افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

پزشکان: آینده بهتر کشورهای اسلامی در گرو ایجاد وحدت است

  • کد خبر : 373326
پزشکان: آینده بهتر کشورهای اسلامی در گرو ایجاد وحدت است

رئیس جمهور گفت: ایجاد بازار مشترک بزرگ در منطقه و تبادلات دانشگاهی، علمی و اقتصادی می تواند عظمت جهان اسلام را به رخ جهانیان بکشد. به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های خود از اولین روز سفر خود به نیویورک در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: معتقدم به […]

رئیس جمهور گفت: ایجاد بازار مشترک بزرگ در منطقه و تبادلات دانشگاهی، علمی و اقتصادی می تواند عظمت جهان اسلام را به رخ جهانیان بکشد.

به گزارش ایسنا، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های خود از اولین روز سفر خود به نیویورک در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: معتقدم به دلیل اعتبار همسایگی و همبستگی مشترک در بین خود برادر هستیم. بیایید بر برادری خود محکم بمانیم، رژیم صهیونیستی هرگز نمی تواند چنین جنایاتی را مرتکب شود. در حالی که رژیم صهیونیستی کودکان و زنان را در مقابل چشم جهانیان به شهادت می رساند و مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها را بمباران می کند، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی جنایات این رژیم را دفاع از خود توصیف می کنند و در واقع از آن حمایت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مایل به گسترش همکاری‌ها با ترکیه در همه زمینه‌ها به‌ویژه ارتقای امنیت منطقه است، افزود: در دیدارها و گفت‌وگوهای خود با سران کشورهای منطقه از جمله در سفر به ترکیه عراق من پیشنهاد ایجاد یک شبکه ارتباطی منطقه ای را دادم. وی پیش نیاز این امر را تضمین شرایط امنیتی لازم عنوان کرد. تحقق این پیشنهاد مستلزم منطقه ای عاری از تروریسم است.

وی با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم وحدت و انسجام بین کشورهای منطقه را تقویت کنیم، در رشد و توسعه متقابل کشورهایمان نیز موفق خواهیم بود، گفت: ایجاد بازار مشترک بزرگ در منطقه و مراکز دانشگاهی، علمی و اقتصادی. تبادلات می تواند عظمت جهان اسلام را به جهانیان نشان دهد. آینده بهتر کشورهای اسلامی در گرو تلاش موفقیت آمیز برای ایجاد وحدت بین ماست و در سایه این وحدت هرگز شاهد جنایاتی مانند جنایات غزه نخواهیم بود.

رجب طیب اردوغان در این دیدار همچنین با ابراز نگرانی از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، جان باختن چند معدنچی کشورمان در حادثه معدن طبس را تسلیت گفت و گفت: رژیم صهیونیستی اقدام جدیدی ارائه کرده است. تعریف وحشیگری و خشونت با حمله سایبری اخیر، امروز جهان شاهد است که نتانیاهو هیچ قصدی برای آتش بس در غزه یا ثبات در منطقه ندارد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه نسل کشی بیش از 11 ماه غزه را نشانه ای از قصد رژیم صهیونیستی برای گسترش درگیری ها در منطقه دانست و تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و وضعیت وحشتناک انسانی غزه، مذاکرات باید بدون اتلاف ادامه یابد. زمان بیایید نتیجه گیری کنیم. ما همچنین از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم و دیر یا زود این رژیم باید تاوان جنایات خود را در دادگاه های بین المللی بپردازد.

اردوغان تقویت همکاری های امنیتی بین دو کشور و همچنین همکاری در زمینه های اقتصادی از جمله انرژی را از منافع متقابل خواند و گفت: سفر جناب عالی به عراق نتایج مثبت بسیاری داشت و من پیشنهاد ایجاد شبکه ارتباطی منطقه ای را می دانم. بسیار ارزشمند

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.