افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

درخواست عباس از دیوان بین المللی دادگستری برای تسریع در تحقیقات جنایات جنگی اسرائیل

  • کد خبر : 373390
درخواست عباس از دیوان بین المللی دادگستری برای تسریع در تحقیقات جنایات جنگی اسرائیل

به گزارش ایرنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، عباس این درخواست را در دیدار با دادستان کل دیوان بین المللی دادگستری در نیویورک مطرح کرد. ابومازن در این دیدار خواستار تسریع در رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری شد. اطلاع رسانی کند آیرینشبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین […]

به گزارش ایرنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، عباس این درخواست را در دیدار با دادستان کل دیوان بین المللی دادگستری در نیویورک مطرح کرد.

ابومازن در این دیدار خواستار تسریع در رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری شد.

اطلاع رسانی کند آیرینشبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو پیش بینی کرده است که حکم بازداشت وی به زودی صادر خواهد شد.

این شبکه صهیونیستی به نقل از منابع خود افزود: نتانیاهو به کمیته روابط خارجی و امنیتی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت که پیش بینی می کند به زودی نهادهای بین المللی حکم بازداشت او و دیگر مقامات این رژیم را صادر کنند. .

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست به سوالات درباره احتمال برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ پاسخی نداد.

وی در این دیدار گفت که اسرائیل (رژیم) روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد.

کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که به دنبال دستگیری مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به اتهامات مختلف از جمله حمله عمدی به غیرنظامیان است.

او در 3 سپتامبر با تأیید اینکه این دادگاه صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیلی‌هایی را که در سرزمین‌های فلسطینی مرتکب جنایات وحشیانه می‌شوند، دارد، از قضات دادگاه کیفری بین‌المللی خواست فوراً حکم بازداشت نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را صادر کنند. و وزیر جنگ، یوآو گالانت، تصمیم می گیرند.

ماه گذشته نتانیاهو در واکنش به تحقیقات درباره جنایات اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی، این اقدامات را توهین به تاریخ خواند.

از سوی دیگر «دیوان بین المللی دادگستری» مستقر در لاهه هلند با 13 رأی موافق و 2 رأی مخالف دستور توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را داد و خواستار بازگشایی آن شد. گذرگاه رفح برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه.

این دستور برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح واکنش های گسترده ای را برانگیخته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.