افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر کشور تا پایان برنامه هفتم به 30 هزار مگاوات می رسد.

  • کد خبر : 372747
ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر کشور تا پایان برنامه هفتم به 30 هزار مگاوات می رسد.

به گزارش بازار وزارت نیرو، سید سعید میرشریفی افزود: اجرای این برنامه نقش موثری در رفع عدم تعادل برق در کشور خواهد داشت. ناظر عالی شرکت های توزیع برق با اشاره به اهمیت توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران و جهان خاطرنشان کرد: یکی از روش های مهمی که می توان برای رفع عدم تعادل […]

به گزارش بازار وزارت نیرو، سید سعید میرشریفی افزود: اجرای این برنامه نقش موثری در رفع عدم تعادل برق در کشور خواهد داشت.

ناظر عالی شرکت های توزیع برق با اشاره به اهمیت توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران و جهان خاطرنشان کرد: یکی از روش های مهمی که می توان برای رفع عدم تعادل برق در فصل گرما بدون آسیب رساندن به محیط زیست استفاده کرد، توسعه انرژی های تجدیدپذیر است. .

میرشریفی گفت: ایران دارای مناطق بسیار وسیعی است که در معرض تابش شدید نور خورشید و باد دائمی قرار دارند و شرایط ایده آلی برای تولید انرژی های تجدیدپذیر دارد و با توجه به پراکندگی ذاتی تولید برق با این روش، توسعه انرژی های تجدیدپذیر می تواند عدم تعادل فعلی را برطرف کرده و پایداری را فراهم کند. قدرت برق رسانی به شبکه به ویژه در مراکز تولید صنعتی، کشاورزی و غیره نقش مهمی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: طی 2 دهه گذشته، تولید انرژی الکتریکی از منابع تجدیدپذیر در جهان با بیشترین رشد در سبد متنوع تولید نیروگاهی همراه بوده است و افزایش تولید با این روش تنها در سال 2022 در جهان بوده است. . تقریباً چهار برابر کل تولید برق در ایران بوده است.

ناظر عالی شرکت های توزیع برق از جمله مزایای توسعه انرژی های تجدیدپذیر را صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از افزایش گرمای زمین و کاهش آلاینده های جوی دانست و افزود: بر اساس سند انرژی اتحادیه اروپا تا سال 2030، 34 درصد از کل سبد انرژی و 50 درصد سبد انرژی الکتریکی جهانی از انرژی های تجدیدپذیر تشکیل خواهد شد.

میرشریفی با بیان اینکه بر اساس سند توسعه انرژی اتحادیه اروپا از سال 2060 سهم تولید کربن در اروپا صفر درصد خواهد بود، ادامه داد: بنابراین سهم انرژی های بادی، خورشیدی، زمین گرمایی، آبی، اقیانوسی و زیست توده در عرضه جهانی برق به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به هدف بلندمدت اروپایی ها برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در کنار صنایع انرژی بر، گفت: از کشورهای سوئد، دانمارک، قبرس، اتریش و یونان می توان به عنوان پیشگامان توسعه انرژی های تجدیدپذیر در قاره اروپا نام برد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.