افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

با غذاهای ضد التهاب از انواع سبزیجات گرفته تا مغزها آشنا شوید – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 373452
با غذاهای ضد التهاب از انواع سبزیجات گرفته تا مغزها آشنا شوید – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر مهسا موذن، رژیم غذایی ضد التهابی یکی از مواردی است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد و سلامت کلی فرد را بهبود بخشد. ببخشبه یاد آورد و گفت: رژیم ضد التهابی اغلب مبتنی بر غذاهای غنی از مواد مغذی است ضد یک اکسید کننده است. این رژیم سطح […]

به گزارش خبرگزاری مهر مهسا موذن، رژیم غذایی ضد التهابی یکی از مواردی است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد و سلامت کلی فرد را بهبود بخشد. ببخشبه یاد آورد و گفت: رژیم ضد التهابی اغلب مبتنی بر غذاهای غنی از مواد مغذی است ضد یک اکسید کننده است. این رژیم سطح رادیکال های آزاد مولکول را کاهش می دهد حساسیت هستند، کار می کند.

او از سبزیجات مانند کلم. کلم بروکلیفلفل، کلم، گل کلم و پیاز، میوه هایی به خصوص تیره رنگ مانند زغال اختهانار، انگور بنفش، گیلاس، مرکبات، گوجه فرنگی و انواع توت ها، میوه هایی که حاوی چربی هستند، مانند آووکادو و زیتون، چربی های سالم مانند روغن زیتون و روغن زیتون آووکادو و ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلاساردین، شاه ماهی، ماهی خال مخالی مخالی و آنچوی به آن غذای ضد التهاب می گویند.

این متخصص تغذیه افزود: همچنین آجیل هایی مانند بادام و سایر مغزها، چای سیاه و چای سبز و ادویه جات و گیاهانی مانند زردچوبه، شنبلیله، دارچین، سیر، زنجبیل، رزماریپونه کوهی، زیره، نعناع، ​​میخک، گشنیز، مهره هند، پودر فلفل قرمز، رازیانه، زعفران، فلفل سیاه، جعفری، مریم گلی، شوید، برگ بو و ریحان از جمله غذاهایی هستند که خاصیت ضد التهابی دارند.

معذین با بیان اینکه رژیم ضد التهابی باید تعادل کافی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی را در هر وعده غذایی تامین کند و نیاز بدن به ریزمغذی ها، فیبر و آب را تامین کند، افزود: برخی عادات غذایی مانند مصرف مقادیر زیاد شکر و شربت ذرت با فروکتوز کربوهیدرات های غنی و تصفیه شده می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند و همچنین باید از مصرف چربی های هیدروژنه، چربی های ترانس و بسیاری از مارگارین ها اجتناب شود.

وی تاکید کرد: در رژیم ضد التهابی مصرف برخی عناصر از جمله نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین، نوشابه های گازدار و آب میوه، کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی سفید، دسرهایی مانند کیک، بستنی، کوکی ها و شیرینی ها، گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده به عنوان. آمد دوغ و سوسیس و کالباس، تنقلات فرآوری شده مانند کراکر، چیپس و چوب شور و همچنین روغن های خاصی مانند آفتابگردان، سویا و ذرت باید به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.