افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

راه آهن شلمچه – بصره نشان دهنده “نه بزرگ به جنگ” است.

  • کد خبر : 373074
راه آهن شلمچه – بصره نشان دهنده “نه بزرگ به جنگ” است.

به گزارش بازار وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق» امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دیدار خانواده معظم شهدا و ایثارگران این وزارتخانه، تاکید کرد: باید گام برداریم. در محدوده وظایف ما که باعث سربلندی و توسعه کشور خواهد شد. وی با اشاره به اینکه هشت سال جنگ بر کشور و مردم […]

به گزارش بازار وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق» امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دیدار خانواده معظم شهدا و ایثارگران این وزارتخانه، تاکید کرد: باید گام برداریم. در محدوده وظایف ما که باعث سربلندی و توسعه کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هشت سال جنگ بر کشور و مردم ما «تحمیل» شد، افزود: ما با دست خالی به بهترین شکل ممکن از قدس دفاع کردیم.

وی با بیان اینکه جنگ ابعاد مختلفی دارد به تشریح برخی از آنها پرداخت. «خانواده شهدا» یکی از وجوه مورد توجه او بود که به عنوان فرزند شهیدی که در سن 10 سالگی پدرش را از دست داد، به خوبی می داند که در 30 سال گذشته چه لحظاتی را از خانواده شهدا آموخته است. از پدرش شهادت

صادق ادامه داد: «شجاعت و غیرت» یکی دیگر از ابعاد جنگ است که الگوی عینی برای نسل کنونی کشور است تا بدانند شهدای جنگ تحمیلی با الگوگیری از امام حسین (ع) چگونه دفاع مقدس را تثبیت کردند. قدس .

«مهندسی در جنگ» بعد دیگری بود که وزیر راه به آن اشاره کرد و گفت: پل‌های شناور و بیمارستان‌های صحرایی بخشی از مهندسی در جنگ بودند.

تفاهم نامه اسکان شهدا

صادق در ادامه این مراسم از انعقاد تفاهم نامه اسکان ایثارگران با بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: هیچ تقصیری بر گردن خانواده معزز شهدا نیست بلکه وزارت راه است. و شهرسازی به تعهدات قانونی خود عمل کرده است.» خوشحالم بعد از گذشت قریب به دو دهه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی می شود و تاخیر در اجرای این وظیفه قانونی جبران می شود.

وی افزود: از مجموع 200 هزار نفر مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با 80 هزار نفر تعهد شده و 120 هزار نفر مورد بی مهری قرار گرفته اند که از این تعداد 20 هزار نفر مستاجر هستند و شخصاً موضوع ارائه خدمات ارائه می شود. اسکان کاری است که انجام خواهم داد عزیزان.

عراق به ما جنگ تحمیل کرد، اما امروز توسعه خود را مدیون ماست

صادق در ادامه این دیدار به سفر هفته گذشته هیات دولت به عراق اشاره کرد و با اشاره به قطع سخنرانی خود در این سفر گفت: من به عنوان فرزند شهید در جنگ “مجروح” هستم و سختی بود. برای من که در بغداد هستم. وی تصریح کرد: در سفری که به همراه رئیس جمهور و هیئت همراه به شهرهای بغداد، سلیمانیه، اربیل، بصره، نجف، کربلا و کاظمین داشتم، نکته بسیار چشمگیر این بود که کردها، سنی ها، شیعیان و اعراب همگی مخالف بودند. رژیم جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آورد و اقتدار ما را ستود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در کشور همسایه با افتخار از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی یاد می کنند و پیشرفت آنها را مرهون جانفشانی های ما می دانند.

وی گفت: دفاع مقدس را تبریک می گویم؛ زیرا جنگ تحمیلی تبریکی نیست. فرمود: جنگ در هیچ کجای دنیا ستودنی نیست و آنچه ارزش شمرده می شود; آرامش و امنیت است. به دلیل سازگاری فطرت انسان با صلح و دوستی است که امروز جهان به خباثت رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه پی برده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.