افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

طرز تهیه قیمه تکین نثار یک غذای اشرافی و سلطنتی + راز خوشمزه های آن

  • کد خبر : 372683
طرز تهیه قیمه تکین نثار یک غذای اشرافی و سلطنتی + راز خوشمزه های آن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- قیمه نثار غذایی اصیل و لذیذ است که ریشه آن به شهر قزوین برمی گردد، اما می تواند انتخاب خوبی برای ناهار یا شام جشن باشد. ترکیب برنج ایرانی معطر، بره تازه، پسته و بادام در این غذا فوق العاده است. می توان در تهیه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- قیمه نثار غذایی اصیل و لذیذ است که ریشه آن به شهر قزوین برمی گردد، اما می تواند انتخاب خوبی برای ناهار یا شام جشن باشد. ترکیب برنج ایرانی معطر، بره تازه، پسته و بادام در این غذا فوق العاده است.

می توان در تهیه ی نثار کمی خلاقیت به خرج داد و آن را جشن و خوش رنگ تر کرد. شکل خاص این غذای معطر سفره مهمانان را بسیار جذاب کرده است. در این مطلب طرز تهیه قیچی نثار را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فیلینگ قایم نثار

گوشت چرخ کرده 400 گرم

4 پیمانه برنج

2 عدد تخم مرغ

یک لیوان ماست پرچرب زده شده

2 عدد پیاز متوسط

یک لیوان پوست پرتقال

خلال پسته نصف لیوان

بادام درختی لمینت شده نصف لیوان

نصف لیوان زرشک

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری آب پرتقال

روغن به میزان لازم

زعفران به مقدار لازم دم کرده

پودر تخم گشنیز به میزان لازم

پودر زیره سیاه به میزان لازم

پودر دارچین به میزان لازم

پودر سیر به میزان لازم

پودر پیاز به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

قیمه-نصار-تهچین-3

طرز تهیه تکین قیم نثار

مرحله اول

پیازها را پوست بگیرید و به ورقه های نازک برش دهید. روغن را در ماهیتابه بریزید و پیاز را اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرارت زیاد تفت دهید. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده را با نصف ادویه مورد نظر در تابه بریزید و تفت دهید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، بقیه ادویه ها و پیاز سرخ شده را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله سوم

حالا یک قاشق چایخوری عصاره زعفران را داخل تابه بریزید و چند دقیقه دیگر هم بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و کمی آب داخل تابه بریزید، حرارت را کم کنید تا چند دقیقه مواد با هم ترکیب شوند. وقتی سس به بافت و قوام مناسب رسید، خلال پسته، خلال بادام و زرشک را اضافه کنید، هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

قیمه-نصار-تهچین-5

مرحله چهارم

یک قابلمه کوچک را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس پوست پرتقال خیس شده را ابتدا در صافی و سپس در قابلمه آب در حال جوش قرار دهید تا به مدت 5 دقیقه بجوشد. این کار را 3 تا 4 بار تکرار کنید تا تلخی آن کاملا از بین برود و سپس یک قاشق غذاخوری آب پرتقال به سس گوشت اضافه کنید.

مرحله پنجم

یک قابلمه مناسب را از آب پر کنید و روی آتش بگذارید. وقتی آب به جوش آمد، برنجی را که قبلا شسته اید همراه با نمک بریزید. بعد از حدود 8 دقیقه برنج را آبکش کنید.

مرحله ششم

یک سوم برنج آبکش شده را با ماست پرچرب، زعفران دم کرده و تخم مرغ مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید، روغن بریزید و وقتی داغ شد برنج زعفرانی را اضافه کنید و با پشت قاشق فشار دهید و صاف کنید. مایه گوشت را در آن ریخته و کمی له می کنیم و سپس برنج سفید را اضافه می کنیم و دوباره له می کنیم.

قیمه-نصار-تهچین-2

مرحله هفتم

حدود 45 دقیقه صبر کنید تا ته قیمه نثار آماده شود سپس آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید و سرو کنید. نوشیدنی



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.