افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

با وجود کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه، هیچ سندی صلح را تضمین نمی کند

  • کد خبر : 373409
با وجود کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه، هیچ سندی صلح را تضمین نمی کند

اولویت کاری من افزایش رفاه عمومی و کاهش فقر و تبعیض است. آفتاب نیوز: «مسعود مزیکیان» امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» که در سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، پرداختن به چالش های کنونی و آینده را نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت دانست. […]

اولویت کاری من افزایش رفاه عمومی و کاهش فقر و تبعیض است.

آفتاب نیوز:

«مسعود مزیکیان» امشب به وقت تهران در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» که در سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، پرداختن به چالش های کنونی و آینده را نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت دانست. و گفت: بیایید آینده ای عادلانه و سعادتمند برای فرزندانمان بسازیم. هدف از این تلاش مشترک توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل به عنوان نماد چندجانبه گرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را درباره سند آینده در این سازمان ثبت کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تقویت نظام چندجانبه گرایی برای مقابله با چالش هایی مانند جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد، افزود: نقش فرهنگ و ارزش های خانوادگی و ضرورت گفت و گوهای بین نسلی در حفظ ارزش‌های فرهنگی و در عین حال توجه به نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنان غیرقابل انکار است.

اولویت های پزشکی دولت من در سطح ملی توجه به بهداشت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر و کاهش انواع نابرابری ها، توزیع مناسب درآمد، تقویت و تقویت نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی. توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از محیط زیست مطلوب است.

ضرورت اصلاحات در ساختار حکمرانی بین المللی

وی تحقق صلح و توسعه را مستلزم رعایت حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه دانست و گفت: تحریم های یکجانبه نتیجه ای نخواهد داشت. اهداف توسعه پایدار و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود گنجانده شود.

رئیس جمهور افزود: پیشنهاد می کنم دبیرکل سازمان ملل با حضور کشورهایی که تحریم شده اند گزارش جامعی را به مجمع عمومی ارائه کند.

پزشکان در عین حال تاکید کردند: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حاکمیتی و موسسات مالی بین‌المللی، برای اطمینان از حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها و تشکیل ساختاری منصفانه و پاسخگو برای حل مشکلات هستیم. از این کشورها

وی با بیان اینکه پیمان آینده و پیمان دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتالی بین شمال و جنوب جهانی به ویژه از طریق انتقال فناوری های نوین و رفع موانع کمک کند، تصریح کرد: مشارکت موثر کشورهای جنوب در حاکمیت اینترنتی و مصنوعی. هوش، احترام به قوانین ملی گرایی کشورها و مقابله با انحصار یک ضرورت انکارناپذیر است.

با وجود کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه، هیچ سندی صلح را تضمین نمی کند

رئیس جمهور تاکید کرد: ما خواهان جهانی عاری از سلاح هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه بدون پیش شرط هستیم.

این پزشکان افزودند: ما به عنوان قربانی تروریسم همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشگام بوده ایم و حاضریم با کشورهایی که به دنبال مبارزه واقعی با تروریسم هستند همکاری کنیم. ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن از منابع کشورهای منطقه برای دستیابی به هم افزایی در راستای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حل مشکلات مشترک استفاده شود.

وی تاکید کرد: در دنیایی که غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه ای به قتل می رسند، تروریسم دولتی کور کودکان و زنان را می کشد و از نسل کشی و تروریسم حمایت می کند، هیچ سندی تضمین کننده صلح و توسعه نیست. پایان اشغال، پایان آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است.

رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین مواضع جمهوری اسلامی در مسائل بین المللی، صبح روز یکشنبه اول ماه 1403 در رأس یک هیئت عالی رتبه سیاسی عازم نیویورک شد. از رتبه بالا

در این سفر، پزشکان علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با چند تن از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی نیز دیدار خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.