افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

سامسونگ اولین SSD خودرو را با فناوری PCIe 4.0 معرفی کرد

  • کد خبر : 373874
سامسونگ اولین SSD خودرو را با فناوری PCIe 4.0 معرفی کرد

سامسونگ به تازگی اولین SSD خودرو با فناوری PCIe 4.0 را معرفی کرده است که مبتنی بر نسل هشتم فلش V-NAND و AM9C1 نام دارد. این محصول جایگزین مدل قبلی AM991 شده و نقش مهمی در زمینه خودروهای خودران و فناوری های مربوطه خواهد داشت. یکی از ویژگی های کلیدی این نسل از SSD ها، […]

سامسونگ به تازگی اولین SSD خودرو با فناوری PCIe 4.0 را معرفی کرده است که مبتنی بر نسل هشتم فلش V-NAND و AM9C1 نام دارد. این محصول جایگزین مدل قبلی AM991 شده و نقش مهمی در زمینه خودروهای خودران و فناوری های مربوطه خواهد داشت.

یکی از ویژگی های کلیدی این نسل از SSD ها، بهبود قابل توجه در بازده برق است که تقریباً 50 درصد افزایش یافته است. در پیکربندی 256 گیگابایتی، SSD جدید می تواند سرعت خواندن متوالی تا 4400 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا 400 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. این سرعت ها ممکن است در ابتدا کند به نظر برسند، اما شایان ذکر است که SSD های خودرو برای تحمل شرایط سخت و عملکرد طولانی مدت بهینه شده اند.

این SSD از فلش TLC (Tri-Level Cell) استفاده می کند، اما با ارائه فضای نام SLC (Single-Level Cell) می تواند سرعت خواندن متوالی را به 4700 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی را به 1400 مگابایت بر ثانیه برساند. با این حال، این ویژگی ظرفیت SSD را کاهش می دهد. AM9C1 در حال حاضر با ظرفیت 256 گیگابایت در حال آزمایش است و سامسونگ قصد دارد SSD را با ظرفیت های 128 گیگابایت تا 2 ترابایت عرضه کند. تولید انبوه نسخه 2 ترابایتی اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و این محصول بزرگترین SSD خودرو در بازار خواهد بود.

یکی دیگر از نکات مهم این SSD قابلیت اطمینان آن است که بر اساس استاندارد AEC-Q100 Grade 2 طراحی شده است و می تواند عملکرد پایداری را در محدوده دمایی شدید از -40 درجه سانتی گراد تا 105 درجه سانتی گراد ارائه دهد. Hyndok Cho، معاون و رئیس گروه خودروسازی سامسونگ، گفت:

ما با سازندگان خودروهای خودران جهانی همکاری می کنیم و محصولات خودرویی با کارایی بالا و ظرفیت بالا را ارائه می دهیم. سامسونگ به رهبری بازار حافظه فیزیکی هوش مصنوعی ادامه خواهد داد، که شامل برنامه های کاربردی از رانندگی خودکار گرفته تا فناوری های رباتیک است.

سال گذشته سامسونگ تولید حافظه UFS 3.1 را برای خودروها آغاز کرد و در ماه مارس نیز گواهینامه ASPICE CL3 را برای این حافظه دریافت کرد. سامسونگ با این پیشرفت ها سعی می کند عملکرد خود را در بازار حافظه خودرو به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت بهبود بخشد.

با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد برتر SSD جدید سامسونگ، به نظر می‌رسد که این محصول نه تنها نیازهای روزافزون صنعت خودرو را برآورده می‌کند، بلکه گام‌های مهمی در جهت نوآوری و پیشرفت در فناوری رانندگی خودکار برمی‌دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.