افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

پیشنهاد پزشکان برای آتش‌بس فوری در غزه

  • کد خبر : 373504
پیشنهاد پزشکان برای آتش‌بس فوری در غزه

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های روز اول سفر خود به نیویورک در نشست پیمان آینده که با حضور و سخنرانی سران کشورهای مختلف برگزار شد، تاکید کرد که ایران خواستار یک کشور قدرتمند و متحد است. کشور منطقه ای امن و با ثبات که در آن منابع کشورهای منطقه باید برای […]

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های روز اول سفر خود به نیویورک در نشست پیمان آینده که با حضور و سخنرانی سران کشورهای مختلف برگزار شد، تاکید کرد که ایران خواستار یک کشور قدرتمند و متحد است. کشور منطقه ای امن و با ثبات که در آن منابع کشورهای منطقه باید برای دستیابی به هم افزایی در راستای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حل مشکلات مشترک استفاده شود، گفت: به عنوان قربانی تروریسم همواره در مبارزه پیشگام بوده ایم. در برابر این پدیده شوم و ما حاضر به همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مبارزه واقعی با تروریسم هستند.

رئیس جمهور همچنین تحقق صلح و توسعه را مستلزم رعایت حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه دانست و افزود: تحریم های یکجانبه دستیابی به توسعه اهداف دیگر پایدار نبودند و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود گنجانده شود.

متن کامل سخنان رئیس جمهور در این جلسه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس جمهور، جناب عالی

مواجهه با چالش های کنونی و آتی نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر انصاف و صداقت است. بیایید آینده ای عادلانه و موفق برای فرزندانمان بسازیم.

هدف از این تلاش مشترک توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را درباره سند معاهده آینده در این سازمان ثبت کرده است، تقویت نظام چندجانبه گرایی برای مقابله با چالش هایی مانند جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد. .

نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و لزوم گفت‌وگوهای بین نسلی برای حفظ ارزش‌های فرهنگی، ضمن توجه به نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنان غیرقابل انکار است.

اولویت های کاری دولت من در سطح ملی نیز مراقبت های بهداشتی، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر و کاهش انواع نابرابری ها، توزیع مناسب درآمد، تحکیم و تحکیم نهاد خانواده است. کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از فضای مساعد.

آقای رئیس جمهور! عالیجناب

تحقق صلح و توسعه مستلزم رعایت حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه است.

تحریم های یکجانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده است و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود درج شود.

پیشنهاد می کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با مشارکت کشورهایی که قربانی تحریم های یکجانبه هستند، گزارش جامعی در این زمینه به مجمع عمومی ارائه کند.

ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و نهادهای مالی بین‌المللی برای اطمینان از حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم‌گیری و استانداردسازی و تشکیل ساختاری منصفانه و پاسخگو برای رفع نیازهای مالی این کشورها هستیم.

قرارداد آینده و قرارداد جهانی دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتالی بین شمال و جنوب جهان کمک کند، به ویژه از طریق انتقال فناوری های جدید، توسعه قابلیت ها و رفع موانع.

اعتقاد ما بر این است که مشارکت برابر و موثر کشورهای جنوب جهان در اداره جهانی اینترنت و هوش مصنوعی، رعایت قوانین ملی کشورها و مقابله با انحصار یک نیاز انکار ناپذیر است.

همکاران گرامی!

ما جهانی عاری از سلاح های هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه بدون هیچ پیشرفتی می خواهیم.

ما به عنوان قربانی تروریسم، همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشگام بوده ایم و مایل به همکاری با کشورهایی هستیم که به دنبال مبارزه واقعی با تروریسم هستند.

ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن از منابع کشورهای منطقه برای دستیابی به هم افزایی در راستای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حل مشکلات مشترک استفاده شود.

در جهانی که غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه ای به قتل می رسند، تروریسم دولتی کور کودکان و زنان را می کشد و از نسل کشی و تروریسم حمایت می کند، هیچ سندی صلح و توسعه را تضمین نمی کند.

پایان اشغال، پایان آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است.

جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با سایر کشورها برای دستیابی به اهداف مشترک جهانی است.

متشکرم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.