افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

Su-57 بهتر است یا F-35 آمریکایی؟

  • کد خبر : 373437
Su-57 بهتر است یا F-35 آمریکایی؟

امیر مسعود عابدین_ F-35 Lightning II و Sukhoi Su-57 روسی نسل پنجم جنگنده های رادارگریز هستند، اما تفاوت های قابل توجهی در توانایی ها و ویژگی های آنها دارند. سوخوی Su-57 اولین هواپیمای رادارگریز روسیه بود و نشان دهنده یک جهش تکنولوژیکی برای این کشور بود. البته این هواپیما به دلیل مسائل تولید به صورت […]

امیر مسعود عابدین_ F-35 Lightning II و Sukhoi Su-57 روسی نسل پنجم جنگنده های رادارگریز هستند، اما تفاوت های قابل توجهی در توانایی ها و ویژگی های آنها دارند.

سوخوی Su-57 اولین هواپیمای رادارگریز روسیه بود و نشان دهنده یک جهش تکنولوژیکی برای این کشور بود. البته این هواپیما به دلیل مسائل تولید به صورت محدود تولید شد. با در نظر گرفتن تمرکز منابع روسیه بر جنگ در اوکراین، توسعه تولید Su-57 بعید به نظر می رسد.

سوخو-57 روسیه در اصل در زمان جنگ سرد طراحی شد، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی برای اولین بار به یک جت جنگنده نسل بعدی فکر کرد. با این حال، پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، این پروژه به تعویق افتاد. اولین جنگنده نسل پنجم روسی تا سال 2020 معرفی نشد.

Su-57 بهتر است یا F-35 آمریکایی؟

سوخو-57 اولین هواپیمای روسی بود که دارای فناوری ضد رادار بود. این هواپیما یک جهش تکنولوژیکی بزرگ برای روسیه بود. کرملین می بالد که Su-57 قادر به حمله و انهدام طیف وسیعی از اهداف زمینی، هوایی و دریایی است.

Su-57 بهتر است یا F-35 آمریکایی؟

اگرچه Su-57 سریعتر است، اما فناوری رادارگریز F-35 به آن اجازه می دهد تا اهداف را قبل از دیده شدن شناسایی و مورد حمله قرار دهد. F-35 تولید انبوه به خاطر فناوری های پیشرفته و حسگرهای با وضوح بالا شهرت دارد.

Su-57 بهتر است یا F-35 آمریکایی؟

F-35 ممکن است کندتر از همتای روسی خود باشد، اما اعتقاد بر این است که از قابلیت های رادارگریز بهتری برخوردار است و به آن اجازه می دهد قبل از شناسایی هواپیماهای دشمن را هدف قرار دهد.

F-35 از موتور پرت اند ویتنی F135 استفاده می کند که حداکثر سرعت 1.6 ماخ را به آن می دهد. علاوه بر این، این جنگنده به قابلیتی مجهز است که تصویری یکپارچه از میدان نبرد ایجاد می کند و آگاهی موقعیتی خلبان خود را افزایش می دهد.

Su-57 بهتر است یا F-35 آمریکایی؟

علیرغم ادعای روسیه مبنی بر اینکه Su-57 قدرتمندترین جنگنده نسل پنجمی است که به آسمان می رود، در برابر F-35 مبارزه خواهد کرد.

227322

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.