افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

رسیدگی به 5 میلیون و 650 هزار پرونده در سال توسط شورای حل اختلاف بی سابقه است.

  • کد خبر : 373733
رسیدگی به 5 میلیون و 650 هزار پرونده در سال توسط شورای حل اختلاف بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار رکنا، در نشست امروز اصغر جهانگیر که همراه با حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز حل اختلاف قضایی در خصوص ایجاد دادگاه صلح برای نهادینه سازی فرهنگ تعهد به سوالات خبرنگاران پاسخ داده می شود. در ابتدای این دیدار اصغر جهانگیر ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نشان دهنده […]

به گزارش خبرنگار رکنا، در نشست امروز اصغر جهانگیر که همراه با حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز حل اختلاف قضایی در خصوص ایجاد دادگاه صلح برای نهادینه سازی فرهنگ تعهد به سوالات خبرنگاران پاسخ داده می شود.

در ابتدای این دیدار اصغر جهانگیر ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نشان دهنده عرصه های شهادت رزمندگان غیور است که با دستان خالی با استکبار جهان روبرو شدند و نشان دادند که خون پیروز است. شمشیر

سخنگوی قوه قضائیه افزود: جوانان غیور ایران در 8 سال دفاع مقدس نگذاشتند ذره ای از خاک میهن عزیزمان به دست دشمن بیفتد و در دستان دشمن بماند. تلاش مذبوحانه دشمن برای دستیابی به سرزمین عزیزمان.

جهانگیر گفت: اگرچه جنگ ما با دشمن ظاهراً تمام شده است، اما مبارزه برای آزادی و ارزش‌های نظام ادامه دارد و تلاش می‌کنیم این ارزش‌ها را حفظ کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه تجاوزات صهیونیست ها به لبنان را محکوم کرد.

حادثه معدن طبس

جهانگیر، عمیقاً تسلیت می گویم. حادثه معدن طبس وی گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، رئیس قوه قضائیه با صدور دستورات مهمی به دادگستری استان، دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی دستور داد تا موضوع را پیگیری کنند تا در صورت قصور یا تقصیر، اقدام شود. اقدامات قانونی انجام شده است. تدابیری اتخاذ خواهد شد.»

قانون جدید شورای حل اختلاف

سخنگوی قوه قضائیه گفت: جلسه امروز مشترک با ریاست جمهوری است شورای حل اختلاف تشکیل شده می دانید که بحث صلح، سازش و میانجی گری در محاکمات، تأکید اخلاقی، شرعی و اخلاقی ماست و هر جا از این امکانات استفاده کرده ایم، مسیر تخفیف پرونده و برکات آن به سراغ ما آمده است.

وی یادآور شد: پس از تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف که ایجاد دادگاه صلح را در نظر گرفته بود، استفاده از فرصت را در نظر گرفتیم و از رئیس مرکز شورای حل اختلاف تقاضای جلسه مشترک کردیم. برای روشن شدن موضوع دادگاه های صلح با او ملاقات کنید.

جهانگیر گفت: صلح و سازش در 4 سال گذشته رشد خوبی داشته و امروز به 43 درصد رسیده و قبلا 29 درصد بود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در 4 سال گذشته 5 هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف کم شده که قبلا 32 هزار نفر بود و اکنون به 27 هزار نفر رسیده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه میزان رضایت شورای حل اختلاف به 69 درصد رسیده است، گفت: به عشق امام رضا (ع) و امام حسین (ع) مردم باید ببخشند و حقشان را ببخشند، این یک فرهنگ است. که نهادینه شده است.

وی گفت: داور و میانجی از طریق آزمون در شوراهای حل اختلاف جذب شده اند و شوراهای حل اختلاف 2400 پروانه داوری و 1800 مجوز میانجی گری صادر کرده اند.

جهانگیر با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف از 39 روز به 29 روز افزایش یافته است، گفت: با وجود کاهش تعداد کارکنان شورای حل اختلاف، تعداد پرونده های رسیدگی شده در یک سال به 5 میلیون و 650 هزار پرونده رسیده است که در این مدت کم است. نوع مشابه است

محکومیت تجاوزات اسرائیل به لبنان

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در ابتدای این نشست اظهار داشت: رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز با همکاری دولتمردان آمریکا و دیگر استکبار جهانی به پروژه کشتار کودکان و مردم کشی با استفاده از انواع سلاح های هوشمند جدید ادامه می دهد. و آزمایش های انجام شده از کودکان، نوجوانان و زنان نشان داده است که رفتار توهین آمیز او با افراد بی گناه همچنان ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) گفت: امیدواریم با همت دولت ها و ملت های مظلوم این غده سرطانی یک بار برای همیشه ریشه کن شود.

جهانگیر با محکومیت تجاوزات صهیونیست ها به لبنان گفت: در سایه این تجاوزات متأسفانه چندین غیور غیور و دلاور قرارگاه مقاومت در لبنان از فرماندهان عزیز مقاومت به شهادت رسیدند که شایسته است ما این ضایعه را به ملت شریف لبنان و همه ملت‌های آزاده جهان تسلیت می‌گوییم.»

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی به همه آزادی خواهان این اطمینان را می دهد که مدافع مظلومان و آزادی خواهان در سراسر جهان خواهیم بود و برای رفع ظلمی که استکبار انجام داده است، انواع حمایت ها را انجام خواهیم داد. علیه این ملت ها ما از توان خود استفاده خواهیم کرد و تمام توان خود را برای مقابله با این دشمنی های فاجعه بار به کار خواهیم گرفت.

آغاز سال تحصیلی جدید.

جهانگیر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان و معلمانی که تلاش می کنند راه پیشرفت و ترقی را در سرمایه های آینده جامعه که دانش آموزان هستند باز کنند، گفت: اگر همه ارکان جامعه باید در خدمت علم باشند و به دانشجویان، دانشجویان و دانشگاهیان کمک کنند تا این مسیر را به درستی طی کنند و شرایط لازم را بیابند. مسیر کشور قطعا مسیر ویژه ای خواهد بود که در آن توسعه و پیشرفت می تواند حرف اول را برای نجات مردم بزند. زندگی می کند

سخنگوی قوه قضاییه ضمن ابراز امیدواری از اینکه همه دستگاه ها برای کمک به نهادهای آموزشی کشور گام بردارند، ادامه داد: قوه قضائیه نیز حاضر است در مواردی که بتواند به علم و فناوری کمک کند، اقدام کند.

ادامه…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.