افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

مالیات از حقوق بازنشستگان کسر نمی شود

  • کد خبر : 373542
مالیات از حقوق بازنشستگان کسر نمی شود

به گزارش رکنا، مدتی است که مشکوک به کسر مالیات است حقوق بازنشستگان علی راستگو، عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: طبق قانون هیچ گونه مالیاتی از حقوق بازنشستگان و حداقل مشمولان تامین اجتماعی کسر نمی شود. این عضو کانون بازنشستگان ادامه داد: در نظام […]

به گزارش رکنا، مدتی است که مشکوک به کسر مالیات است حقوق بازنشستگان علی راستگو، عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: طبق قانون هیچ گونه مالیاتی از حقوق بازنشستگان و حداقل مشمولان تامین اجتماعی کسر نمی شود.

این عضو کانون بازنشستگان ادامه داد: در نظام فعلی کشور مالیات فقط از حقوق و دستمزد کارگران اخذ می شود و بر اساس ماده (112) قانون تامین اجتماعی، بیمه شدگان مستمری دریافت می کنند یا غیره. کمک نقدی سازمان طبق این قانون. آنها از پرداخت مالیات بر وجوه دریافتی معاف هستند.

راستگو با اشاره به غیرقانونی بودن این موضوع ادامه داد: مصوبه هیات وزیران در جلسه 6/4/1303 که به طور مشترک توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد شد. کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و بر اساس اصل یکصد و هشتمین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) ماده (28) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور. جمهوری اسلامی ایران در سال 1403 آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران را در 8 ماده و 10 تبصره تصویب کرد.

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس مصوبه مورخ 06/07/1403 هیأت وزیران با موضوع «اصلاح آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران» کلمه «محض» از متن حذف شد. آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران و بند فوق به شرح زیر اصلاح شد.

«متن قسمت (6) ماده (1) آیین نامه پس از اصلاح:

– غرامت مابه التفاوت: مابه التفاوت مبلغ بازنشستگی هر فرد با نود درصد (90%) میانگین حقوق و پاداش مشمول کسر برای کارکنان مشابه و مساوی پس از کسر حق بیمه سهام فرد و مالیات بر درآمد مطابق بند ج تبصره (15) قانون بودجه سال 1403 کل کشور.

عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان فارس برای رفع این شبهات تاکید کرد: برخی افراد و گروه ها به عمد یا سهوا اقدام به ایجاد شبهه و شبهه در امور اجرایی کردند که این شایعات سوالات و بلاتکلیفی را برای بازنشستگان عزیز ایجاد کرده است. “نه”.

وی با اشاره به اجرای صحیح تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، تصریح کرد: اجرای صحیح تناسب مستلزم آن است که قانونگذار به درستی مبنای حقوق و دستمزد را درک کند، یعنی اینکه چه حقوق و دستمزدی ملاک کار بازنشستگان تامین اجتماعی است. برای محاسبه 90 درصد سهم حقوق کارمندان قبلی کسر مالیات یا بعد از کسر مالیات؟

راستگو در ادامه گفت: بدیهی است قبل از کسر مالیات (حقوق ناخالص کارکنان) ملاک رقم بالاتر بوده است، بنابراین با اصلاحیه، حقوق با کسر مالیات (حقوق خالص کارکنان و حقوق واقعی که به حساب کارمند واریز می شود). ) به عنوان مبنای 90 درصدی برای محاسبه 40 درصد نرمال امسال خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.