افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

چگونه از شر شپشک های برنج خلاص شویم / آیا برای برنج ایرانی آلوده به شپشک پول پرداخت کردید؟ / این راه است

  • کد خبر : 373861
چگونه از شر شپشک های برنج خلاص شویم / آیا برای برنج ایرانی آلوده به شپشک پول پرداخت کردید؟ / این راه است

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- احتمالا برای شما هم پیش آمده است که درب کیسه برنج را باز کرده و بخورید، زیرا با شپشک های نه چندان خوش قیافه داخل برنج مواجه شده اید. حتما پس از دیدن آنها در برنج محبوبتان چندین سوال به ذهنتان خطور کرد که این […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- احتمالا برای شما هم پیش آمده است که درب کیسه برنج را باز کرده و بخورید، زیرا با شپشک های نه چندان خوش قیافه داخل برنج مواجه شده اید. حتما پس از دیدن آنها در برنج محبوبتان چندین سوال به ذهنتان خطور کرد که این شپشک ها از کجا می آیند؟ چگونه می توانم از شر آنها خلاص شوم؟ آیا برنج من قابل استفاده است یا سمی و مریض شده است؟ خب در پاسخ باید به شما بگوییم که نگران نباشید زیرا از بین بردن ساس راه و روش خاص خود را دارد که به راحتی در داخل خانه انجام می شود. از طرفی سرخرطومی هیچ بیماری مضری را به انسان منتقل نمی کند و پس از تمیز کردن برنج می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. شپشک برنج که به شپشک برنج نیز معروف است آفت کوچکی است که به برنج، ذرت و گندم حمله می کند. از نظر ظاهری، سرخرطومی ها حشراتی هستند با یک سری لوله و رنگ قهوه ای به طول 3 تا 5 میلی متر. این حشرات بال دارند و می توانند پرواز کنند، پس مراقب باشید که به قسمت های دیگر خانه نروند. سرخرطومی ها در داخل دانه برنج رشد می کنند تا زمانی که بالغ شوند، بنابراین ممکن است قبل از بالغ شدن آنها متوجه حضور آنها نشوید.

شپشک برنج در برنج از کجا می آید؟

این احتمال وجود دارد که شپشک در هر یک از مراحل کاشت، تا برداشت و نگهداری برنج، تخم گذاشته باشد. حال اگر این شپش ها را در محیط مناسب برای رشدشان قرار دهیم، خیلی سریع بالغ و تکثیر می شوند. فراموش نکنید که یک مکان مرطوب و گرم بهترین مکان برای رشد آنهاست.

خارج کردن شپشک از داخل برنج

چگونه از شپشک برنج جلوگیری کنیم؟

اما اگر می‌خواهید برنج بخرید یا اگر آن را خریده‌اید و می‌خواهید از آن مراقبت کنید تا شپشک نگیرد، نکاتی را حتما رعایت کنید. به عنوان مثال، هنگام خرید برنج، مطمئن شوید که عاری از شپشک و کرم است. برنج را در ظرف مناسب یا ترجیحا در کیسه نخی نگهداری کنید. برنج را در جای خشک و خنک قرار دهید. بین کیسه برنج و دیوار یا زمین فاصله ایجاد کنید تا رطوبت و حشرات وارد نشوند. از اولین باری که برنج را به دست می آورید می توانید از چیزهای مختلفی مانند حبه، حبه سیر، فلفل تند و خشک، نمک و برگ گردو استفاده کنید و داخل کیسه برنج بگذارید. سعی کنید در صورت امکان برنج زیاد نخرید. برنج خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از تمیز بودن و عاری از حشرات مطمئن شوید.

خارج کردن شپشک از داخل برنج

شپشک های داخل برنج را از بین ببرید. پخش برنج زیر آفتاب

حشرات برنج این گونه هستند، از نور می گریزند. می توانید شپشک را از برنج جدا کرده و با پخش کردن برنج در زیر نور آفتاب آن را تمیز کنید. اما عیب این کار این است که اگر برنج زیاد زیر آفتاب بماند ممکن است پوسیده شود و برنج اصلی دیگر کیفیت خوبی نداشته باشد.

خارج کردن شپشک از داخل برنج

برنج را در جای خنک پخش کنید.

خب در اینجا میخواهیم عیب روش قبلی را اصلاح کنیم و در اینجا میتوانید برنج را زیر کولر در سایه پهن کنید و نمک، برگ بو، چریش یا میخک را اضافه کنید. در واقع این حشرات سرما را دوست ندارند، از طرفی از چندین مورد ذکر شده فراری هستند، برنج را رها کرده و آن را از آنها آزاد می کنند.

خارج کردن شپشک از داخل برنج

از آب جوش استفاده کنید

اگر مقدار برنج زیاد نیست و قالب کم است می توانید از آب جوش برای از بین بردن شپشک های داخل آن استفاده کنید. زیرا ریختن آب جوش روی برنج می تواند شپشک ها و تخم های آنها را از بین ببرد. برای استفاده از این روش می توانید در حین شستن برنج آب جوش اضافه کنید تا حشرات داخل برنج بمیرند و روی سطح آب ظاهر شوند. به این ترتیب به راحتی می توان آنها را از برنج جدا کرد.

خارج کردن شپشک از داخل برنج



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.