افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

“Slugging”: یک روند پوستی TikTok که شایستگی دارد

  • کد خبر : 3728
“Slugging”: یک روند پوستی TikTok که شایستگی دارد

نوشته شده توسط آلیشیا آلت 6 دسامبر 2022 – آنها برای مدتی در اطراف بوده اند و هیچ نشانه ای از رفتن ندارند: ویدیوها در TikTok افرادی که اغلب نوجوانان هستند، صورت خود را با ژل نفتی آغشته می کنند و ادعا می کنند که این ژل پوست آنها را دگرگون کرده، آکنه آنها را […]


6 دسامبر 2022 – آنها برای مدتی در اطراف بوده اند و هیچ نشانه ای از رفتن ندارند: ویدیوها در TikTok افرادی که اغلب نوجوانان هستند، صورت خود را با ژل نفتی آغشته می کنند و ادعا می کنند که این ژل پوست آنها را دگرگون کرده، آکنه آنها را درمان کرده است، یا به آنها “درخشندگی” شگفت انگیزی داده است.

گابریل سانتوس مالاوه، از دانشکده پزشکی Icahn در کوه سینا، نیویورک، گزارش داد که ویدئوهای پلتفرم رسانه های اجتماعی محبوب با ذکر نفت خام 46 درصد و ویدیوهای اینستاگرام 93 درصد از سال 2021 تا 2022 افزایش یافته است. ویلیام دی جیمز، دکتر، استاد پوست در دانشگاه پنسیلوانیا، اخیراً منتشر شده در مجله مطالعه کنید کوتیس.

نویسندگان می‌گویند که سازنده وازلین Unilever گزارش می‌دهد که ذکر این محصول در شبکه‌های اجتماعی در سال 2022 تا 327 درصد افزایش یافته است، عمدتاً به دلیل «آب‌زدایی» که شامل مالیدن ژل نفتی روی صورت پس از استفاده از مرطوب‌کننده است.

در یک تظاهرات معمولی، یک متخصص پوست در بریتانیا نشان داد که چگونه در یک ویدیوی TikTok که بیش از 1 میلیون بازدید داشته است، از لجن کشیدن در روال خود استفاده می کند.

بر خلافزیادTikTokروندهامتخصصان پوست می گویند، شل شدن ممکن است کاملاً بد نباشد.

متخصص پوست: “من فکر می کنم این یک راه عالی برای محافظت و مرطوب نگه داشتن پوست شما است، به خصوص در آن ماه های خشک و سرد زمستان.” مامینا تورگانو، MD، گفت در الف ویدیو ارسال شده در ماه فوریه آن ویدیوی TikTok بیش از 6 میلیون بازدید داشته است.

تورگانو، که در یک مطب خصوصی در حومه نیواورلئان در Metairie، لس آنجلس است، می‌گوید که تصمیم گرفت پس از اینکه متوجه شد این موضوع در حال ترند است، پستی در مورد slugging ارسال کند. همچنین، زمانی که بیش از یک دهه پیش در واشنگتن دی سی زندگی می کرد، خودش این تکنیک را امتحان کرده بود.

او می‌گوید در آن زمان می‌دانست که «قرار دادن ژل نفتی روی صورتت یک چیز عادی نیست». اما، با توجه به سابقه استفاده از آن در درماتولوژی، او آن را امتحان کرد و متوجه شد که برای پوست خشک او به خوبی کار می کند.

تورگانو یکی از بسیاری از متخصصان پوست است که برای حذف افسانه ها، آموزش و اطلاع رسانی به TikTok پیوسته است. برای آنها مهم است که در آنجا حضور داشته باشند تا “درگیر شوند و مردم را توانمند کنند تا مصرف کننده بهتری از اطلاعات در آنجا باشند و سلامت پوست خود را در اختیار بگیرند.” ژان مک گی، MD، PhD، متخصص پوست در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون و استادیار پوست در دانشکده پزشکی هاروارد.

مک گی و همکارانش محتوای TikTok را در مورد slugging مطالعه کردند و دریافتند که تا حد زیادی، ویدیوهایی که توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایجاد شده اند، آموزشی تر هستند. بر اساس این مطالعه، متخصصان پوستی که پست می‌کردند، بیشتر در مورد خطرات و فواید صحبت می‌کردند، در حالی که “اینفلوئنسرها” به ندرت در مورد خطرات پست می‌کردند. منتشر شده که در کلینیک درماتولوژی

به دام انداختن رطوبت

تورگانو می‌گوید: اسلاگینگ عموماً برای کسانی که مانع پوستی آسیب‌دیده دارند یا «برای کسانی که پوست حساسی دارند و نمی‌توانند محصولات دیگر را تحمل کنند، اما به نوعی مرطوب‌کننده نیاز دارند» ایمن و مؤثر است.

مالاو و جیمز در مقاله‌ای نوشتند: «طبیعت مبتنی بر روغن به آن اجازه می‌دهد تا با ایجاد یک سد آبگریز که از دست دادن آب از طریق پوست را کاهش می‌دهد، آب را در پوست ببندد. کوتیس. آنها خاطرنشان می کنند که پترولاتوم این اتلاف آب را تا 98 درصد کاهش می دهد، در حالی که برای سایر مرطوب کننده های مبتنی بر روغن تنها 20 تا 30 درصد است.

متخصصان پوست اغلب برای پوست خشک یا اگزما یک طرح “مهر و تله” را توصیه می کنند. مک گی می گوید: این شامل یک دوش کوتاه و ولرم است و به دنبال آن فوراً با یک پماد مبتنی بر نفت خام مرطوب می شود.

او می‌گوید که این می‌تواند برای صورت بی‌خطر باشد، اما «متغیرهای دیگری باید در نظر گرفته شوند»، از جمله استفاده از سایر داروهای موضعی و سایر روش‌های مراقبت از پوست.

می‌گوید مفهوم دولایه مرطوب‌کننده و عامل انسداد می‌تواند مفید باشد، اما معمولاً برای دست‌ها و پاها، جایی که پوست می‌تواند به شدت خشک و ترک بخورد، مفید باشد. آدام فریدمن، دکتر، استاد و رئیس پوست در دانشکده پزشکی و علوم بهداشت جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی. او می‌گوید: «این را روی صورت توصیه نمی‌کنم.

او و سایر متخصصان پوست هشدار می‌دهند که با توجه به توانایی مسدودکننده ژل نفتی، این پتانسیل وجود دارد که عملکرد هر استروئید موضعی، رتینول یا لایه‌بردار را افزایش دهد.

منیب شاه، DOاو که در Mooresville، NC کار می کند، یکی از محبوب ترین متخصصان پوست در TikTok است و بیش از 17 میلیون دنبال کننده دارد. او همچنین در یک هشدار داد ویدئوی فوریه در مورد معایب احتمالی او در این ویدئو می گوید: «پس از استفاده از رتینول یا اسیدهای لایه بردار مراقب باشید زیرا ممکن است پوست شما را بیشتر تحریک کند.

“لوله کردن برای برخی افراد عالی است اما برای برخی دیگر نه و نه برای هر شب” ویتنی بو، MD، می گوید در یک ویدیوی TikTok او در ماه جولای پست کرد. او آن را برای اگزما یا پوست واقعاً خشک توصیه کرد. بوو، که در شهر نیویورک با پوست‌های پیشرفته کار می‌کند، به افرادی که پوست مستعد آکنه دارند توصیه کرد که از این روند صرف نظر کنند.

بر یک صفحه وب آکادمی پوست آمریکا همچنین هشدار داد: “اگر مستعد آکنه هستید از گذاشتن ژل نفتی روی صورت خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد جوش در برخی افراد شود.”

درمان آکنه یا مسدود کننده منافذ پوست؟

با این حال، بسیاری از کاربران TikTok ادعا می کنند که آکنه آنها را بهبود بخشیده است.

یکی از این کاربران یک پست ارسال کرد ویدیو قبل و بعد با این ادعا که نشان می دهد که slugging تقریباً از شر آکنه و جای زخم قبلی خلاص شده است. جای تعجب نیست که حدود 9 میلیون بار دیده شده و 1.5 میلیون “لایک” دریافت کرده است.

فریدمن خاطرنشان می‌کند که از نظر تئوری ممکن است – اما نه محتمل – که آکنه می‌تواند آکنه را بهبود بخشد، با توجه به اینکه آکنه اساساً یک بیماری اختلال سد است. او گفت: «ایده اینجاست که شما بدون توجه به اینکه در آن نقطه جوش دارید یا نه، سد پوستی را در سراسر صورت مختل کرده اید، بنابراین باید آن را ترمیم کنید. او گفت: «این جایی است که فکر می‌کنم لجن کشی تا حدودی در مسیر درستی قرار دارد، زیرا با قرار دادن یک عامل انسداد روی پوست، عنصر مانع را بازیابی می‌کنید.»

او گفت، با این حال، استفاده از یک پماد غلیظ و چرب روی صورت می تواند منافذ را مسدود کند و باعث ذخیره چربی و سلول های مرده پوست شود و باکتری ها را به دام بیندازد. او گفت: “حفاظت و ترمیم سد پوستی در مدیریت آکنه نقش اساسی دارد، اما شما باید این کار را به روشی ایمن انجام دهید.” او خاطرنشان کرد که این به معنای استفاده از یک مرطوب کننده بدون چربی برای پوست مرطوب است.

تورگانو گفت که او شاهد بهبود آکنه بوده است، اما به سختی می توان گفت که کدام افراد با پوست مستعد آکنه بهترین نامزد هستند. او گفت، کسانی که از محصولات خشن برای درمان آکنه استفاده کرده اند و سپس آکنه آنها بدتر شده است، می توانند به طور بالقوه سود ببرند.

با این حال، او گفت: “من در مورد هر کسی که آکنه دارد بسیار محتاط خواهم بود.”

نمایش منابع

منابع:

گابریل سانتوس مالاوه، دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا، نیویورک.

ویلیام دی جیمز، MD، استاد پوست، دانشگاه پنسیلوانیا، فیلادلفیا.

کوتیس: پترولاتوم به عنوان یک مرطوب کننده موثر است، اما کاربردهای بیشتری برای آن وجود دارد.

TikTok: @dermatology.doctor، 28 اکتبر 2022.

Mamina Turegano، MD، Metairie، LA.

Jean McGee، MD، PhD، متخصص پوست، Beth Israel Deaconess Medical Center، بوستون. استادیار پوست، دانشکده پزشکی هاروارد.

کلینیک درماتولوژی: Slugging: TikTok به عنوان منبع یک روند زیبایی ویروسی “بی ضرر”.”

آدام فریدمن، دکتر، استاد و رئیس پوست، دانشکده پزشکی و علوم بهداشت جورج واشنگتن، واشنگتن دی سی.

Muneeb Shah، DO، متخصص پوست، Mooresville، NC.

ویتنی بو، MD، متخصص پوست، پوست پیشرفته، شهر نیویورک.

آکادمی پوست آمریکا: “5 روش برای استفاده از ژله نفتی برای مراقبت از پوست.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.