افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

نقره در مسیر ثبت قیمت در دهه گذشته است.

  • کد خبر : 373676
نقره در مسیر ثبت قیمت در دهه گذشته است.

بازار؛ گروه بین الملل: با افزایش تنش ها در خاورمیانه و کاهش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده، قیمت فلزات گرانبها همچنان در بازارهای جهانی افزایش می یابد. علاوه بر طلا که در صدر فهرست این فلزات در بازار قرار دارد، به دلایل مشابه قیمت نقره نیز در حال افزایش است و در روزهای اخیر […]

بازار؛ گروه بین الملل: با افزایش تنش ها در خاورمیانه و کاهش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده، قیمت فلزات گرانبها همچنان در بازارهای جهانی افزایش می یابد. علاوه بر طلا که در صدر فهرست این فلزات در بازار قرار دارد، به دلایل مشابه قیمت نقره نیز در حال افزایش است و در روزهای اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

نقره در صبح روز سه شنبه به وقت بازار آسیا توانست به محدوده 31 دلار برسد که تنها 45 سنت با اوج قیمت جولای فاصله دارد. در عین حال نمودارهای فنی نیز موید ادامه روند صعودی قیمت نقره است. در نمودار روزانه، روند پیشرفت قیمت نقره ادامه دارد و پیش‌بینی ما این است که قیمت تا پایان امروز روند صعودی خود را حفظ کند که ممکن است برای سرمایه‌گذاران نقطه‌ای جالب و جذاب باشد.

آنچه شاهد آن هستیم، احتمال افزایش مقاومت 31.75 دلاری برای قیمت نقره است که به معنای ثبت یک روند صعودی جدید و قوی برای این فلز گرانبهای سفید است. اگر قیمت از این مقاومت عبور کند، احتمال افزایش قیمت نقره تا 32 دلار وجود خواهد داشت که بالاترین قیمت نقره در دهه گذشته است و شاهد رسیدن آن در ماه می بودیم.

در حال حاضر، محدوده 30.65 تا 30.70 دلار پشتیبانی فوری برای نقره است و در صورت از دست دادن آن، ممکن است قیمت تا محدوده 30.35 دلار کاهش یابد. اما باید در نظر داشت که قیمت فلزات گرانبها در بازار در میان مدت همچنان روند صعودی خود را ادامه می دهد و در صورت کاهش قیمت باید شرایط را به عنوان یک فرصت خرید تلقی کرد. بهترین فرصت خرید بین قیمت 30 دلار (حمایت روانی) و 30.35 دلار است که زمان خوبی برای ورود به بازار محسوب می شود. اما اگر قیمت دوباره به زیر محدوده 30 دلار بازنگری شود، باید استراتژی های خرید خود را محدود کرده و منتظر تصمیم گیری بازار باشیم.

اسیلاتور SMA 50 روزه نقره ای 29 دلار است که به عنوان محور قیمت عمل می کند. تنها در صورت از دست دادن 29 دلار می توان گفت که روند بازار تغییر کرده و احتمالا وارد فاز نزولی شده ایم. با این حال، تا زمانی که قیمت به بالای 29 دلار برسد، همچنان باید انتظار روند صعودی بازار در میان مدت را داشته باشیم.

پتانسیل بیشتر برای افزایش قیمت نقره

نقره علاوه بر کاربرد در تولید جواهرات گرانبها، کاربردهای صنعتی استراتژیک و مهمی به ویژه در انرژی های تجدیدپذیر، توربین ها، مدارهای الکترونیکی و در نهایت در خودروهای برقی دارد. لازم به ذکر است که افزایش قیمت این فلز گرانبها تا حد زیادی به دلیل گرانبها بودن آن بوده و جنبه صنعتی نقره هنوز تاثیر مثبتی در بازار بر جای نگذاشته است. از آنجایی که بازار خودروهای برقی یا انرژی های تجدیدپذیر در ماه های اخیر چندان قوی نبوده و در رکود به سر می برد، در حال حاضر نمی توان انتظار افزایش قیمت مصارف صنعتی نقره را داشت.

اما در صورت فعال شدن مجدد بازار خودروهای برقی و سایر اقلامی که در بالا ذکر شد، با توجه به کارکرد صنعتی این فلز استراتژیک باید منتظر افزایش قیمت باشیم. علاوه بر این، با توجه به افزایش تنش بین اسرائیل و حزب الله لبنان در روزهای اخیر و احتمال تشدید درگیری، نقره همچنان پتانسیل قابل توجهی برای بهبود قیمت دارد که در کنار طلا و نقره نباید نادیده گرفته شود. علاوه بر این، در صورت وقوع یک جنگ گسترده بین دو طرف، این افزایش قیمت احتمالاً بیشتر نیز خواهد شد.

پتانسیل بعدی برای نقره ناشی از ادامه روند کاهش نرخ سود بانکی در آمریکاست که احتمالا اواخر امسال حداقل در یکی دو مرحله دیگر اجرایی خواهد شد. از آنجایی که این فرآیند تاثیر زیادی بر بازار فلزات گرابن گذاشته است، قطعا از این پس این روند ادامه خواهد داشت.

به طور کلی می توان گفت که با وجود افزایش چشمگیر قیمت نقره در بازارهای جهانی، همچنان پتانسیل بیشتری برای افزایش قیمت این فلز صنعتی، گرانبها و استراتژیک وجود دارد که باید در تحلیل قیمت خود به آن توجه کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.