 5000 تا 10000 دلار برای هر عمل باشد. گاهی اوقات، شرکت های بیمه بسته به برنامه های ایالتی و فردی، قبض را پوشش می دهند.

گیلمن خاطرنشان می‌کند که در حالی که بسیاری از شرکت‌ها از کرم‌ها، لوسیون‌ها و درمان‌های لیزری برای سفت‌کردن پوست استفاده می‌کنند، اما در مورد شل شدن پوست پس از جراحی چاقی، مزایای قابل‌توجهی به بیماران نمی‌دهند. نه رژیم غذایی خواهد داشت و نه ورزش.

او می‌گوید: «شما نمی‌توانید پوست اضافی را از بین ببرید. “اگر مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده اید و مقدار قابل توجهی پوست شل دارید، جراحی تنها کاری است که می توانید انجام دهید.”

بازیابی و خطرات

روبین می‌گوید: «پس از انجام روش‌های کانتورینگ بدن، افراد باید انتظار داشته باشند که ۲ تا ۴ هفته بیکار باشند و حداقل ۶ هفته از فعالیت‌های شدید خودداری کنند.

خطرات ناشی از روش های کانتورینگ بدن مانند هر عمل جراحی بزرگی است و شامل تجمع مایعات، عفونت ها و خونریزی می شود.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که جراحی های برداشتن پوست جای زخم بر جای می گذارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما می تواند گسترده باشد.

فینیلی یک اسکار 15 اینچی روی هر بازو، دو اسکار 360 درجه – یکی در اطراف سینه و قسمت بالای کمر و دیگری در اطراف پایین شکم – و یک اسکار عمودی 10 اینچی روی شکم دارد.

او می‌گوید: «بعضی روزها به شوخی می‌گویم که شبیه فرانکشتاین هستم، اما این کار را دوباره انجام می‌دهم.

او همچنین از نشان دادن زخم‌هایش نمی‌ترسد و می‌گوید این زخم‌ها «بخشی از سفر هستند».

لنگفورد دوران نقاهت طولانی را تحمل کرد و برای هر مجموعه از جراحی‌هایش حدود 2 ماه مرخصی داشت و ماه‌ها بعد با ورم دست و پنجه نرم کرد. او موافق است که پرداخت ارزش آن را داشت.

او می‌گوید: «من دهه‌ها را صرف تنفر از بدنم کردم. و اکنون، در سن 46 سالگی، بالاخره از این عذاب خلاص شدم.

نمایش منابع

منابع:

رابرت گیلمن، دکتر، دانشیار بالینی جراحی پلاستیک، پزشکی میشیگان، آن آربور.

پیتر روبین، دکتر، رئیس جراحی پلاستیک، مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ.

روزالینا فینیلی، بیمار جراحی کاهش وزن.

برندا لنگفورد، بیمار جراحی کاهش وزن.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.