افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

جزئیات نهایی تسهیلات مسکن مشخص شد. فقط شماره گذاری خانه کافی است.

  • کد خبر : 372758
جزئیات نهایی تسهیلات مسکن مشخص شد. فقط شماره گذاری خانه کافی است.

به گزارش بازار، اولین نشست فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز (دوشنبه 11 مهرماه) با مسئولان راهداری و شهرسازی استان های سراسر کشور در خصوص پیگیری مسائل مربوط به مسکن و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی انجام شد. وزیر راه و شهرسازی بیش از یک ساعت پای صحبت های این مدیران […]

به گزارش بازار، اولین نشست فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز (دوشنبه 11 مهرماه) با مسئولان راهداری و شهرسازی استان های سراسر کشور در خصوص پیگیری مسائل مربوط به مسکن و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی بیش از یک ساعت پای صحبت های این مدیران نشست و در نهایت خطاب به آنها گفت: «تولید مسکن» کاری است که از سال های گذشته آغاز شده و در دولت چهاردهم نیز بخشی از مهمترین اقدامات وزارت راه مردم عزیز ما لیاقت داشتن خانه را دارند. اگرچه دولت تغییر کرده است، اما یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده اند و شرایط لازم را داشته اند؛ ما متعهد به تامین مسکن آنها هستیم. از این تعداد ثبت نام 750 هزار نفر نیز واریز وجه کرده اند. ما این تعهد را به ارث برده ایم و باید با جدیت به آن عمل کنیم. ما با بخش املاک و تعهد خود به مردم شوخی نمی کنیم و هرگونه سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست.

شماره گذاری بس است!

انتقاد صادق از ارائه برخی آمارهای غیرواقعی از ظرفیت تولید مسکن؛ وی ادامه داد: اکنون نمی توانیم به مردم بگوییم که آمار با واقعیت ها مطابقت ندارد. مردم مقصر نیستند. باید با جدیت به وظایفی که در ساخت و ساز مسکن به ما محول شده به ویژه در متن برنامه هفتم نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه مردم عزیز ما آنقدر خسته و رنج هستند که نمی توانند مهم ترین نیاز خود یعنی مسکن را آمار بدهند، گفت: وی تصریح کرد: شماره گذاری کافی است، همه باید توجه داشته باشیم که در ازای آماری که اکنون ارائه می کنیم، چهار سال دیگر باید پاسخگو باشیم، بنابراین گزارش های وضعیت موجود باید به صورت واقعی ارائه شود.

صادق اگرچه از بی توجهی به تجربه مسکن مهر در زمان تدوین قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم توسعه ابراز تاسف کرد، اما تاکید کرد: موضوع تامین مسکن متقاضیان به طور جدی در دستور کار دولت چهاردهم قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا بخشی از این

تغییر نظام ارزیابی عملکرد استان ها در مسکن

وزیر راه و شهرسازی در ادامه نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها تاکید کرد: ارزیابی عملکرد استان ها در موضوع مسکن و شهرسازی به کلی تغییر می کند و عملکرد هر استان با همان استان بنابراین لازم است هر یک از مدیران کل راه و شهرسازی در جلسات بعدی گزارشی از روند ساخت مسکن در استان خود ارائه کنند تا مشخص شود نسبت به ماه قبل چقدر پیشرفت داشته است. مقایسه استان ها با یکدیگر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در کشور، مقایسه درستی نیست; زیرا ظرفیت ها و شرایط استان ها با یکدیگر متفاوت است. بی توجهی به این تفاوت ها باعث سرخوردگی و گاه اعداد و ارقام می شود.

صادق با تاکید بر اینکه ارائه آمار باید به صورت یکپارچه از سوی وزارت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام شود، از مدیران کل راه و شهرسازی خواست مشکلات ملی خود را به معاونت مذکور ارائه کنند. برای آنها راه حلی پیدا کنید. ضمن اینکه باید با مذاکرات درون استانی مشکلات موجود در سطح استان برطرف شود.

عضو کابینه دولت چهاردهم خطاب به همه مدیران کل راه و شهرسازی و معاونان آنها در امور مسکن و شهرسازی گفت: واقعیت ها را بگویید و چالش ها را اعلام کنید تا با هم برای حل آنها چاره اندیشی کنیم. .

وزیر راه و شهرسازی همچنین از مدیران راه و شهرسازی استان های سراسر کشور خواست تا برنامه های اجرایی و عملیاتی خود را در رابطه با تکالیف برنامه هفتم توسعه تولید مسکن اعلام کنند.

خبر خوش وزیر از تسهیلات بانکی مسکن

صادق با اشاره به اینکه وی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی به موضوع تسهیلات مسکن اشاره کرد، تصریح کرد: وی ادامه داد: خوشبختانه رقم خوبی برای تزریق منابع به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن تعیین شد که به زودی از سوی بانک مرکزی پرداخت می شود.وی گفت: نمی توانیم با بودجه سالانه به تعهدات خود در تولید مسکن عمل کنیم. قطره چکانی و سایر منابع مالی برای تحقق این هدف ضروری است.

وی خواستار پهنه بندی استانها برای رفع مشکلات مسکن و تسریع در تعهدات وزارت راه و شهرسازی برای بازتولید مسکن شد.

لزوم واگذاری زمین به شأن مردم

عضو کابینه دولت چهاردهم با اشاره به اینکه یکی از چالش های پیش روی وزارت راه «کارهایی است که در گذشته آغاز شده اما به اتمام نرسیده است»، خاطرنشان کرد. وی یکی از آن چالش ها را «عدم آماده سازی زمین برای متقاضیان مسکن» عنوان کرد و افزود: زمینی که به مردم وعده داده بودیم آماده نشده است. ما نمی توانیم فقط زمین را به مردم نشان دهیم و به آنها بگوییم این سرزمین آنهاست! این پاسخ در شأن مردم نیست! باید تلاش کنیم تا اراضی مذکور توسط سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین ادارات راهداری و شهرسازی به سرعت آماده شود تا زمین ها در شأن مردم به آنها واگذار شود.

وی همچنین آماده سازی زمین برای واگذاری به مردم را یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد آتی ادارات شهرسازی و راهداری استان ها اعلام کرد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص تضاد منافع و حل این مشکل در برخی استان ها خواستار بررسی و شفاف سازی موضوع شد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نیروهای متخصص و مهندسین مجرب را به کار گیریم.

صادق با تاکید بر اینکه فعالیت در این وزارتخانه “عملیاتی” است خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی تصریح کرد: به همه مدیران راه و شهرسازی ایمان دارم و همچنین امیدوارم همه شما در همه امور کوشا باشید. امور دیگر». که سیاست ها و برنامه ها دارای ویژگی خاصی هستند.

نیازها، راه حل ها، مشکلات، شرکای اقتصادی.

در این جلسه برخی از مدیران کل راه و شهرسازی استان ها به بیان مشکلات معیشتی همکاران پرداختند. در همین راستا رضا انجم شعاع سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گزارشی از بودجه سال جاری و کسری اعتباری این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: در تلاش هستیم تا بودجه را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. سقف وزارت راه و شهرسازی در سال آینده.

لازم به ذکر است در این مراسم مسعود بیات منش مدیر مسکن و ساختمان، شهرام ملکی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، محمد آیینی مدیر اجرایی شهرسازی ایران نیز حضور داشتند. شرکت تجدید. جلسه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.