افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

طرز تهیه خورش فسنجون رسمی با بهترین دستور/روش پخت اصلی با طعم عالی

  • کد خبر : 373730
طرز تهیه خورش فسنجون رسمی با بهترین دستور/روش پخت اصلی با طعم عالی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- خورش فسنجون یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که ریشه آن به شمال ایران برمی گردد، اما آنقدر محبوب و پرطرفدار است که به عنوان یک غذای مجلسی خاص در سراسر ایران شناخته می شود. در بسیاری از اعیاد خورش فسنجون در کنار […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- خورش فسنجون یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که ریشه آن به شمال ایران برمی گردد، اما آنقدر محبوب و پرطرفدار است که به عنوان یک غذای مجلسی خاص در سراسر ایران شناخته می شود. در بسیاری از اعیاد خورش فسنجون در کنار سایر غذاها سر سفره سرو می شود و قابل توجه است…

درجه اسیدی و شیرینی و استحصال روغن گردو در خورش فسنجون بسیار مهم است. این غذای خوشمزه را می توان با تکه های گوشت، گوشت چرخ کرده و مرغ تهیه کرد، اما باید بگوییم که نوع رسمی خورش فسنجون با اردک یا غاز درست می شود. در این مطلب طرز تهیه خورش فسنجون رسمی را با بهترین دستور به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجون رسمی

اردک یا غاز (راست) یک تکه

300 گرم گردو

یک پیاز

10 لیتر آب مرغ

رب انار (ضخیم) یک سوم پیمانه وزن دارد.

خرما (پوست کنده و له شده) 350 گرم

شکر یک سوم پیمانه است.

نمک به میزان لازم

یخ (خرد شده) به میزان لازم

روغن مایع به مقدار لازم.

fesenjoon-5

طرز تهیه خورش فسنجون رسمی

مرحله اول

پیاز را پوست گرفته و خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید. وقتی طلایی شد از ماهیتابه خارج می کنیم.

مرحله دوم

مرغ یا غاز را کاملا با نمک مزه دار کنید و در تابه ای با روغن سرخ کنید. در زمان سرخ کردن ماهیتابه را داخل ماهیتابه نگذارید تا آب آن چکه نکند. بعد از اینکه تمام قسمت های اردک یا غاز سرخ شد، پیاز را اضافه کنید.

fesenjoon-6

مرحله سوم

گردوها را در سینی فر پهن کنید و با حرارت 180 درجه سانتیگراد تفت دهید. آجیل ها را برگردانید تا نسوزند. بعد از بیرون آوردن از فر و خنک شدن، آنها را آسیاب کنید.

مرحله چهارم

گردوی آسیاب شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید. مرتب هم بزنید تا نسوزد و تلخ نشود. سپس آب مرغ و نمک را به گردوی تفت داده شده اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید. وقتی جوش آمد، حرارت را کم کنید و بگذارید 4 ساعت بپزد.

fesenjoon-3

مرحله پنجم

اگر در دستور پخت از غاز استفاده می کنید در ابتدای پخت آجیل در قابلمه قرار دهید اما اگر یک ساعت بعد از پخت آجیل از اردک استفاده کردید آن را اضافه کنید سپس رب انار و خرما و شکر را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. خورش را بپزید. به طور کامل .

مرحله ششم

در پایان پخت خورش، هر 3 تا 5 دقیقه 4 تکه یخ به چربی اضافه کنید. (این کار را سه تا چهار بار تکرار کنید.) بعد از پخت خورش را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با برنج زعفرانی سرو کنید. نوشیدنی

fesenjoon-1

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.