افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ماجرای کارگری که زنده زیر آوار معدن زغال سنگ گیر افتاده بود چه بود؟

  • کد خبر : 373098
ماجرای کارگری که زنده زیر آوار معدن زغال سنگ گیر افتاده بود چه بود؟

به گزارش رکنا، محمدعلی آخوندی روز دوشنبه گفت: بر اساس آمار نهایی ارائه شده از سوی مسئولان مال من طبس تایید کرد که در مجموع 65 کارگر دچار حادثه شدند و تاکنون جسد 36 نفر از معدن خارج و به پزشکی قانونی تحویل داده شده است. وی ادامه داد: 16 نفر از این افراد مجروح […]

به گزارش رکنا، محمدعلی آخوندی روز دوشنبه گفت: بر اساس آمار نهایی ارائه شده از سوی مسئولان مال من طبس تایید کرد که در مجموع 65 کارگر دچار حادثه شدند و تاکنون جسد 36 نفر از معدن خارج و به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: 16 نفر از این افراد مجروح شدند که از جمله یک نفر که جسد بی جانش ظهر امروز از معدن خارج شد، 13 نفر هم اکنون در قطعه 3 محبوس هستند و با توجه به شرایط احتمال فوت آنها قطعی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در ابتدای حادثه تعداد کارگران شاغل در 2 بلوک معدن طبس 69 نفر اعلام شد که پس از بررسی دقیق این رقم تغییر کرد و تعداد کل کارگران کارگران شرکت معدن اعلام کرد که 65 ساله است.

وی بیان کرد: عملیات امداد و نجات برای بازیابی اجساد ۱۳ کارگر دیگر توسط تیم تخصصی همچنان ادامه دارد.

آخوندی شرایط تخلیه را اعلام کرد گاز متان و خارج کردن کارگران فوت شده دشوارتر شده است، تاکید کرد: برای ادامه عملیات جست و جو برای خروج مصدومان باید آواربرداری و سپس تخلیه گاز انجام شود.

وی گفت: در جلسه امروز که با حضور نایب رئیس شورای اسلامی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، استاندار و مسئولان قضایی برگزار شد در خصوص این حادثه تصمیماتی اتخاذ شد. . تو مال طبس نهایی و تایید شده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بر این اساس مصوب شد از کارگران معدن و خانواده های داغدار در زمینه مستمری، پرداخت جهیزیه و سایر مواردی که وزارت کار و مسئولان معدنی متولی آن هستند حمایت نهایی شود. در این رابطه

وی تصریح کرد: در حوزه تحلیل شرایط و مشکلات پیش آمده باید کارگروه ویژه ای با حضور وزارت امنیت، کار، HSE معدن و سایر حوزه ها تشکیل و گزارش دقیق و کارشناسی شود. تهیه و ارائه شد. در دستور کار قرار دارد.

آخوندی گفت: برای توسعه و تقویت معدن از جمله راه دسترسی قول هایی داده شده است و برای رونق بخشیدن به این منطقه معدنی بازدیدهایی صورت گرفته که مصوباتی نیز در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، انفجار دو معدن شرکت معدنی طبس ساعت 21 شنبه شب رخ داد و به گفته مسئولان، انتشار ناگهانی گاز متان باعث گرفتار شدن 69 کارگر در این معادن شد.

با آغاز عملیات امداد و نجات توسط تیم های تخصصی HSE در بخش معدن، ابتدا 13 کارگر جان خود را از دست داده بودند و با ادامه عملیات این تعداد در قطعه اول به 30 قربانی و 17 مصدوم رسید.

عملیات امداد و نجات بلوک دوم نیز شب گذشته برنامه ریزی شده بود و با تخلیه گازها مرحله به مرحله پیش رفت و در پایان شب بر اساس اعلام رسمی پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان به 31 نفر رسید.

با ادامه عملیات امداد و نجات، تعداد جان باختگان این حادثه به 36 نفر رسید، 13 کارگر همچنان در این معدن محبوس هستند و تیم های تخصصی HSE به طور مستمر در حال تخلیه گاز، آواربرداری و جستجوی مفقودین دیگر هستند. .

طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد و دارای بیشترین معادن زغال سنگ در کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.