افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با رسانه های بین المللی برگزار شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 372867
دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با رسانه های بین المللی برگزار شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتردیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با رسانه های بین المللی با حضور سردار فتح الله جعفری از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری شهید حسن باقری، سردار سرتیپ پاسدار عبدالحسین مفید از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سردار علی اصغر محسن شیخی معاون موزه و جمعی از دوستان رسانه […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشتردیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با رسانه های بین المللی با حضور سردار فتح الله جعفری از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری شهید حسن باقری، سردار سرتیپ پاسدار عبدالحسین مفید از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سردار علی اصغر محسن شیخی معاون موزه و جمعی از دوستان رسانه و شبکه بین المللی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار جعفری در این دیدار با بیان اینکه صدام در سال 1952 و پس از اجبار به امضای معاهده 1975 الجزایر در جلسات متعدد اعلام کرد که در این قرارداد تحقیر شده است، اظهار داشت: صدام در جلسات مخفیانه بارها بر تحقیر خود تاکید کرد. . و اعلام کردیم که باید غرامتش را جبران کنیم و این موضوع رسماً در اجلاس سران اسلام مطرح شد. از روزی که صدام وارد بغداد شد شروع به تقویت و تجهیز ارتش کرد و ارتش 120 هزار نفر بود و 12 لشکر افزایش یافت.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با ادعای اینکه در پاییز سال 59 به دلیل شرایط کردستان، تضعیف ارتش و کمبود تجهیزات رژیم بعث عراق، این فرصت را برای حمله انتخاب کرد، گفت: : زیرا در شرایط موجود، عراق چنین مقاومتی را تصور نمی کرد.

وی گفت: آنچه قابل توجه است و باید توضیح داد این است که در 8 سال دفاع مقدس کشورمان به هیچ قدرتی وابسته نبودیم و وابستگی ما به ملت، مردم و منابع داخلی بود و نیروهای مسلح ما وابسته هستند. بر نیروهای مردمی دوران ویژه بسیجیان; در این سالها 2 میلیون نفر در جنگ شرکت کردند.

سردار جعفری افزود: در دو ماه اول اشغال عراق تلاش زیادی کرد و توانست بخشی از خاک ما را بگیرد و به دنبال ثبات این مناطق بود اما توانستیم با حملات عراق را به عقب برانیم. داشتیم و در سال سوم جنگ یکی از فرماندهان عراقی اعلام کرد که ایرانی ها روش هایی را برای مقابله با ما اجرا می کنند که ما از آن بی خبر هستیم.

وی با بیان اینکه ابتکار عمل در سال اول جنگ از بین رفت، خاطرنشان کرد: ظرف 9 ماه سیستم ارتش عراق به ویژه سپاه سوم فروریخت و توانستم 40 هزار عراقی را اسیر کنم و سلاح و مهمات آنها را منهدم کنم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس پس از شکست حصر، وزیر دفاع مصر، فرمانده نیروهای مسلح اردن و وزیر دفاع عربستان در عراق حضور داشتند. آنها سعی می کنند روش جنگ را تغییر دهند و زمین را مسلح کنند. علیه ما

وی بیان کرد: امکانات عراق بسیار زیاد بود و جنگ را به خلیج فارس بردند و فرانسه، آمریکا، روسیه و انگلیس تجهیزات مختلفی در اختیار آنها قرار دادند. باید گفت از سال 62 با ارتش جدید جنگیدیم.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: روسیه گردانی را در اختیار عراق قرار می دهد که با جنگ الکترونیک سیستم های جاده ای و هواپیماهای زمینی را مختل می کند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ابتکار عمل در دست ما بود، گفت: در مقابل عراقی ها به هیچ کشوری وابسته نبودیم و سایر کشورها تجهیزاتی در اختیار ما قرار ندادند. . رژیم بعث یک تقابل انسانی بود و هرگز. ما اسیر عراقی را نکشتیم، شهرها را بمباران نکردیم، بمباران شیمیایی نکردیم و ابعاد جنگ ما انسانی بود.

وی افزود: عراق هیچ محدودیتی علیه ما نداشت، 24 ساعته بمباران می کردند و استفاده از سلاح های شیمیایی را در دستور کار خود داشتند و بارها از آن استفاده کردند اما هیچ نهاد بین المللی با آنها برخورد نکرد. هر بار که بر رژیم بعث عراق فشار می آمد، سازمان ملل قطعنامه ای علیه ما صادر می کرد.

در ادامه سردار سرتیپ عبدالحسین مفید از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: با طرح این سوال که چرا جنگ بر ما تحمیل شد؟ اینکه چرا صدام ماه ها و سال ها پیش به فکر جنگ بود و چرا نظام بین الملل تصمیم گرفته بود که صدام پیروز شود، می توان نشان داد که نظام بین الملل در این جنگ نقش موثری داشت.

امیر مفید با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان زلزله زد و شعار نه شرق و نه غرب در دستور کار ما قرار گرفت، گفت: بلوک شرق و غرب برای دوری از ما شروع به مبارزه با ما کردند. شکل گیری یک قدرت جدید در نظام بین الملل.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: برای شکست انقلاب اسلامی ائتلافی به رهبری آمریکا علیه کشورمان تشکیل شد که هدف آن حمله به اقتصاد، مرزها و هویت ما بود.

وی گفت: صدام که بر اثر معاهده 1975 الجزایر مجروح شده بود با حمایت چند کشور جنگ را آغاز کرد زیرا ما توان بازدارندگی سیاسی، اقتصادی و نظامی را نداشتیم.

امیر مفید خاطرنشان کرد: صدام مدت ها قبل از جنگ کارگروه هایی برای کسب اطلاعات از ایران، توسعه ارتش عراق، رایزنی و ارسال نامه به سازمان ملل داشت تا زمینه حمله به ایران و مقصر جلوه دادن ایران را فراهم کند.
این فرمانده هشت سال دفاع مقدس افزود: با توجه به اقداماتی که صدام در نظام بین الملل انجام داد و حمایت کشورهای اروپایی، فکر می کرد در ابتدای جنگ پیروز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.