افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

رئیس جمهور وارد نیویورک شد. اولین حضور برای سخنرانی در سازمان ملل

  • کد خبر : 372190
رئیس جمهور وارد نیویورک شد. اولین حضور برای سخنرانی در سازمان ملل

آفتاب نیوز: دکتری که برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل بین المللی به نیویورک سفر کرده بود، در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال مجید سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه قرار گرفت. . تخت روانچی و کاظم غریب آبادی وزیر امور […]

آفتاب نیوز:

دکتری که برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل بین المللی به نیویورک سفر کرده بود، در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال مجید سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه قرار گرفت. . تخت روانچی و کاظم غریب آبادی وزیر امور خارجه سیاسی، حقوقی و بین الملل، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، زهرا ارشادی معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد و جمعی از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران به این نهاد بین المللی منصوب شدند.

عراقچی در راس هیاتی جمعه شب به وقت محلی و در حضور رئیس جمهور وارد نیویورک شد و دیدارهای دوجانبه خود را با همتایان خود و نمایندگان سازمان ها و نهادهای بین المللی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی آغاز کرده است.

رئیس جمهور همچنین بامداد یکشنبه یکم اسفندماه ساعت 14:03 به وقت ایران در رأس یک هیئت عالی رتبه سیاسی با اسکورت رسمی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول رئیس جمهور، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

وی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه به وقت محلی نیویورک، روز دوشنبه به وقت محلی در نشست سران پیمان آینده و همچنین دیدار با تعدادی از سران کشورهایی که در 79 شرکت خواهند کرد، یک مجمع عمومی برگزار خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین با گروه‌ها و افراد سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا دیدار و به پرسش‌های آنان در تشریح مواضع ایران پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهور پیش از ترک تهران گفت: امیدوارم در سفر به نیویورک صدای مردم کشور و همچنین صدای حق و عدالت باشم.

این پزشکان افزودند: امیدوارم در این سفر بتوانیم صدای مردم کشورمان باشیم تا صدای حق طلبی و عدالتخواهی آنها را که باور قلبی ماست به گوش کسانی که در متحد هستند برسانیم. ایالات.” ملت ها.”

رئیس دولت چهاردهم گفت: سازمان ملل متحد یکی از مهم ترین سازمان ها و دستاوردهای بزرگ بشریت است. اینجا مکانی است که همه روسای جمهور جهان در آن حضور دارند. حضور آنها عمدتاً برای صلح، آرامش، حفظ سرزمین و حل و فصل اختلافات بین المللی است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل متحد جایی است که اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نباید کشوری وجود داشته باشد که به دلیل قدرت، فناوری و علم، کشورهای دیگر و مردم، زنان، کودکان، بیمارستان ها و خانه ها را بمباران کند و بکشد. . آنها را بی هدف و کورکورانه از بین می برد و بعد هر جا که می زند می گوید هدف ما همین بوده است.

دکتر تصریح کرد: یعنی بمباران بیمارستان ها و مدارس و کشتن کودکان و زنان و گفتن اینکه اینجا محل تروریسم و ​​هدف ما بوده است. هر کاری می کنند توجیه می کنند و بعد برخی کشورهای مدعی حقوق بشر ادعای جنایتکاران را می پذیرند و می گویند دنبال تروریست هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: اما واقعیت چیز دیگری است و کاری که آنها انجام می دهند روح مردانگی و انسانیت را در نظر صاحبان وجدان و علم فارغ از دین و اعتقادشان جریحه دار می کند.

این پزشکان افزود: این مسائل در سازمان ملل قابل طرح است. ما همچنین با روسای جمهور کشورهای مختلف دیدار خواهیم کرد و برای ایجاد صلح و آرامش در جهان گفتگو خواهیم کرد.

رئیس جمهور یادآور شد: با ایرانی هایی که در آمریکا هستند صحبت می کنیم، تبادل نظر می کنیم و فضایی را که در آنجا ایجاد کرده اند خنثی می کنیم.

این پزشکان افزودند: واقعیت آن چیزی نیست که رسانه ها می گویند، ایران ما بسیار امن تر و آزادتر از آن چیزی است که به تصویر کشیده شده است. این به این معنا نیست که ما مشکل نداریم، بلکه قطعاً در رفتار و برخورد ما اشکالاتی وجود دارد، اما نیت و اساس نظام جمهوری اسلامی برقراری عدالت و دیدن همه مردم است و این همان چیزی بود که من در زمان می گفتم. انتخابات و گفت ایران برای همه ایرانیان است.

گفت: این مملکت مال همه ماست، چه آنهایی که در داخل هستند و چه آنها که رفته اند. ما باید کمک کنیم تا کشوری مرفه، آزاد، مستقل و سربلند بسازیم.

وی ادامه داد: امیدواریم از این فرصت برای گفت و گو با ایرانیان و رسانه های کشور میزبان استفاده کنیم، همچنین با مقامات و روسای جمهور کشورها گفت و گو خواهیم کرد و راهکارهای مختلف در حوزه امنیت، اقتصاد، تولید، سرمایه گذاری، گردشگری و غیره. درباره فعالیت ها مذاکره می کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر رسالت خود را به درستی انجام دهیم، معتقدم دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.