افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

ما نگران گسترش درگیری در سراسر منطقه هستیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373669
ما نگران گسترش درگیری در سراسر منطقه هستیم – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های سفر خود به نیویورک بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی با آقای «آنتونیو» دیدار کرد. گوترشدبیرکل سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از تسلیت جان باختن چند معدنچی کشورمان در حادثه انفجار معدن طبس، این حادثه تلخ را یکی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های سفر خود به نیویورک بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی با آقای «آنتونیو» دیدار کرد. گوترشدبیرکل سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از تسلیت جان باختن چند معدنچی کشورمان در حادثه انفجار معدن طبس، این حادثه تلخ را یکی از آثار تحریم های ناجوانمردانه جمهوری اسلامی دانست. ایران و ممنوعیت ورود تجهیزات به کشورمان.

رئیس جمهور در ادامه شعار بنده در انتخابات ریاست جمهوری را وحدت داخلی و تعامل با دنیا دانست و گفت: رژیم صهیونیستی در روز تحلیف رسمی ریاست جمهوری بنده اقدام به ترور «شهید» کرد. هانیهصهیونیست ها به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران و با وجود اینکه صبور بودیم تا از تشدید تنش ها و درگیری ها جلوگیری کنیم، اما پس از به شهادت رساندن حداقل 41 هزار نفر در غزه، اکنون به لبنان حمله کرده و تعداد زیادی از آنها را به شهادت رسانده اند. ما از گسترش درگیری در سراسر منطقه بسیار نگران هستیم.

مدیانیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با کمک دولت های همسایه از جمله کشورهای خلیج فارس به دنبال برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه است، افزود: ایران به دنبال سلاح هسته ای به هیچ وجه نیست. شکل ما در 200 سال گذشته جنگ و درگیری را آغاز نکرده ایم و اساساً به دنبال زندگی در صلح، امنیت و آرامش هستیم.

“آنتونیو گوترشوی همچنین در این دیدار ضمن تبریک به دکتر بژکیان برای جلب اعتماد مردم ایران و ابراز همدردی با ملت ایران در این حادثه. مرگ تنی چند از معدنکاران کشورمان ابراز امیدواری کردند که جمهوری اسلامی ایران در دوره دولت چهاردهم در مسیر توسعه قرار گیرد و منطقه خاورمیانه شاهد صلح، امنیت و آرامش باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که توقف جنگ در غزه اولویت ماست و تصریح کرد که حادثه 7 اکتبر جنایات و کشتار دسته جمعی فلسطینیان در غزه را توجیه نمی کند. این نکته را بارها تکرار کرده‌ام: میزان خسارات و تلفات بی‌سابقه است و باید با پایان دادن به کشتار و همچنین توقف شهرک‌سازی، حقوق فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری رعایت شود. همچنین نباید اجازه دهیم لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

گوترش وی ضمن ابراز خرسندی از بهبود روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: برای شما، کشورتان و تاریخ غنی و کهن آن ارزش قائل و گرامی می‌دارم. من چندین بار در دوران ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به ایران آمدم و با وجود کمبود کمک های بین المللی، عمق مهمان نوازی آنها را به ویژه نسبت به مردم افغانستان از نزدیک دیدم. ارتقای سطح همکاری های منطقه ای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.