افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

رامات دیوید و رافائل، اولین اهداف مقاومت

  • کد خبر : 373149
رامات دیوید و رافائل، اولین اهداف مقاومت

به گزارش بازار، حملات خونین تروریست های صهیونیستی به لبنان که از روز شنبه آغاز شد، با واکنش های شدید حزب الله مواجه شد و در اولین واکنش ها، فرماندهی مقاومت بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده، حملات منظمی را علیه پایگاه هوایی رمات داوود انجام داد. و صنایع مهم و استراتژیک رافائل […]

به گزارش بازار، حملات خونین تروریست های صهیونیستی به لبنان که از روز شنبه آغاز شد، با واکنش های شدید حزب الله مواجه شد و در اولین واکنش ها، فرماندهی مقاومت بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده، حملات منظمی را علیه پایگاه هوایی رمات داوود انجام داد. و صنایع مهم و استراتژیک رافائل مناطق شمالی را اشغال کردند. این حملات در دور اول خود به قدری دقیق بود که رئیس ستاد مشترک ارتش عبری جرأت حضور در این پایگاه را نداشت و صهیونیست ها سعی کردند این حملات را به شدت سانسور کنند.

این حملات اما از روز دوشنبه با حملات وحشیانه صهیونیست ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان وارد مرحله جدیدی شد و حزب الله را بر آن داشت تا چندین حمله موشکی و موشکی سنگین به عمق سرزمین های اشغالی انجام دهد. در این حملات مجدداً به پایگاه رامات داوید و صنایع رافائل که برای صهیونیست ها اهمیت زیادی دارد، معطوف شد. مجتمع های صنعتی نظامی مورد حمله حزب الله وابسته به شرکت صنایع نظامی رافائل هستند که مکان آن بسیار حساس و محرمانه است.

مساحت کل این مجتمع ها 6.5 کیلومتر مربع است و در 24 کیلومتری مرز لبنان قرار دارد و شامل تعداد زیادی کارخانه، انبار و محل آزمایش می باشد که از جمله معروف ترین محصولات نظامی آن می توان به تولید و مونتاژ اجزای سازنده آن اشاره کرد. سامانه‌های پدافند هوایی گنبد آهنین، «گنبدهای ضد پهپاد» و «موشک‌های عنکبوت» و «فلاخان داود» را برجسته کردند. شرکت سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافال یا سابقاً سازمان توسعه تسلیحات رافال یکی از برجسته‌ترین بخش‌های رژیم صهیونیستی است که در سال 1948 به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن با وظیفه توسعه فناوری‌های نظامی مورد استفاده ارتش این رژیم تأسیس شد رژیم اشغالگر

این شرکت در سال 2002 رسماً به سهامی عام تبدیل شد و هدف آن صرفه جویی در زیان انباشته سالانه و کمک به ارتقای محصولات خود در کنار روابط رسمی رژیم صهیونیستی با کشورهای جهان و همچنین ورود به آن بود. رقابت رسمی با شرکت های بین المللی این شرکت در تولید خود بر روی ساخت تسلیحات مورد نیاز ارتش رژیم اشغالگر تمرکز دارد، بنابراین توسعه محصولات نظامی آن بر اساس تحولات نیازهای واقعی ارتش بر اساس شرایط جنگی قابل بررسی است.

در سال های اخیر تولید رافال بر تسلیحات دفاعی به ویژه سامانه های مختلف دفاع ضد موشکی و به ویژه تولید سامانه دفاع موشکی ضد کوتاه و میان برد «گنبد آهنین» متمرکز بوده است. رافائل در این سال ها در پاسخ به توانمندی های موشکی روزافزون گروه های مقاومت در منطقه، روی تولید سامانه های فلاخان داوود، سامانه های پدافند لیزری نیز کار کرده است. این شرکت همچنین به عنوان تلاشی برای حل بحران تانک رژیم صهیونیستی که در سال 2006 در جریان جنگ با مقاومت در جنوب لبنان به وجود آمد، سامانه دفاع فعال «تروفی» را برای دفاع فعال تانک ها در برابر موشک های هدایت شونده تولید کرد.

این شرکت علاوه بر صنایع دفاعی، موشک های سطح به سطح هدایت شونده ضد زره و ضد استحکامات «اسپایک»، موشک های هوا به زمین «پوپی» و سایر موشک های دریا به سطح را نیز توسعه و تولید کرد. دفتر مرکزی رافائل در منطقه خلیج حیفا واقع شده است و این منطقه شامل دفاتر اصلی آن است. مجموعه اصلی کارخانه در شرق حیفا واقع شده است. این شرکت همچنین دارای چندین کارخانه و آزمایشگاه در شهرک های جنوبی و شمالی فلسطین اشغالی است. مهمترین این امکانات عبارتند از: موسسه دیوید در کریات، موسسه لیشیم در گوش مشگاو، مرکز نوآوری در منطقه صنعتی تریدیون و شعبه های تحقیق و توسعه در تل آویو، قدس و بئر الصباح. علاوه بر این، چندین میدان آزمایش در مرکز فلسطین اشغالی، جنوب و صحرای نقب وجود دارد.

پایگاه هوایی رمات داوود که هدف موشک های حزب الله قرار گرفت، یکی از مهم ترین پایگاه های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به شمار می رود و تنها پایگاه هوایی ارتش این رژیم در شمال سرزمین های اشغالی است. به گزارش رسانه های عبری، جنگنده های رژیم صهیونیستی از این پایگاه به مناطقی از لبنان و سوریه حمله می کنند و یکی از سه پایگاه مهم هوایی این رژیم است. زیرا مجهز به یک فرودگاه نظامی مدرن با تمامی فناوری ها برای برخاستن و فرود هواپیما در انواع و اندازه های مختلف است.

این پایگاه شامل گروهی از تسلیحات هوایی شامل جنگنده ها، بالگردهای نظامی، بالگردهای ترابری و نجات، بالگردهای شناسایی دریایی و سامانه های جنگ الکترونیک تهاجمی است. این سازمان همچنین شامل اسکادران اطلاعات نیروی دریایی، اسکادران جنگ الکترونیک 157 و اسکادران پشتیبانی، نگهداری و خدمات است. بیش از 1200 افسر و سرباز نیز در این پایگاه خدمت می کنند. رامت دیوید در حالی مورد حمله حزب الله قرار گرفت که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز پیش در آنجا مقاومت لبنان را تهدید کرده بود.

گالانت روز چهارشنبه با حضور در این پایگاه اعلام کرد که مرحله جدیدی از جنگ با حزب الله لبنان آغاز شده است. حمله به رامات دیوید چند روز پس از تهدیدهای گالانت به منبع تمسخر ساکنان مناطق شمالی اشغالی تبدیل شده است. در 18 ژوئن، رسانه‌های مقاومت اسلامی لبنان ویدئویی را منتشر کردند که توسط یک هواپیمای بدون سرنشین ضبط شده بود، این ویدئو با عنوان “آنچه که توجه کرده بود” منتشر شد و صحنه‌هایی از مجتمع صنعتی نظامی شرکت رافال و اطلاعاتی در مورد آن را نشان داد. همانطور که امکانات نشان داده شده، شامل انبارهای موشکی پدافند هوایی، گنبدهای ارتباطی، سکوهای گنبد آهنین، تاسیسات ساخت قطعات موشکی، کارخانه های سیستم های کنترل و هدایت و رادارهای آزمایشی است.

رسانه جنگ حزب‌الله در ۲۴ ژوئیه یک قسمت ویژه با همین عنوان منتشر کرد که صحنه‌هایی از تنها پایگاه هوایی رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی را نشان می‌داد. در آن زمان، مقاومت لبنان اطلاعات دقیقی در مورد رامات داوود، به ویژه نهاد نظامی، ساختمان فرماندهی پایگاه، از جمله محل سکونت فرمانده فعلی آن، سرهنگ عیسو آشد، و همچنین اقامتگاه افسران آن را فاش کرد. اکنون قدرت آتش حزب الله می خواهد این پایگاه و صنایع نظامی پیشرفته رژیم را بسوزاند، زیرا ارزش سرمایه آن ده ها میلیارد دلار است و ده ها هزار نفر در آنجا مشغول به کار هستند. با آسیب به این صنایع، موضوع اشتغال و درآمد برای صهیونیست ها بحرانی شده و هزاران کارشناس و کارگر را فراری خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.