افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

فرودگاه قم منتظر طرح مطلوب سرمایه گذار 2.5 تزریق همت برای مترو است

  • کد خبر : 373590
فرودگاه قم منتظر طرح مطلوب سرمایه گذار 2.5 تزریق همت برای مترو است

هیفا پردل; بازار: پروژه های مهمی در استان قم وجود دارد که پس از گذشت بیش از 13 سال هنوز تخصیصی به آنها داده نشده است و با آمدن و رفتن دولت ها تنها یک مصوبه کاغذی روی میز باقی مانده است. گویا همین دیروز بود که در آخرین سفر دولت سیزدهم به ریاست شهید […]

هیفا پردل; بازار: پروژه های مهمی در استان قم وجود دارد که پس از گذشت بیش از 13 سال هنوز تخصیصی به آنها داده نشده است و با آمدن و رفتن دولت ها تنها یک مصوبه کاغذی روی میز باقی مانده است. گویا همین دیروز بود که در آخرین سفر دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی مقرر شد حداکثر به مدت 50 روز وضعیت مخالفان پروژه فرودگاه قم و اجرای این پروژه با احتیاط انجام شود. با محوریت احقاق حقوق کلیه ذینفعان مورد مطالعه قرار گرفته و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

اما چون این پروژه در کنار مونوریل، قطار شهری و سایر پروژه های مهم جزء مصوبات سفر بود، با شهادت رئیسی نیمه کاره ماند و حالا با آمدن دولت چهاردهم و انتخابات. از نمایندگان جدید مجلس امید قمی، تکمیل این پروژه ها حائز اهمیت است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مردم قم در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار به تشریح وضعیت فعلی پروژه های مهم فرودگاه و مترو قم پرداخت و خواستار تسریع در تخصیص آنها شد. پروژه ها گفتگو با این نماینده مردم قم در خانه ملت به شرح زیر است:

* آخرین اقدامات اتخاذ شده برای فرودگاه قم چیست؟

در آخرین سفر شهید رئیسی و دولت سیزدهم به قم، سه وظیفه مهم پیگیری شد: بحث فرودگاه و مونوریل و همچنین مترو به همراه کمربندی مهم و استراتژیک شهید سلیمانی که از جمله دستورات مهم سفر بود، بر اساس این دستور مقرر شد سرمایه گذار ظرف 50 روز مشکلات قانونی فرودگاه را برطرف کند.

در روزهای اخیر از پروژه فرودگاه و سه پروژه دیگر بازدید کردیم و تاکید سه نماینده قم بر تعیین تکلیف و ساخت فرودگاه برای این استان است. در ابتدا قرار بر این شد که سرمایه گذار قبلی «آقای شفیعی» پروژه را بسازد و ادامه دهد و تاکید کردیم که با پیگیری دولت جدید امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

اگر پروژه 560 هکتاری به بهره برداری برسد و تا پایان سال بیش از 30 هزار مسکن در این منطقه ساخته شود، با بار ترافیکی بی شماری مواجه خواهیم شد.

مقرر شد پس از گذشت 40 روز از 7 خرداد ماه، طرح مطلوب جدیدی از سوی سرمایه گذار تهیه و ارائه شود، اما طرح دریافتی سرمایه گذار مطلوب نبود، بنابراین پیشنهاد شد سرمایه گذار جدید این پروژه را ادامه دهد و هزینه های انجام شده نیز ادامه یابد. توسط سرمایه گذار قبلی باید پرداخت شود.

همانطور که می دانید این پروژه هم ایرادات امنیتی و هم خصوصی دارد که شامل مرغداری ها می شود که مانع اصلی اجرای طرح است. در روزهای اخیر موضوع حقوقی فرودگاه را بررسی کردیم و در حال پیگیری برای تعیین آن هستیم. تخصیص و جلسه ای با وزیر جدید راه و شهرسازی داشتیم. این پروژه توسط دولت جدید انجام می شود و قم اولین سفر وزیر راهور خواهد بود.

* وضعیت مترو قم به ویژه خط B این پروژه چگونه است؟

6 کیلومتر از مترو قم آماده بهره برداری است و منتظر تامین واگن های آن هستیم. 6 کیلومتر به سمت مسجد مقدس جمکران هنوز نیم ساخته است که با نامه ای که به آقای همتی وزیر اقتصاد تحویل دادیم توسط وزارت دارایی در قالب اوراق 2.5 کیلومتری تخصیص داده شد.

خط دوم مترو یا خط B که محل بحث و جدل است حائز اهمیت است. این ایده را دادیم که از پردیسان به سمت ایستگاه قطار سابق یا همان 560 هکتاری پردیسان ادامه دهیم. این طرح در حال حاضر پذیرفته شده است و در حال بررسی آن هستیم. اگر پروژه 560 هکتاری باید به بهره برداری برسد و تا پایان سال بیش از 30 هزار خانه دولتی در این منطقه ساخته شود.

فرودگاه قم منتظر طرح مطلوب سرمایه گذار 2.5 تزریق همت برای مترو است

* برای رفع مشکلات کمربندی شهید سلیمانی به عنوان یکی از مهمترین پروژه های قم چه اقداماتی انجام شده است؟

کمربندی شهید سلیمانی از نظر موقعیت مکانی و نوع پروژه بی نظیر است و مجری این پروژه به دلیل عدم حمایت با مشکلاتی مواجه شد تا این پروژه که 32 کیلومتر از بهشت ​​معصومه تا سلفچگان امتداد دارد، بتواند کار کند. نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد. نه تنها برای قم بلکه برای کشور پروژه مهمی است.

روانبخش: در جلسه ای که با معاون سازمان برنامه و بودجه داشتیم، مقرر شد آب شیرین برای منطقه جمکران اختصاص یابد و 50 میلیارد تومبه برای این منظور اختصاص یافت.

پیگیری های لازم را انجام داده ایم و پروژه به سرعت در حال اجرا است. تصوری که ما برای تسریع در این پروژه داشتیم این بود که 30 درصد از عوارضی که در اتوبان تهران – قم اخذ می شود به کنارگذر شهید سلیمانی اختصاص یابد. مدیر پروژه

* در ماه های اخیر چه پروژه هایی را در قم انجام داده اید؟

در پایان به اطلاع می رساند وضعیت مسکن 560 هکتار از قم رصد شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 1000 واحد افتتاح شود.

در جلسه ای که با معاون سازمان برنامه و بودجه داشتیم، مقرر شد آب شیرین به جمکران اختصاص یابد و 50 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شد.

با توجه به جمعیت استان قم و از طرفی استقبال زائران در این استان، درخواست اختصاص 200 واحد اتوبوسرانی برای تقویت حمل و نقل عمومی و شهری قم را داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.