افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

100 شهید و بیش از 400 مجروح در حملات اسرائیل به لبنان + فیلم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 372841
100 شهید و بیش از 400 مجروح در حملات اسرائیل به لبنان + فیلم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی مناطقی از لبنان را به شدت بمباران می کند و همزمان، حزب الله در پاسخ به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی و شرقی لبنان، مقاومت اسلامی لبنان، حملات موشکی گسترده ای را علیه فلسطین اشغالی انجام داده است. موشکی به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک […]

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی مناطقی از لبنان را به شدت بمباران می کند و همزمان، حزب الله در پاسخ به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی و شرقی لبنان، مقاومت اسلامی لبنان، حملات موشکی گسترده ای را علیه فلسطین اشغالی انجام داده است. موشکی به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در 20 منطقه شمال فلسطین اشغالی از طبریه تا صفد به صدا درآمد و چندین موشک به منطقه الجلیل اصابت کرد.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر همچنین اذعان کرد که بر اثر اصابت راکت های حزب الله به نزدیکی روستای «الشجره المهاجره» در شمال فلسطین اشغالی، دست کم پنج صهیونیست زخمی شدند.

آسمان شهر اشغالی صفد به صحنه رویارویی موشک های حزب الله و موشک های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به کشف و انهدام 35 موشک شلیک شده از جنوب لبنان به سمت صفد و الجلیل اعتراف کرد.

100 شهید و 400 مجروح در حملات رژیم صهیونیستی

مرکز عملیات اورژانس وابسته به وزارت بهداشت لبنان آمار جدیدی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان ارائه کرد.

در بیانیه این مرکز آمده است: حملات دشمن اسرائیل به شهرها و شهرک های جنوبی منجر به شهادت 100 نفر و مجروح شدن 400 نفر شده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: در میان شهدا و مجروحان کودکان، زنان و امدادگران اولیه هستند.

همزمان خبرگزاری لبنان از شهادت و مجروح شدن چند نفر و تخریب منازل مسکونی در شهرک های بقاع غربی در جنوب لبنان خبر داد.

منابع لبنانی از شهادت و مجروح شدن چند لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی به منازل و پمپ بنزین ها در لبایا، یحمار و سحمر در بقاع غربی خبر دادند.

این حملات باعث تخریب یک خانه در لابایا، یک خانه در یاهمار و یک پمپ بنزین شده است. در سحمر خانه‌ها هدف قرار گرفته و چند نفر شهید و مجروح شده‌اند.

منابع لبنانی ویدئویی از اولین لحظات بمباران شهر الخریب در جنوب لبنان منتشر کردند.

منابع از زخمی شدن چندین نفر در حمله اسرائیل به ساختمانی در روستای سور خبر دادند.

منابع لبنانی از کشتاری که اشغالگران پس از بمباران ساختمان ها در شهرک حروف در نبطیه انجام دادند، خبر دادند.

اشغالگران بیمارستان ایتالیایی در شهر صور در جنوب لبنان را بمباران کردند.

اشغالگران خیابان اصلی جنوب لبنان را بمباران کردند.

واکنش آیت الله سیستانی به حملات وحشیانه به لبنان

دفتر آیت الله سیستانی، رهبر معظم شیعیان عراق در بیانیه ای به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان واکنش نشان داد.

در بیانیه آیت‌الله سیستانی آمده است: مردم شریف لبنان در این روزهای سخت با تجاوزات وحشیانه و روش‌های وحشیانه اسرائیل از جمله انفجار تعداد زیادی سامانه‌های ارتباطی شخصی و حمله به مناطق مسکونی مملو از شهروندان، زنان و کودکان مواجه و در معرض گسترده قرار دارند. و همچنین حملات جدی به ده ها روستا و شهرک در جنوب و بقاع و تا کنون تعداد زیادی از رزمندگان مقاومت و غیرنظامیان بی گناه شهید و هزاران نفر آواره شده اند. از خانه ها و مناطق خود و در همبستگی با آنها می ایستد.

همچنین در این بیانیه آمده است: مرجعیت از درگاه خداوند متعال خواستار است که آنان را در پناه خود نگه دارد و آنان را از شرارت و مکر اشرار محفوظ بدارد و از خداوند برای شهدا رحمت و آرامش و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارد. . دارد

در بیانات آیت الله سیستانی بر لزوم بکارگیری همت و تلاش حداکثری برای توقف این تهاجم وحشیانه مستمر و حمایت از ملت لبنان از عواقب ویرانگر آن تاکید شده و از مومنین خواسته شده است در کاهش آلام مردم لبنان و برآورده ساختن نیازهای انسانی آنان بکوشند. .

در پایان بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است: خداوند لبنان و ملت عزیزش را از شر هر بلا حفظ کند.

جنگ روانی دشمن صهیونیستی علیه لبنانی ها

وزارت امور خارجه لبنان خبر تخلیه کارکنان خود را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه لبنان آمده است: اخبار منتشر شده در یکی از سایت های خبری مبنی بر اقدام وزارت امور خارجه برای تخلیه کارکنان خود کاملاً بی اساس است و از رسانه ها می خواهیم که نهایت دقت و مسئولیت را به خصوص به کار گیرند. در این لحظه حساس پیش روی لبنان.

وزارت امور خارجه لبنان از مروج این اخبار کذب و بی اساس خواسته است که با هدف ایجاد رعب و وحشت و شرکت در جنگ روانی دشمن اقدام نکنند.

ساعتی پیش مدیرکل دفاع غیرنظامی لبنان به اخباری مبنی بر تخلیه مراکز دفاع غیرنظامی در پی تهدید رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

ریموند ختر، مدیرکل دپارتمان دفاع مدنی لبنان گفت: اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر تخلیه مراکز دفاع غیرنظامی در پی پیام تهدیدآمیز اسرائیل کذب است.

در همین حال خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نیروهای دفاع غیرنظامی در برخی مناطق با دریافت این پیام تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی مقرهای خود را تخلیه کردند.

میقاتی: اسرائیل به دنبال نابودی لبنان است

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با اشاره به موضع اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد ترس از تبدیل جنوب لبنان به غزه دیگر و اینکه این جنگ باید پایان یابد، گفت: این موضع باید تشویق همگان به ویژه کشورهایی باشد که می توانند پایان دهند. جنگ فشار بر اسرائیل باید جنگ را متوقف کند.

وی بر لزوم اجرای قطعنامه 2735 شورای امنیت و حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری و صلح فراگیر و عادلانه تاکید کرد.

میقاتی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: حمله اسرائیل به لبنان یک جنگ کشتار به معنای کامل است. اسرائیل به دنبال تخریب برنامه ریزی شده روستاها و شهرهای لبنان و تخریب مناطق سبز لبنان است. ما در تماس های خود از سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای مربوطه می خواهیم که از حق حمایت کنند و تجاوز اسرائیل را متوقف کنند.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: ما به طور کامل پایبندی خود را به قطعنامه 1701 اعلام می کنیم و به عنوان دولت لبنان به سمت پایان جنگ اسرائیل حرکت می کنیم و تا حد امکان از حرکت به سمت وضعیت نامعلوم خودداری می کنیم.

این خبر در حال تکمیل است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.