افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

همکاری ایران و تاجیکستان در زمینه برق توسعه می یابد

  • کد خبر : 373088
همکاری ایران و تاجیکستان در زمینه برق توسعه می یابد

به گزارش بازار از وزارت نیرو، عباس علی آبادی روز دوشنبه پس از دیدار با دلیر جمعه وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان گفت: در سایه فعالیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان مذاکراتی در زمینه های مختلف با وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان انجام شد. وزیر نیرو با بیان اینکه برخی […]

به گزارش بازار از وزارت نیرو، عباس علی آبادی روز دوشنبه پس از دیدار با دلیر جمعه وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان گفت: در سایه فعالیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان مذاکراتی در زمینه های مختلف با وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان انجام شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه برخی از موضوعات مطرح شده در این نشست مربوط به آب و برق است، پیشرفت و اجرای بسیاری از پروژه های شرکت های ایرانی در تاجیکستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: پروژه «سنگ توده 2» از جمله پروژه هایی است که برای از بین بردن موانع پیشرفت مورد بحث قرار می گیرند. این پروژه پیشنهاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوعات مهمی در خصوص توسعه تجارت بین دو طرف نیز مطرح شد.

علی آبادی تاکید کرد: نکته این است که این امر به بیشتر نهادها و بخش خصوصی و دولتی مربوط می شود و با وجود برقراری ارتباطات خوب و موثر، سطح مبادلات تجاری پایین است و از این نظر انتظار می رود شاهد باشیم. افزایش سطح و حجم مبادلات بین دو کشور. کشور ایران و تاجیکستان باشیم.

علی آبادی با اشاره به تبادل نظر در زمینه توسعه و تقویت همکاری ها در حوزه برق و سایر موضوعات گفت: ایران و تاجیکستان از نظر تاریخی دارای اشتراکات دیرینه زیادی هستند که انتظار می رود با توسعه گردشگری و سایر موضوعات این روابط تقویت شود.

تاجیکستان از ظرفیت و دانش فنی مهندسان ایرانی برای پیشبرد پروژه ها استقبال می کند

در ادامه دلیر جمعه با ابراز خرسندی از دیدار با عباس علی آبادی، وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان، گفت: مطمئن هستم که تحت رهبری وزیر جدید جمهوری اسلامی ایران همکاری های دوجانبه ایران و تاجیکستان در زمینه انرژی تقویت می شود

وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان پیشرفت پروژه های مشترک دو کشور ایران و تاجیکستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: نیروگاه برق آبی سنگ توده 2 یکی از پروژه های مشترک دو کشور ایران و تاجیکستان است که در حال انجام است. انجام شد.”

وی یادآور شد: تاجیکستان برای جذب سرمایه گذاران و بهره مندی از آن از دانش فنی و متخصصان ایرانی که جزو بهترین های دنیا هستند استقبال می کند.

دلیر جمعه در ادامه بر اهمیت توسعه انرژی سبز از طریق تولید نیروگاه های برق آبی در تاجیکستان تاکید کرد و گفت: افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان از دیگر موضوعاتی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این مجموعه می توان به نفت اشاره کرد. و محصولات مرتبط، همانطور که توسط یک دانشمند در زمینه انرژی اشاره شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.