افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

افزایش قیمت‌های جهانی طلا را گران‌تر کرد

  • کد خبر : 373008
افزایش قیمت‌های جهانی طلا را گران‌تر کرد

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و ارز در روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت ها در بازار داخلی نیز افزایش یافته است. وی با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی طلا سه دلیل دارد، گفت: قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش نرخ بهره در آمریکا، کاهش […]

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و ارز در روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت ها در بازار داخلی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی طلا سه دلیل دارد، گفت: قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش نرخ بهره در آمریکا، کاهش ارزش دلار و مسائل ژئوپلیتیکی افزایش یافته است. در جهان است و به همین دلیل تقاضا برای خرید طلا در جهان افزایش یافته است.

کشتی آرای پس از بیان اینکه قیمت انس برای اولین بار به 2625 دلار رسید، از افزایش قیمت سایر فلزات گرانبها خبر داد و تاکید کرد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که در داخل کشور اتفاقی نیفتاده و قیمت ارز نیز کاهش یافته است. حملات هفته گذشته اسرائیل به لبنان با یک نوسان رو به بالا همراه بود، کاهش یافته است.

وی در خصوص دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و ارز در بازار گفت: با توجه به ثبات قیمت ارز، تنها دلیل این افزایش قیمت ها تغییرات قیمت جهانی طلا است، زیرا قیمت ها 50 دلار افزایش یافت و همین امر باعث افزایش قیمت طلا و سکه های داخل آن شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با تاکید بر اینکه قیمت سکه طی 4 روز یک میلیون تومان و طلای 18 عیار 100 هزار تومان افزایش یافت، اظهار داشت: تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییری نکرده و حباب پولی در محدوده است. از 7 میلیون و 500 تا 7 میلیون و 600 هزار تومان نوسان دارد.

وی معتقد است: مزایده های اخیر بانک مرکزی در حوزه ارز تعادل را در بازار ایجاد کرده است و عدم تغییر حباب ارز نیز نشان دهنده تعادل در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف دفعات قبل، گرانی ارز و طلا هیچ ارتباطی با بازار داخلی ندارد و ارتباط مستقیمی با بازار جهانی دارد. بسته به شرایط جهانی، قیمت ها ممکن است تغییر کند.

به گزارش بازار، قیمت هر گرم طلای 18 عیار 3 میلیون و 825 ​​هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 39 میلیون و 800 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 45 میلیون تومان است. و 100 هزار تومان.

در بازار سبزه میدان قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا در بازار داخلی 16 میلیون و 585 هزار تومان ارزش گذاری شده است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی 2625 دلار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.