افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

ما مسیر 20 سال توسعه تجدیدپذیر را در یک سال طی می کنیم

  • کد خبر : 373843
ما مسیر 20 سال توسعه تجدیدپذیر را در یک سال طی می کنیم

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: اکنون مجلس و دولت در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر چاره‌اندیشی کرده‌اند و امیدواریم این همکاری صورت بگیرد و بتوانیم میزان آن را تامین کنیم. که دارند. این اتفاق در 20 سال گذشته، در سال آینده رخ داد و به جرات می توان گفت که 1200 مگاوات را […]

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: اکنون مجلس و دولت در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر چاره‌اندیشی کرده‌اند و امیدواریم این همکاری صورت بگیرد و بتوانیم میزان آن را تامین کنیم. که دارند. این اتفاق در 20 سال گذشته، در سال آینده رخ داد و به جرات می توان گفت که 1200 مگاوات را قطعا تامین خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محسن طرز طلب امروز در چارچوب دومین همایش توسعه انرژی های تجدیدپذیر در صنعت، با حضور خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت فعلی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در صنعت سخنرانی کرد. برنامه های ترسیم شده در این خصوص در این خصوص اظهار داشت: موظف به اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم و بر این اساس تا پایان برنامه 12 هزار مگاوات طبق برنامه پیش بینی شده است که به طور میانگین بین 2400 تا 500 مگاوات بر اساس انتظارات وزارت نیرو و دولت برای امسال 4000 مگاوات است.

وی با اشاره به اینکه این کار سنگین است و در حال تحقیق برای انجام آن هستیم، علاقه مند به استقرار 12 هزار مگاوات و حتی بیشتر هستیم، گفت: در حال حاضر کشور با مشکلات زیادی مانند کمبود سوخت و برق دست و پنجه نرم می کند. به همین دلیل همه به این نتیجه رسیده اند که انرژی های تجدیدپذیر می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اخیرا منابع تبصره 18 را دریافت کرده ایم و امیدواریم ظرف هفت هشت روز آینده فراخوان را منتشر کنیم و متقاضیانی را که در این زمینه فعال هستند برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی کنیم، گفت: موافقت نامه های تسهیلات. برای دستمزد تولیدکنندگان و فعالان این حوزه نیز پولی در نظر می گیریم.

به گفته وی، تلاش ما بر این است که تعهدات را عملی کنیم، طی دو و سه دهه گذشته مجموع ظرفیتی که به انرژی های تجدیدپذیر اضافه شده است 1300 مگاوات است و نباید آنها را اعداد غیرقابل تصور نامید، اما باید قبول کنیم که در طول آخرین In A راه آهن نسبتا خوبی تنها در چند سال در این منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت منابع خوبی تخصیص داده شده است، گفت: تلاش ما بر این است که این اقدامات را انجام دهیم اما این موضوع در گرو همکاری همه ارگان های کشور است که به این اداره کل برای دریافت اعتبار بلندمدت از چین داده اند . خط منابع برای تعریف پروژه ها و اخذ تاییدیه ها، منابع در اختیار ما قرار گرفته است و امیدوارم تا دو ماه آینده مناقصه باد 120 مگاواتی را انجام دهیم.

وی افزود: از هیچ روش و امکانی کوتاهی نخواهیم کرد زیرا کشور به آن نیاز دارد و تنها امید ما این است که همه به این بخش کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر روی استفاده از منابع بین المللی حساب نکرده ایم، گفت: خط اعتباری چین نیز منابع ایران است. سال آینده برای این بخش حساب خاصی باز نکرده ایم، باید بتوانیم از آن استفاده کنیم. منابع فعلی و به بخش خصوصی این اطمینان را بدهیم که اگر برق تولید کند و به شبکه عرضه کند، محدودیتی نخواهد داشت و ما آن را با قیمت مناسب خریداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشارکت انرژی های تجدیدپذیر در بهینه سازی انرژی گفت: در حال حاضر چیزی تخصیص داده نشده است اما در قانون بودجه از 50 اقدام 4 مورد به این بخش اختصاص می یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.