افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

بررسی و راستی آزمایی تهمت زارعی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری اروند برای سیاه نمایی از خبرنگاران!

  • کد خبر : 373838
بررسی و راستی آزمایی تهمت زارعی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری اروند برای سیاه نمایی از خبرنگاران!

به گزارش رکنا، پس از انتشار خبری مبنی بر افشای فساد یک مدیر و 4 کارمند در منطقه آزاد اروند / و فرار یک مدیر به قبرس! در پایگاه خبری رکنا، نماینده سازمان منطقه آزاد تجاری اروند (آبادان-خرمشهر) در پاسخ به رکنا از شکایت خبرنگار حوزه انتظامی رکنا در استان خوزستان در دادسرای عمومی و […]

به گزارش رکنا، پس از انتشار خبری مبنی بر افشای فساد یک مدیر و 4 کارمند در منطقه آزاد اروند / و فرار یک مدیر به قبرس! در پایگاه خبری رکنا، نماینده سازمان منطقه آزاد تجاری اروند (آبادان-خرمشهر) در پاسخ به رکنا از شکایت خبرنگار حوزه انتظامی رکنا در استان خوزستان در دادسرای عمومی و انقلاب آبادان خبر داد. . شهر

پس از شکایت این سازمان از علی رنجکش، خبرنگار رکنا در جلسه سه شنبه گذشته در سازمان منطقه آزاد اروند، زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خبرنگارانی را که این خبر را به قصد تشویش اذهان عمومی منتشر کرده اند، متهم به نشر اکاذیب کرد. ، در یک سخنرانی خارج بنا به رسم مدیریت گفته شد که خبرنگاران می خواهند از من سیاه نمایی کنند و چون پولی به آنها ندادم این خبر را منتشر کردند!

در حالی که زارعی چنین اتهامی را مطرح می کند که خبرنگاران قصد تشویش اذهان عمومی را علیه سازمان منطقه آزاد اروند داشتند، اما نامی از این سازمان یا شخص خاصی ذکر نشد! و سوء نیت خاصی که یکی از عوامل ارتکاب جرم نشر اکاذیب است وجود نداشت. اشاعه باطل منوط به این است که اولاً قصد ضرر رساندن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی محرز شود، ثانیاً از ابزار و وسایل مذکور در ماده 698 قانون مجازات اسلامی استفاده شود و ثالثاً آنچه گفت. یا نوشته نادرست است که نتیجه آن تمام این شرایط برای ارتکاب جرم باید رعایت شود.

به عبارت دیگر، اگر کسی چیزی را در اثر خطا یا اشتباه بدون قصد آسیب رساندن به دیگری تغییر داد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی را نگران می کند، اصولاً قابل پیگیری نیست. یادمان باشد که طبق قانون اساسی و قوانین کیفری عادی، اصل بر برائت است و اگر بخواهیم کسی را به جرمی مجازات کنیم، باید سوء نیت او را با دلایل کافی ثابت کنیم.

همه این موارد در حالی تبیین می شود که وقوع جرم غیرقابل انکار است و مدیرعامل در نشست رسانه ای به آن اشاره ای بسیار کوتاه و ناقص کرده و اینکه پاسخ روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه فرانکا د اروند چیزی از اصالت نمی کاهد. از جرایم ذکر شده با تشکیل پرونده برای این افراد!

زارعی مدیر عامل منطقه آزاد می گوید اگرچه خبرنگاران خواستار سیاه نمایی از او بودند، اما طبق حکم فقهی البینه علی، شاکی باید ادعای خود را ثابت کند و فرقی نمی کند که شاکی باشد یا مدعی. در این مورد خصوصاً شرایط انجام جرم ممکن نبود!

از یک سو علی رنگکش، خبرنگار رکنا هیچ شرایط کاری با سازمان منطقه آزاد اروند (آبادان – خرمشهر) نداشته و خبرنگار رکنا حتی با مدیرعامل این سازمان از نزدیک ملاقات نکرده است. و ثانیاً بر اساس وظیفه اطلاع رسانی و سؤال از اقوام موضوع را با خبرگزاری مطرح کرده و نه برای سود شخصی یا سیاه نمایی. شأن شما این حق را برای خود محفوظ می دارد که در جلسه رسانه ای آقای زارعی را به تهمت و افترا گزارش دهید! از طریق سیستم قضایی

لازم به تاکید است مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) در حال دویدن به جلو! در خصوص تخلفات صورت گرفته مشخص است که اگر در این سال ها نظارت دقیقی بر مدیران و نهادهای نظارتی درون سازمانی انجام می شد، نوبت به دستگاه قضایی و ورود امنیت و قانون نمی رسید. اجرا در این مجتمع ها

تاکید ریاست محترم قوه قضائیه بر برخورد با مدیرانی که به دلیل عدم رعایت وظایف و عدم نظارت مرتکب جرم شده اند نیز نشان از تغییر رویکرد قضایی و برخورد شدیدتر با مجاری فساد دارد. ! زیرا یکی از مهم ترین دلایل وقوع این جرایم بی توجهی به سه اصل پیش بینی، پیشگیری و نظارت از سوی مدیران موسسات است.

گفتنی است، منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به وسعت 37 هزار و 400 هکتار در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.