افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

تامین اسکان شهدا یک تکلیف قانونی است – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 373312
تامین اسکان شهدا یک تکلیف قانونی است – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه صادق در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تامین اسکان شهدا با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و در این هفته تفاهم نامه ای امضا شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با تمرکز بر تامین مسکن شهدا. وی افزود: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملاً […]

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه صادق در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تامین اسکان شهدا با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و در این هفته تفاهم نامه ای امضا شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با تمرکز بر تامین مسکن شهدا.

وی افزود: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملاً مشخص است و چند سالی است که این بدهی به خانواده های شهدا بدهکار است. به همین منظور در این تفاهم نامه تلاش می کنیم اسکان شهدا را به صورت اجرایی ارائه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعداد و ارقام مربوط به تامین مسکن ایثارگران به هیچ وجه راضی کننده نیست، تاکید کرد: با وجود اینکه تامین مسکن ایثارگران در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ذکر شده است، اما با توجه به این موضوع، وضعیت مسکن ایثارگران نیز قابل قبول نیست. اکثر جانبازان مسکن یا زمین دریافت نکرده اند. این قانون باید اجرا شود. بنابراین اولین موضوعی که در حوزه مسکن به آن می پردازم مربوط به تامین مسکن ایثارگران است.

صادق با بیان اینکه تامین مسکن برای همه اقشار جامعه باید اجرایی شود، ادامه داد: البته قانون وظیفه ما را در قبال برخی بخش ها از جمله شهدا سنگین کرده است. بنابراین این امر با اولویت در چارچوب قوانین و مقررات اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: این تفاهم نامه بند دیگری نیز دارد که بر اساس آن بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند زمین های خود را برای تامین مسکن ایثارگران معرفی کند تا بر ارزش آنها افزوده شود و به ذینفعان واگذار شود. همچنین کارگروهی بر اجرای این تفاهم نامه نظارت دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از اصحاب رسانه خواست تا از وزارت راه و بنیاد شهید مطالبه کنند تا خانه شهدا پیش برود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.