افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

کشف یک ملک جدید طلا

  • کد خبر : 372893
کشف یک ملک جدید طلا

آفتاب نیوز: محققان دانشگاه تگزاس دریافتند وقتی از نانوذرات طلا به عنوان ماده کنتراست در اشعه ایکس استفاده می شود، می تواند تصویر دقیق تری از سلامت کلیه ها ارائه دهد. جالب اینجاست که به نقل از Interesting Engineering، محققان ادعا می کنند که این فناوری جدید بسیار پیشرفته تر از آزمایش های استاندارد خون […]

آفتاب نیوز:

محققان دانشگاه تگزاس دریافتند وقتی از نانوذرات طلا به عنوان ماده کنتراست در اشعه ایکس استفاده می شود، می تواند تصویر دقیق تری از سلامت کلیه ها ارائه دهد.

جالب اینجاست که به نقل از Interesting Engineering، محققان ادعا می کنند که این فناوری جدید بسیار پیشرفته تر از آزمایش های استاندارد خون است. علاوه بر این، محققان چگونگی فیلتر کردن و از بین بردن نانوذرات کلیه های آسیب دیده را بررسی کردند.

نانوذرات که ذرات ریز با خواص خارق‌العاده هستند در پزشکی کاربرد فراوانی دارند. آنها می توانند به گونه ای طراحی شوند که داروها یا عوامل تصویربرداری را دقیقاً به مکان های خاصی در بدن انسان برسانند.

در همین حال، با استفاده گسترده از این ذرات، درک پتانسیل عمل و واکنش آنها در اندام های بدن مانند کلیه ها حیاتی است. نیتروژن اوره خون (BUN) و کراتینین دو شاخص اصلی عملکرد کلیه هستند. هنگامی که کلیه ها به درستی کار نمی کنند، این مواد شیمیایی در خون تجمع می یابند. مقدار نسبی BUN و کراتینین به تعیین نوع بیماری کلیوی فرد کمک می کند.

بر اساس نتایج این تحقیق، پزشکان به طور دوره ای سطح BUN و کراتینین خون را قبل از استفاده از داروهایی با قابلیت پاکسازی کلیه آزمایش می کنند. اما گاهی اوقات این تست ها گمراه کننده هستند. جالب اینجاست که نانوذرات طلا در این زمینه مزیت خاصی دارند. وقتی ذرات ریز وارد جریان خون می شوند، احتمالاً در بافت آسیب دیده کلیه تجمع می یابند. این رسوبات را می توان با اشعه ایکس مشاهده کرد که دید دقیق تری از میزان آسیب به کلیه ارائه می دهد.

کلیه نقش مهمی در دفع مواد زائد و اضافی از خون دارد. این روش شامل حذف هرگونه ذرات خارجی مانند نانوذرات است. با این حال، بیماری کبد می تواند این فرآیند را مختل کند و منجر به تجمع نانوذرات در سراسر بدن انسان شود.

در این فرآیند، محققان نانوذرات را روی موش‌ها آزمایش کردند. نانوذرات طلا در موش های مبتلا به بیماری شدید کلیوی ناشی از داروی سیس پلاتین با سرعت کمتری از کلیه ها عبور کردند.

این فرآیند نشان دهنده یک چالش بالقوه است زیرا نانوذرات برای مدت طولانی در کلیه ها باقی مانده اند. سطح BUN و کراتینین در موش‌ها 10 برابر بیشتر از حد طبیعی بود.

دکتر Mengxiao Yu، یکی از نویسندگان این تحقیق، می گوید: اگرچه یافته های ما بر لزوم احتیاط در استفاده از درمان های پیشرفته در بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی تاکید دارد، از سوی دیگر، پتانسیل نانوذرات را به عنوان یک روش غیر تهاجمی نشان می دهد. . برای ارزیابی عملکرد کلیه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.