افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

لیبی از ایران و فرانسه شکایت کرد/ ورود فیفا به جلسه پرحاشیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 372352
لیبی از ایران و فرانسه شکایت کرد/ ورود فیفا به جلسه پرحاشیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتسال ایران و فرانسه روز یکشنبه در سومین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در ازبکستان به مصاف هم رفتند که تیم ایران با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و ۹ امتیازی شد. راه او به مرحله اول هشتم شد. این دیدار در شرایطی برگزار شد […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتسال ایران و فرانسه روز یکشنبه در سومین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در ازبکستان به مصاف هم رفتند که تیم ایران با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و ۹ امتیازی شد. راه او به مرحله اول هشتم شد.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که دو تیم قبل از بازی 6 امتیازی شده بودند و ایران با تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت. در مرحله یک هشتم نهایی بهترین تیم باید به مصاف مراکش و سپس برنده دیدار برزیل و کاستاریکا می رفت. تساوی ایران اول و فرانسه دوم می شد.

این مشکل باعث شد تا دو تیم در نیمه اول نه تنها تلاشی برای گلزنی نکنند، بلکه برای قرار گرفتن در کنار ساده جدول، گل دریافت کنند و نتیجه یک نیمه پر خطا و بدون موقعیت گلزنی شود.

اما در نیمه دوم، در حالی که فرانسوی ها در بدترین حالت به تساوی رضایت داده بودند، تیم ایران حملات خود را آغاز کرد و اولین گل ایران در شرایطی به ثمر رسید که به نظر می رسید دروازه بان فرانسوی نه تنها خواهان استاپ است. توپ را در اختیار نداشت، اما با گذاشتن پایش جلوی توپ، راه را برای گل اول ایران هموار کرد.

واکنش ها به این دیدار؛ از انتقاد تا تحریم

این موضوع واکنش های بسیاری را در پی داشت و بسیاری از کارشناسان و رسانه ها به آن پرداختند تا جایی که صحبت از گامی رو به جلوی فیفا در این مورد شد.

برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی این مسابقه را برای فوتسال «شرم آور» توصیف کردند.

اما برخی پا را فراتر گذاشتند و معتقدند فیفا باید در این جلسه دخالت کند و بررسی های لازم را انجام دهد. چرا که آنچه در این مسابقه مشاهده شد از روحیه ورزش و روحیه فوتسالی دور بود.

برخی معتقدند این دو تیم مستحق تحریم فیفا هستند. این در حالی است که برخی کشورها نیز شکایت خود را به فیفا در خصوص این مسابقه اعلام کردند و به نظر می رسد در ساعات و روزهای آینده شاهد ورود کشورهای دیگر به این موضوع باشیم.

پایگاه خبری «زیروزرو» اعلام کرد که لیبی با شکایت رسمی به فیفا خواستار رسیدگی به این مسابقه شده و آن را «رسوایی» خواند.

رسانه «تودیدا» نیز در واکنش به این دیدار نوشته است آنچه در این دیدار دیده شد مانع دیده شدن فوتسال در بین رشته های المپیکی می شود.

لیبی از ورود ایران و فرانسه/فیفا به نشستی پرمخاطب شکایت کرد

واکنش سیاره فوتسال

سایت معروف فوتسال پلنت نیز در مورد این دیدار نوشت: بسیار متاسفیم اما باید بگوییم که “بازی بدون بازی” در بخارا به پایان رسیده است. فوتسال در این مسابقه شکست خورده است. گل های نیمه دوم نمی تواند این تصور عمومی را از بین ببرد. این مسابقه رفت ما انتظار این را نداشتیم، ما شایسته ورزش خود هستیم.

دو دیدگاه و دو رویکرد

آنچه که تیم ایران و فرانسه در این دیدار مشاهده کردند قابل توجیه است. از دو منظر می توان به اتفاقات این نشست واکنش نشان داد.

اولا برای رسیدن به یک هدف بزرگ، انتخاب یک مسیر ساده منطقی به نظر می رسد و این همان چیزی است که ایران و فرانسه در این دیدار انتخاب کردند.

دیدگاه دیگر این است که تیمی که هدف بزرگی در سر دارد باید جسارت و شجاعت کافی برای رویارویی با هر حریفی را داشته باشد.

نکته ای که در این زمینه باید به آن اشاره کرد این است که فرانسه در این دیدار حتی با تساوی به هدف خود رسید و از ثانیه اول تا آخرین ثانیه نشان داد که چیزی جز تساوی نمی خواهد. یا شکست بخورد و تحت هیچ شرایطی حاضر به تسلیم شدن نیست، تهاجمی بازی کند حتی اگر دروازه بان تیم ایران پیشروی کرده باشد و به اشتباه توپ را به حریف بدهد و فضا برای رسیدن به دروازه کاملا باز باشد.

اما سوالی که باید از کادرفنی تیم ملی پرسید این است که چرا چند دقیقه پس از شروع نیمه اول و فرانسوی ها با سبک بازی خود گل خود را به خوبی نشان دادند، تیم ایران به بازی ابتدایی خود ادامه داد و در بازی فرانسه شرکت کرد؟ آیا پایان بازی از ابتدا قابل پیش بینی نبود؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.