افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

پزشکان: ایران تمایل خود را برای حل مشکل نشان داده است

  • کد خبر : 373372
پزشکان: ایران تمایل خود را برای حل مشکل نشان داده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم به دنبال گسترش تفاهم و همکاری های داخلی، منطقه ای و بین المللی است، گفت: به دنبال دستیابی به زبان و دیدگاه مشترک برای همکاری با سایر کشورها در عرصه های مختلف هستیم. برای پیشرفت و گفتگوی متقابل و تفاهم تنها راه دستیابی به این […]

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم به دنبال گسترش تفاهم و همکاری های داخلی، منطقه ای و بین المللی است، گفت: به دنبال دستیابی به زبان و دیدگاه مشترک برای همکاری با سایر کشورها در عرصه های مختلف هستیم. برای پیشرفت و گفتگوی متقابل و تفاهم تنها راه دستیابی به این دیدگاه و زبان مشترک است.

به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان در دیدار با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، با تاکید بر اینکه امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به جای زبان زور و تهدید به گفت وگو و تعامل نیاز دارد، گفت: سوء تفاهم ها و اختلافات زیاد می شود اما. گفتگوی مستقیم و تعامل بهتر می تواند محتوا را منعکس و انتقال دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش تفاهم، همدلی و همکاری در سطح کشور و منطقه و بین المللی است، افزود: البته عبور از سد عقاید و اعتقادات کارساز نیست. کار آسان و زمان بر است، اما ما به دنبال دستیابی به زبان و دیدگاه مشترک هستیم تا با کشورهای دیگر در زمینه های مختلف برای پیشرفت متقابل همکاری کنیم و گفت و گو و تفاهم تنها راه رسیدن به این دیدگاه و زبان مشترک است.

مدشیان در بخشی دیگر از سخنان خود تداوم و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی را جدی ترین دغدغه امروز منطقه و جهان دانست و تصریح کرد: در حالی که ملت ایران با شعار اتحاد، همدلی و تعامل با من لطف کردند. رژيم صهيونيستي با ترور ميهمان عزيزمان «شهيد هانيه» در روز تحليل جمهوري اسلامي ايران و رئيس جمهور شدنش، سعي كرد جمهوري اسلامي ايران را به جنگ بكشاند.

رئیس جمهور با تشریح علل عملیات هجوم الاقصی در 16 مهر از جمله 70 سال اشغال و جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین، گفت: کدام ضابطه و چارچوب حقوقی بین المللی به رژیمی اجازه کشتار زنان را داده است؟ کودکان و افراد بی گناه و بی دفاع با توسل به زور؟ دنیا با چه توجیهی این جنایات را رصد می کند و اقدامات عملی و مؤثری برای جلوگیری از آن انجام نمی دهد؟

مدیکایان در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به روسیه موشک بالستیک تحویل نداده است و در جنگ روسیه و اوکراین تنها به دنبال توقف درگیری و برقراری صلح است. ما نشان داده ایم و امروز مایل به مذاکره هستیم و. سعی کنید مشکل را حل کنید ایران به هیچ وجه به دنبال تسلیحات هسته ای نبوده و نیست و از هر اقدامی با هدف برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان استقبال و حمایت می کند.

«شارل میشل» نیز در این دیدار به تشریح سازنده گفتگوی تلفنی خود با پزشکان پرداخت و گفت: انتخاب جناب عالی به ریاست جمهوری را دریچه و فرصتی جدید برای فعال سازی مجدد مذاکرات با اتحادیه اروپا می دانیم. دیدگاه های شما را به دقت بررسی کرده ایم و معتقدیم می توانیم روحیه و اصول مورد تاکید جناب عالی به ویژه در بحث احترام به تنوع فکری، مدارا و مدارا را زمینه ساز تعاملات سازنده قرار دهیم.

رئیس شورای اروپا با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جهان، درخواست اصلی اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی ایران را برای گفت و گوهای جدی در زمینه مسائل بین المللی برشمرد و افزود: از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که ایفای نقش سازنده در مسئله فلسطین، درگیری های اوکراین و دستیابی به توافق بر سر موضوع هسته ای. اتحادیه اروپا بر برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرده و مواضع روشنی درباره حقوق فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره حاضر به همکاری و گفتگو برای یافتن راه حل های مشترک در مورد موضوعات مختلف هستیم، ابراز امیدواری کرد که گفت وگوها و تعاملات بین دو طرف ادامه یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.