افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

کاربران آیفون 16 پرو با مشکلات صفحه نمایش لمسی مواجه شده اند

  • کد خبر : 373168
کاربران آیفون 16 پرو با مشکلات صفحه نمایش لمسی مواجه شده اند

گزارش های متعدد از کاربران آیفون 16 پرو به صورت آنلاین نشان می دهد که این گوشی در عملکرد صفحه نمایش لمسی خود با مشکلاتی مواجه است. به نظر می رسد که صفحه نمایش این گوشی برخی از لمس ها و سوایپ ها (حرکت انگشتان روی صفحه) را ثبت نمی کند که تاثیر مستقیمی بر […]

گزارش های متعدد از کاربران آیفون 16 پرو به صورت آنلاین نشان می دهد که این گوشی در عملکرد صفحه نمایش لمسی خود با مشکلاتی مواجه است. به نظر می رسد که صفحه نمایش این گوشی برخی از لمس ها و سوایپ ها (حرکت انگشتان روی صفحه) را ثبت نمی کند که تاثیر مستقیمی بر عملکرد روزانه و تجربه کاربری دارد. این مشکل در iOS 18 و iOS 18.1 گزارش شده است.

مشکل دقیقا کجاست؟

بسیاری از کاربران معتقدند که مشکل اصلی مربوط به الگوریتم رد کف دست است. این الگوریتم برای نادیده گرفتن لمس های ناخواسته از لبه صفحه نمایش، مانند لمس تصادفی کف دست طراحی شده است. با این حال، به نظر می رسد الگوریتم بسیار حساس است، به خصوص در اطراف لبه های صفحه نمایش و به خصوص در نزدیکی دکمه کنترل دوربین. در این نواحی، نرم افزار گوشی گاهی اوقات پس از لمس سایر قسمت های صفحه نمایش با دست، برای مدت کوتاهی از لمس های کاربر چشم پوشی می کند.

آیا استفاده از چارچوب می تواند کمک کند؟

برخی از کاربران دلیل این الگوریتم حساس را نازک‌تر بودن لبه‌های صفحه نمایش آیفون 16 پرو می‌دانند. الگوریتم رد بیشتر

به عنوان یک راه حل موقت، استفاده از قاب گوشی پیشنهاد می شود. با استفاده از قاب، احتمال لمس ناخواسته لبه های صفحه نمایش کاهش می یابد و گوشی به طور عادی کار می کند. قاب گوشی باعث می شود دست شما کمتر با لبه های حساس صفحه نمایش تماس پیدا کند و مشکل از دست رفتن لمس را کاهش دهد.

نشانه مشکل نرم افزاری

نکته جالب این است که این مشکل در زمان قفل بودن صفحه نمایش گوشی دیده نمی شود. این نشان می دهد که مشکل احتمالاً نرم افزاری است و مربوط به سخت افزار نمایشگر نیست. ممکن است الگوریتم رد کف دست در سیستم عامل iOS به درستی پیکربندی نشده باشد و همین امر باعث بروز مشکلاتی در صفحه نمایش لمسی شده است.

این واقعیت که این مشکل تنها زمانی رخ می دهد که گوشی روشن است و در حال استفاده است، این امیدواری را ایجاد می کند که اپل بتواند با به روز رسانی سریع نرم افزار مشکل را برطرف کند.

در انتظار به روز رسانی

کاربران آیفون 16 پرو که با این مشکل مواجه شده‌اند، احتمالاً باید منتظر باشند تا اپل به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کند. به نظر می رسد اپل به زودی یک به روز رسانی نرم افزاری برای بهبود تنظیمات الگوریتم رد کف دست و رفع مشکل ضبط لمس صفحه ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که این به روز رسانی منتشر نشده است، استفاده از یک چارچوب می تواند یک راه حل موقت و موثر برای کاهش این مشکل باشد. قاب گوشی نه تنها از آسیب فیزیکی جلوگیری می کند، بلکه می تواند با کاهش تماس تصادفی با لبه های صفحه نمایش، مشکل صفحه لمسی را تا حدودی بهبود بخشد.

نتیجه گیری

مشکلات صفحه لمسی آیفون 16 پرو یکی از مسائلی است که کاربران را در استفاده روزمره از این گوشی با چالش مواجه کرده است. اگرچه به نظر می رسد این مشکل به دلیل حساسیت بالای الگوریتم رد کف دست باشد، اما نشانه هایی نیز وجود دارد که این یک مشکل نرم افزاری است و ممکن است اپل بتواند آن را از طریق به روز رسانی برطرف کند. تا زمانی که این آپدیت منتشر نشود، بهترین راه حل استفاده از قاب برای جلوگیری از لمس تصادفی لبه های صفحه نمایش است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.