افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

رتبه بندی برند در تبلیغات گنجانده شده است.

  • کد خبر : 372729
رتبه بندی برند در تبلیغات گنجانده شده است.

بازار؛ گروه صنعتی: امیرحسن اسدی مدیر بازرگانی وزارت صنعت با بیان اینکه تولیدکنندگان اصیل فقط به فکر محصولات هستند، گفت: اما در بازارگرایی به برند، مالکیت معنوی، طراحی و … توجه می شود. زیرا در این فرآیند مصرف کنندگان در اولویت قرار می گیرند. لازم به ذکر است که گفته می شود تولید اکوسیستم بازار […]

بازار؛ گروه صنعتی: امیرحسن اسدی مدیر بازرگانی وزارت صنعت با بیان اینکه تولیدکنندگان اصیل فقط به فکر محصولات هستند، گفت: اما در بازارگرایی به برند، مالکیت معنوی، طراحی و … توجه می شود. زیرا در این فرآیند مصرف کنندگان در اولویت قرار می گیرند. لازم به ذکر است که گفته می شود تولید اکوسیستم بازار است و طبقه بندی و کیفیت باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ماده 8 قانون رفع موانع تولید، وزارت صنعت را موظف کرده است که کمیسیون برند تشکیل دهد و به انتخاب بهترین برندها و بسترسازی برای ورود آنها به بازار جهانی کمک کند. وی در کمیسیون علائم تجاری، احراز صلاحیت سازمان مدیریت صنعتی را بر عهده دارد.

اسدی در پاسخ به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر به دنبال رتبه بندی برندهایی هستیم که در آگهی ها درج شود. صدا و سیما بر اساس این اقدامات باید رتبه بندی شرکت ها در تبلیغات را نیز در نظر بگیرد.

از شرکت هایی با برندهای ایرانی حمایت کنید

علیرضا شاه میرزایی معاون وزیر صنعت در نشست خبری طبقه بندی، اعتباربخشی و ساماندهی بخشداری ویژند گفت: در دولت سیزدهم ساماندهی علائم تجاری تصویب شد و در دولت چهاردهم این موضوع بررسی شد. مجدداً و به عنوان سیاست دولت چهاردهم به طور کامل تصویب شده است. قطعا تبلیغات مربوط به شرکت ها و برندها باید همزمان تبلیغ شود. طبق قانون باید از شرکت هایی که برند ایرانی ایجاد می کنند حمایت شود.

وی در خصوص مشخصات سازمان علائم تجاری افزود: در حال حاضر تمامی علائم تجاری ثبت شده در ایران، علائم تجاری ایرانی نیستند. از طرفی باید از شرکت هایی که در سطح صنعت و اشتغال کشور هستند حمایت کرد.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: برخی از شرکت ها از فروش برند برای تبلیغات خود استفاده می کنند. گاهی رسانه ها و تبلیغات شهری از جزئیات آن اطلاعی ندارند. در شرایط فعلی اگر شرکتی از کلمه «بهترین» استفاده می کند، حتماً براساس معیاری اتفاق افتاده است. در حال حاضر هدف ما این است که هنگام تایید صلاحیت شرکت های بخش خصوصی، معیارهای برتری توسط خود بخش خصوصی تعیین شود. هدف ما جلوگیری از بت فروشی و مقابله با اینگونه تبلیغات است.

شاه میرزایی تصریح کرد: ایجاد برند ملی هم به نهادهای دولتی و هم به اقدامات شرکت ها مربوط می شود. در گذشته همه ایران را با قالی ایرانی تصور می کردند. الان هم باید همین اتفاق بیفتد و وجهه کشور بر اساس برندها در بازارهای جهانی ساخته شود. در حال حاضر معاونت علمی در بحث علامت تجاری اقدام می کند. در شرایط فعلی سازمان مدیریت صنعتی باید بانک اطلاعاتی در حوزه برندها و رویدادها ایجاد کند و این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

علیرضا شاه میرزایی در خصوص خدمات پس از فروش برندهای موبایل و افزایش واردات گوشی های ریفربیشد تصریح کرد: ارزیابی تجهیزات مخابراتی توسط وزارت ارتباطات انجام می شود. در زمینه خدمات پس از فروش مصوبه جدیدی داریم که شرکت های واردکننده بر اساس طبقه بندی ارز وارداتی دریافت می کنند. در حالی که در سال‌های اخیر شرکت‌هایی که قبلاً وارد می‌کردند، بر اساس آن ارز وارداتی دریافت می‌کردند. اما در مرحله کنونی شرکت های واردکننده باید خدمات پس از فروش را به صورت شفاف تبلیغ کنند و بر اساس آن رتبه و رضایت مشتری مجوز واردات اعطا شود.

جلوگیری از بت پرستی

همچنین رئیس سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری سازمان صلاحیت، اعتبارسنجی و برند گفت: در سال های اخیر فروش مجسمه در حوزه نمایشگاه های برند اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه برند یکی از دارایی های نامشهود است، گفت: در دنیا باید از شرکت هایی که عادلانه رقابت می کنند حمایت شود. در شرایط فعلی مجسمه به شهرک و شرکت خریدار فروخته می شود. زیرا این موضوع در درازمدت منجر به خدشه دار شدن اعتماد مردم می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.