افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ایالات متحده نیروهای جدیدی به منطقه می فرستد

  • کد خبر : 373093
ایالات متحده نیروهای جدیدی به منطقه می فرستد

آفتاب نیوز: همزمان با تشدید تنش ها در منطقه غرب آسیا در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و حملات کور این رژیم به غیرنظامیان مستقر در جنوب لبنان، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای بر تداوم کمک های آمریکا تاکید کرد. به رژیم اسرائیل پنتاگون در بیانیه ای که اواخر روز دوشنبه منتشر […]

آفتاب نیوز:

همزمان با تشدید تنش ها در منطقه غرب آسیا در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و حملات کور این رژیم به غیرنظامیان مستقر در جنوب لبنان، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای بر تداوم کمک های آمریکا تاکید کرد. به رژیم اسرائیل

پنتاگون در بیانیه ای که اواخر روز دوشنبه منتشر کرد، گفت: واشنگتن به ارائه کمک های امنیتی به اسرائیل ادامه خواهد داد تا بتواند از خود دفاع کند.

از سوی دیگر به گفته منابع روزنامه نگاری، در این بیانیه آمده است که «همزمان با افزایش تنش در غرب آسیا، یک سری نیرو به منطقه اعزام می شود».

به گفته وزارت دفاع آمریکا، واشنگتن «پیام‌هایی» دریافت کرده است که «اسرائیلی‌ها می‌خواهند علیه لبنان عملیات انجام دهند»، اما در این پیام‌ها «آمریکا جزئیات عملیات اسرائیل را دریافت نکرده است».

از سوی دیگر، پنتاگون ضمن ابراز حمایت مجدد از رژیم صهیونیستی و اعلام اینکه واشنگتن «هیچ محدودیتی برای استفاده از تسلیحات ارسالی به اسرائیل» اعمال نخواهد کرد، در بیانیه خود اعلام کرد: مقابله با تنش ها ضروری است. و بازگشت شهروندان هر دو “جبهه از دیپلماسی به محل سکونت خود استفاده کرد.”

در ادامه وزارت دفاع آمریکا علیرغم حمایت کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی در بیانیه ادعایی خود اعلام کرد: واشنگتن هیچ نقشی در برنامه ریزی یا حمایت از عملیات اسرائیل ندارد، اما از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کنیم. “

بیانیه وزارت دفاع آمریکا در حالی منتشر می شود که پیشتر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در گفت و گوی تلفنی با «یائو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده بود. برای امنیت آمریکایی ها در منطقه و راه حل دیپلماتیک حزب الله و رژیم اشغالگر برای بازگشت صهیونیست ها مهاجرت به مناطق شمالی سرزمین های اشغالی را ضروری دانستند.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: در پی حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی اسرائیل، لوید آستین دیروز با وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل گفت‌وگو کرد.

در این تماس، آستین در مورد سلامت و ایمنی شهروندان آمریکایی در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت که ایالات متحده از آنچه او “حق دفاع از خود” اسرائیل خواند، حمایت می کند.

وی همچنین تاکید کرد: برای بازگشت شهروندان صهیونیستی به مناطق شمالی در مرز با لبنان، دستیابی طرفین به راه حل دیپلماتیک بسیار مهم است.

روز سه‌شنبه، چندین هزار پیجر در لبنان منفجر شد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۸۰۰ نفر شد. سپس در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، وسایل بی سیم مورد استفاده اعضای حزب الله منفجر شد که این بار 25 کشته و بیش از 600 زخمی برجای گذاشت.

علاوه بر این، حزب الله لبنان روز جمعه اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل در خارج از بیروت 16 نفر از جمله ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب الله، به شهادت رسیدند. این حمله همچنین ۶۶ زخمی برجای گذاشت.

پس از ارتکاب این جنایات توسط رژیم صهیونیستی، در ساعات اولیه امروز، حزب الله حملات گسترده ای را علیه مواضع حساس ارتش این رژیم انجام داد، حمله ای که به گفته ارتش رژیم اشغالگر، با تعداد بیشتری از آن انجام شد. 150 موشک و پهپاد در ساعات اولیه بامداد امروز و مناطقی که شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، همزمان با تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که 800 هدف متعلق به حزب الله لبنان را مورد حمله قرار داده است.

وزیر بهداشت لبنان همچنین اعلام کرد که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور 274 نفر شهید و 1024 نفر دیگر زخمی شده اند.

با آغاز جنگ غزه و ارتکاب جنایات متعدد صهیونیست ها در این منطقه، حزب الله لبنان به کمک فلسطینی های ساکن غزه آمده و تقریبا هر روز با حملات خود با نیروهای نظامی صهیونیست در این منطقه مقابله کرده است. . در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.