افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

خبر مهم فرماندهی معظم کل قوا در مورد تجهیزات جدید بالگردهای ارتش

  • کد خبر : 373294
خبر مهم فرماندهی معظم کل قوا در مورد تجهیزات جدید بالگردهای ارتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمود محمدعلی فام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم از خانواده معظم شهدا، خلبانان و مهندسان پرواز جانبازان هوانیروز تجلیل کرد. دفاع و با تسلیت حادثه معدن طبس گفت: هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس. و حتی قبل از آن هم […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمود محمدعلی فام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم از خانواده معظم شهدا، خلبانان و مهندسان پرواز جانبازان هوانیروز تجلیل کرد. دفاع و با تسلیت حادثه معدن طبس گفت: هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس. و حتی قبل از آن هم همیشه در برخورد با گروه های تجزیه طلب و تروریستی حضور داشت و همانطور که همه نشان می دهند بسیار خوب درخشیده است.

به گزارش ایسنا، وی درباره اقدامات انجام شده برای «بازسازی» و بهره برداری از بالگردها گفت: با تلاش کارکنان هوانیروز کارهای بسیار خوبی انجام شده و انواع موشک های مورد نیاز و شفق را تولید کرده ایم. و موشک های کروز حیدر از جمله این سلاح های پیشرفته هستند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، تجهیز بالگردها به دوربین دید در شب را از دیگر اقدامات در حال انجام در نیروی هوایی ارتش اعلام کرد و افزود: توانستیم انواع بالگردهای ارتش را به تجهیزات دید در شب و در رزمایش هوانیروز تجهیز کنیم. در اصفهان عملیاتی در شب انجام شد که تحلیلگران به این قدرت هوانیروز اذعان داشتند.

امیر سرتیپ علی فام موفقیت های چشمگیر نیروی هوایی ارتش را نتیجه عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: به ملت شریف ایران اسلامی قول می دهیم که آماده دفاع از این سرزمین اسلامی هستیم. ایران با تمام قدرت و فدای جانمان.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم بختیاری از فرماندهان دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به زحمات والای هوانیروز از ابتدای انقلاب تا به امروز گفت: کار هوانیروز از ابتدای انقلاب تا امروز آغاز شد. با گروه های تروریستی و انتقام جویان مقابله کنید و اگر هوانیروز نبود، بعید بود که شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان بتوانند امنیت آن مناطق را اداره کنند. در دفاع مقدس هیچ عملیاتی بدون حضور خلبان رز همیشه قهرمان انجام نشد.

وی گفت: هوانیروز پس از جنگ به سیل و زلزله زدگان و امداد هوایی خدمات امدادی گسترده ای ارائه کرد.

امیر سرتیپ بختیاری گفت: هوانیروز پاسخگوی نیازهای مختلف از جمله پشتیبانی و انتقال نیرو است و بخش بسیار مهمی از توان نیروی زمینی ارتش است.

وی با اشاره به ایثار و تلاش پرسنل نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس، افزود: اگر بخواهیم بحث منطقی و منطقی داشته باشیم که ارتش چه چیزی رژیم بعثی عراق را تا استخوان متوقف کرد، همان تلاش ارتش جمهوری اسلامی ایران است. سربازان و یگان هایی مانند نیروی هوایی، توپخانه ارتش و نیروی هوایی الهی ارتش و سپس نیروهای مردمی هستند که به جبهه ها آمدند و نگذاشتند دشمن به اهداف شوم خود برسد.

امیر سرتیپ بختیاری سهل انگاری را دلیل حمله عراق به کشورمان دانست و اظهار داشت: برخی می گویند از تهاجم ارتش رژیم بعث غافلگیر شدیم اما باید گفت ارتش یک سال پیش هشدار داده بود که ارتش عراق در حال حرکت در مرز بود و آماده حمله به ایران بود، اما برخی از مقامات آن زمان این گزارش ها را نادیده گرفتند.

وی جنگ را آخرین سیاست یک سیاستمدار دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم دیپلماسی می تواند از جنگ جلوگیری کند.

وی غیرت، جاه طلبی، همبستگی و رشادت کارکنان ارتش و نیروهای مردمی در ماه های اول جنگ را عامل توقف ارتش رژیم بعث عراق دانست و خاطرنشان کرد: آنچه صدام را شگفت زده کرد بازگشت ارتش بود. پرسنل به خدمت و رشادت های رزمندگان و این نیروهای مردمی بودند که ماشین جنگی ارتش عراق را متوقف کردند.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و جانبازان تجلیل شد.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.