افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

کاهش تدریجی قیمت میلگرد و آهن میلگرد به 26 هزار تومان رسید.

  • کد خبر : 373841
کاهش تدریجی قیمت میلگرد و آهن میلگرد به 26 هزار تومان رسید.

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهن: تمامی بازارهای مالی و کالایی در اولین روز پاییز روند تقریبا آرامی داشتند و ثبات نسبی و کاهش جزئی قیمت پروفیل بلند و تخت در بازار آهن مشهود بود. یعنی قیمت روز میله و تیرآهن و انواع پروفیل در اکثر مراکز فروش کاهش یافت. در همین کانال […]

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهن: تمامی بازارهای مالی و کالایی در اولین روز پاییز روند تقریبا آرامی داشتند و ثبات نسبی و کاهش جزئی قیمت پروفیل بلند و تخت در بازار آهن مشهود بود. یعنی قیمت روز میله و تیرآهن و انواع پروفیل در اکثر مراکز فروش کاهش یافت. در همین کانال قیمت دلار با نوسانات جزئی روی 59 هزار تومان ایستاد.

بر اساس گزارش ها، دیروز قیمت هر شاخه تیرآهن در برخی از مراکز فروش با کاهش 50 تا 150 هزار تومانی و قیمت تیرآهن 14 تا 18 در ریخته گری اصفهان بین 30 تا 31 هزار تومان در هر کیلو برآورد شد.

قیمت روز پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل سبک، پروفیل صنعتی و سایر پروفیل ها نیز با کاهش 100 تا 500 تومان عرضه شد، بنابراین قیمت قوطی پروفیل ورق مبارکه 2 هزار در محدوده 36200 تا 36800 اعلام شد. تومان.

کاهش تدریجی قیمت میلگرد و آهن

قیمت میله آجدار در اکثر مراکز فروش با کاهش 200 تا 400 تومانی همراه بود و در برخی از کارخانه ها ثابت اعلام شد به طوری که حداقل قیمت میله در بازار در محدوده 26800 تا 27200 تومان بود. . در واقع حداقل قیمت میلگرد که تا هفته گذشته در کانال ۲۷ هزار تومان گزارش می شد، دیروز ۲۶ هزار تومان وارد کانال شد.

همانطور که از قیمت آهن پیداست، وضعیت بازار نسبتا آرام است، یعنی توپ در زمین تقاضا است. به نظر می رسد در حال حاضر بازار نسبت به اخبار سیاسی و تنش های نظامی (میان ایران و اسرائیل) واکنش چندانی نشان نمی دهد. بنابراین به گفته برخی کارشناسان زمان مناسبی برای خرید آهن است. اما از سوی دیگر به دلیل کمبود نقدینگی و رکود ساخت و ساز، شاهد انسداد معاملات هستیم.

گزارش معاملات روز گذشته بورس کالا حاکی از عرضه 242 هزار تن آهن اسفنجی است که حدود 57.3 درصد آن فروخته شده است. بر اساس آمار، قیمت این محصول نسبت به آخرین عرضه 1.2 درصد و نسبت حجم تقاضا به عرضه نیز 0.8 درصد افزایش داشته است.

امروز 218 هزار و 183 تن شمش گل در بورس عرضه می شود که ارزش افزوده هر کیلو آن 24 هزار و 165 تومان است. قیمت شمش بلوم نیز نسبت به هفته گذشته 30 تومان کاهش داشته است.

همچنین حدود 2000 تن ورق رنگی عرضه می شود که قیمت پایه آن 45575 تومان و 2000 تن ورق سرد B با قیمت 35849 تومان تعیین شده است که 50 درصد کاهش داشته است. ضمناً ورق گالوانیزه G با قیمت 42370 تومان حدود 2 تن موجود است. در نهایت حجم عرضه بریکت آهن اسفنجی 44 هزار تن اعلام شده است که قیمت هر کیلو 12 هزار و 463 توامان است.

مشکل مازاد تولید، چالش صنعت فولاد ایران

صنعت فولاد ایران با چالش جدی مازاد ظرفیت تولید مواجه است. به گفته مهران محجوب نژاد، مشاور طرح جامع فولاد کشور، این موضوع اولین ضربه به این صنعت بوده است. این مازاد تولید نیاز به افزایش صادرات و شناسایی بازارهای جدید را دوچندان کرده است.

محجوب نژاد برای رفع این چالش، تقویت صادرات را به عنوان راهکار اساسی مطرح کرده است. به گفته وی، برای پایداری صادرات باید موانعی مانند قوانین پیچیده صادرات، عوارض صادراتی و محدودیت های ارزی برطرف شود.

به گفته وی در سیاست های اخیر بر صادرات محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا به جای مواد اولیه مانند سنگ آهن و کنسانتره تاکید شده است. این رویکرد با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در داخل کشور و کاهش وابستگی به صادرات مواد اولیه اتخاذ شده است.

چالش های صادرات محصولات فولادی

علیرغم تلاش برای افزایش صادرات، صنعت فولاد ایران با مشکلاتی از جمله کاهش صادرات در سه ماه اخیر به دلیل محدودیت های ناشی از بازگشت ارز مواجه است که نشان دهنده تاثیر چالش های کشور بر صادرات فولاد است.

محجوب نژاد همچنین افزود: برای افزایش مصرف داخلی و کاهش وابستگی به صادرات، سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مانند ساختمان، خودروسازی، زیرساخت ها و راه آهن بسیار مهم است. این سرمایه گذاری ها به افزایش تقاضا برای محصولات فولادی و ایجاد اشتغال کمک می کند.

اهمیت برند و رقابت در بازارهای جهانی

صادرات محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا مستلزم داشتن برند قوی و رقابت با تولیدکنندگان پیشرو جهانی است. برای دستیابی به این هدف، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، بهبود کیفیت محصول و ایجاد شبکه های توزیع قوی در بازارهای هدف ضروری است.

با این حال، صنعت فولاد ایران با چالش های جدی مانند ظرفیت مازاد تولید و محدودیت های صادراتی مواجه است. برای حل این چالش ها باید بر افزایش صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا، سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی و بهبود فضای کسب و کار تمرکز کنیم. همچنین ایجاد هلدینگ های بزرگ و تقویت همکاری با صنایع پایین دستی می تواند به بهبود وضعیت صنعت فولاد کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.