افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

برنامه های درسی مدرسه باید آموزشی و توانمند باشد.

  • کد خبر : 373605
برنامه های درسی مدرسه باید آموزشی و توانمند باشد.

به گزارش رکنا، صد و چهل و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضا در اتاق جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی […]

به گزارش رکنا، صد و چهل و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضا در اتاق جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت به بازماندگان حادثه دلخراش معدن طبس به بیان نظرات خود پرداختند. و پیشنهاداتی در زمینه مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله قدردانی از مدیریت آموزشی برای حسن اجرای طرح بازگشایی مدارس، توجه جدی به شأن و جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش، ثبات مدیریت در آموزش و پرورش، لزوم ارتقای کیفیت و تقویت. . مدارس دولتی، توجه جدی به مسائل آموزشی دانش آموزان، لزوم اصلاح مصوبه کنکور، پیگیری اجرای سند. تغییرات اساسی در مدارس، طرح ها و برنامه های مربوط به آموزش و پرورش باید دارای نظر کارشناسی و تایید شورای عالی باشد، تدوین سیاست های ویژه دانش آموزان خارجی، تامین اعتبارات لازم برای آموزش و پرورش، بررسی مصوبه تعمیر معدل، توجه جدی به مسائل اجتماعی. آسیب در مدارس، ارتقای جایگاه شورای عالی، هوش مصنوعی، اصلاح نواقص طرح صلاحیت فرهنگیان و…

در ادامه این دیدار علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس گزارشی از طرح بازگشایی مدارس ارائه کرد. وی گفت: یکی از سخت ترین پروژه هاست. آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در مهرماه است. بنابراین از این پس برای سال آینده به فکر چاپ کتاب، تامین نیروی انسانی، امکانات و… باشیم تا مهر سال آینده با کمترین دغدغه برگزار شود.

وی با اشاره به اقداماتی که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش انجام شده است، بیان کرد: برای رفع مشکلات و چالش های آموزش و پرورش به صورت منطقه ای و نقطه به نقطه وارد شده و 26 هزار نفر را برای کسب خدمات ساماندهی می کنیم تا بتوانیم بخشی از آنها را برطرف کنیم. مشکلات کارگری مطرح شده

وی افزود: بر اساس گزارش های ارسالی استان ها از پروژه مهر؛ وضعیت استان ها ساماندهی شده و مشکل خاصی وجود ندارد. اما طبیعی است که در هفته های اول مهر همچنان مشکلاتی در حرکت نیروها وجود دارد. البته قرار است تمام نقل و انتقالات در هفته پایانی مهر به پایان برسد و پس از آن ثبات در آموزش و پرورش برقرار شود.

وی بر ارتقای وضعیت نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: در گفتار و عمل، نظام آموزش و پرورش باید اولویت اول دولت برای حل مشکلات این حوزه باشد. برای بهبود نظام آموزشی باید نقشه راه تعریف و تدوین شود.

بازطراحی معماری نظام آموزشی ضروری است

کاظمی ادامه داد: شورای عالی دو اختیار دارد، اولی سیاست گذاری و دومی مشورتی. معماری نظام آموزشی باید بازطراحی شود و برنامه های درسی مدارس باید آموزشی و مهارت محور باشد.

وی به رویکردهای نظام آموزشی اشاره و تصریح کرد: قصد نداریم مسافت پیموده شده آموزشی را به صفر برسانیم. بدون شک در این مسیر نقشه راه سند تحول مهمترین رسالت آموزش و پرورش است. موفقیت ما به اجرای برنامه های طرح باز در مدرسه بستگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به سه محور برنامه های پیش رو اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفی آموزش، توسعه عدالت و توسعه مهارت های دانش آموزان از مهم ترین محورهایی است که باید با همکاری و رفاقت همه برای ارتقای آن تلاش کنیم. عزیزان

در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گزارشی از حضور اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1403-1404 ارائه و از زحمات آنها تشکر کرد.

همچنین دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح یک مدرسه دو کلاسه در شهر قمچیان مریوان استان کردستان توسط دکتر علی اصغر فانی عضو شورای عالی آموزش و پرورش و ایشان. همکاران و دوستان از این کار خداپسندانه تشکر و قدردانی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.