افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

بازنده این ماجرای معمایی و جنایی کیست؟

  • کد خبر : 372766
بازنده این ماجرای معمایی و جنایی کیست؟

به گزارش رکنا، «بازنده» عنوان جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که جمعه هفته جاری با فضایی نسبتا جدید کلید خورد. به نویسندگی و کارگردانی امین حسین پور سریال باخت و احسان ظلی پور تهیه کنندگی آن را برعهده دارد، سریالی که در ژانر درام جنایی و معمایی قرار می گیرد، راوی که از ابتدا […]

به گزارش رکنا، «بازنده» عنوان جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که جمعه هفته جاری با فضایی نسبتا جدید کلید خورد. به نویسندگی و کارگردانی امین حسین پور سریال باخت و احسان ظلی پور تهیه کنندگی آن را برعهده دارد، سریالی که در ژانر درام جنایی و معمایی قرار می گیرد، راوی که از ابتدا تماشاگر را در یک داستان پیچیده غرق می کند.

در این داستان علیرضا کمالی در نقش کارآگاه کیانی درگیر ماجرای پیچیده ای می شود که رازهای بزرگ یک خانواده را فاش می کند. سارا بهرامی، صابر ابر، صدف اسپه آبادی، رویا جاودنیا، محمد علیمحمدی، امیر غفارمنش، مهدی رکنی، علی مردانه، الهه ازکاری، ترنم کرمانیان، امیرحسین رضازاده، سپیده مولوی، ستاره گرمانی و پیمان قاسمک. بازنده سریالی که در آن فضا یکی از بارزترین ویژگی هایی است که در نگاه اول به چشم می خورد.

بازنده این داستان جنایتکارانه.

تاریکی، ابهام و رمز و راز سه عنصری هستند که از قسمت اول در کنار استفاده کارگردان از نورپردازی دقیق و موسیقی متن به ذهن خطور می کنند. استفاده از لوکیشن های کمتر دیده شده و طراحی صحنه نیز از دیگر نکات قابل توجهی است که توانسته فضای مناسبی برای روایت یک داستان پلیسی ایجاد کند. این فضا نه تنها جذابیت روایی داستان را افزایش می دهد، بلکه به مخاطب کمک می کند تا عمق شخصیت ها را در بستری مناسب درک کند و درگیر پیچیدگی های روانی آن ها شود.

از سوی دیگر شخصیت پردازی های سریال «بازنده» از جمله مواردی است که قابل ذکر است. شخصیت های اصلی این داستان بسیار پیچیده و چند بعدی هستند. هر کدام از شخصیت ها گذشته پنهان و انگیزه های خاص خود را دارند. این پیچیدگی باعث می شود مخاطب در مورد آنها کنجکاو شود و بخواهد در مورد آنها بیشتر بداند.

حضور علیرضا کمالی به عنوان کارآگاه جنایی و ظاهر شدن او به عنوان شخصیتی متفاوت با نقش های گذشته اش باعث شده تا این نقش به دلیل تازگی برای این بازیگر تاثیر بی نظیری داشته باشد که آن را باورپذیر می کند. اگرچه شاید در نگاه اول این کارآگاه به دلیل تجربه بازی رضا پروانه در «پوست شیر»، چهره ای را که به یاد دارد، اما در عین حال، گستاخی شخصیت از جمله ضرب و شتم را به بیننده یادآوری کند. . متهم و او را به زندان می برند. همان آغازی که یادآور خلق و خوی رضا پروانه است نمی تواند منکر هویت مستقل این کارآگاه «بازنده» شود.

در کنار علیرضا کمالی حضور پیمان قاسم خانی از دیگر اتفاقاتی است که کلیشه ها را شکست، ترکیب جدیدی از بازیگران را شاهد بودیم، ترکیبی که با نقش متفاوت صدف اسپهدی و ظاهر نامرئی او در قالب چنین شخصیتی کامل می شود. ترکیب زوج این سریال یعنی صابر ابر و سارا بهرامی از دیگر اتفاقات جالبی است که در ادامه داستان باید دید، داستان چگونه پیش خواهد رفت؟

به طور کلی تلفیق یک داستان معمایی و جنایی با یک داستان خانوادگی یکی از اتفاقات ذاتاً جذاب برای بیننده محسوب می شود و اینکه امین حسین پور چگونه به این ترکیب دست یافته است موضوعی است که قطعا می توان با نشریه بیشتر به بررسی آن پرداخت. از قسمت های دیگر

منبع: عصر ایران; رضا جعفری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.